Helikopter vliegt de hele tijd rondjes..

Discussion in 'De lounge' started by Shaddixxx, Jan 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ik word daar altijd zoooo nerveus van ;) Geen idee waarom, maar constant dat geluid dat langzaam harder wordt en dan weer steeds zachter.. Ik zit gewoon constant af te wachten of ie er weer aan komt. Bah! Ik wil dan zo graag weten wat er aan de hand is.. Ik denk altijd meteen dat ze iemand aan het zoeken zijn en dat diegene dus best eens hier door de wijk rond zou kunnen lopen en ineens in onze achtertuin zou kunnen staan ofzo ;) Hebben jullie daar ook last van, of ben ik de enige? :)

Nog meer mensen uit Z'meer die hem horen toevallig? :p

2. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

Nov 6, 2006
    2,657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gheghe, ik snap wel wat je bedoelt, was hier een poosje terug ook; steeds een cirkelende heli boven de wijk. Dan begin ik ook te spoken van "ze zoeken iemand" oid :D.

Maar het kan bv. ook zijn dat de heli een bepaald evenement/gebeurtenis begeleid; in ons geval was dat toen de doorkomst van een oldtimer-rit; rotonde was afgezet, overal politie, en in de lucht dus die heli.

Of een traumaheli die misschien moeite heeft met het vinden van een goede plek om te landen misschien?

3. knap

knap Niet meer actief

Hier ook vaak en meestal is er ook wel wat aan de hand.

4. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

Aug 30, 2011
    5,930
    0
    0
    Bollenstreek
    Hier was het zo'n anderhalf uur geleden dat de helikopter hier heen en weer vloog....

5. Hier voor de kerstvakantie ook gehad. Politieheli boven onze wijk aan het zoeken.
    Zie je op internet dat ze een gewapende man zochten! Nou ik kneep hem echt, mijn zoon net op school, en dat gedoe in Amerika net geweest, op die school daar.

Gelukkig was het een verdwaalde militair die op oefening was. Zeggen ze tenminste..

6. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Irritant is dat hè? En dan rustig tot 12 uur snachts, hier heel vaak! Belachelijk!! Wat dat niet kost! :x

7. Nou, dan ben ik gelukkig niet de enige die er zenuwachtig van word.. Hij is nu weer weg trouwens ;)

8. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Nee hoor ;) zeeeeeeer irritant!

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zie dat hier ook wel regelmatig maar ik woon heel dichtbij de Rotterdamse haven en volgens mij cirkelen ze daar dan gewoon boven en loopt er geen idioot rond hier. Of ik woon eigenlijk in de ghetto maar heb dar zelf niet door want het gebeurt best vaak :p

10. msroxy

msroxy Fanatiek lid

Dec 12, 2007
    1,040
    0
    0
    je kunt gewoon de politie bellen om te vragen wat er aan de hand is.. hebben wij ook weleens gedaan toen het midden in de nacht was. Aangezien wij het enige huis hier zijn.. creepy!

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Pardon? Wij vliegen hele nachten van 2100 tot 0500 om woninginbrekers op te pakken, is dat ook belachelijk dan?

@ts, het zou kunnen zijn dat de politie een inbraakweek gestart is, dan kijkt de heli uit naar warmtebronner bij huizen op vreemde tijden. Mochten ze wat zien dat wordt er een woninginbrakenteam op af gestuurd, met vaak succes, vele verdachten opgepakt,

12. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Wietzoekers of defensie... Hoeft niet specifiek iets aan de hand te zijn...;) gewoon controleren

13. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Is niet belachelijk inbrekers pakken, alleen ze doen wel meer, en dat het snachts moet.. Zo laat.. Hier 3 x in de week af en toe.. En hard

14. jackystory

jackystory Fanatiek lid

Feb 10, 2012
    1,156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    hier gebeurt het regelmatig woon in amsterdan. vaak zijn ze aan het zoeken naar wiet plantages, met een speciale camera.
    of ze zijn iemand aan het zoeken.

15. koala28

koala28 Niet meer actief

In mijn oude wijk (sinds vorige week verhuist) constant politiehelikopter die over de naastgelegen beruchte wijk vloog. Zeker 2 a 3 keer per week. Op internet kun je ook de meldingen zien. Google maar op politiehelicopter en dan haaglanden.

16. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

Apr 3, 2012
    1,379
    0
    0
    Nou idd! Het zou wat zijn!
    En dan de volgende dag in de krant lezen dat er weer iets is gebeurd om vervolgens te roepen "zie je wel dat de politie niks doet!" ;)
    Pff, het is nooit goed! Nee, ik heb ook niet een hoge pet op van agenten die overactief met bonnenboekjes hier door de straat lopen, ook niet blij met het belerende toontje (plus bijbehorende boete) als mijn achterlicht het niet doet en ik dat niet eens dóór heb.... Maar man, wat ben ik blij als ik een helikopter hoor, of gierende sirenes omdat men assisteerd bij een ongeluk, of een of andere overvaller achterna racen, of wat dacht men ervan dat ze beledigd worden/geslagen/lastiggevallen terwijl ze iemand moeten oppakken OF juist moeten helpen? I don't care als er een helikopter om drie uur 's nachts boven mijn huis in hartje Haarlem blijft circelen. Weer een engerd van de straat, toch? Of op zijn minst een poging hem/haar van de straat te halen!

Ontopic; ik heb er dus juist niet zo'n last van. Hoor het wel, kan er ook wel wakker van worden maar ben het dus gewend. Net als dat ik dagelijks gillende sirenes door de straat heb vanwege een dispatch op de hoek. Heb meer dan eens Tygo aan zijn capuchon bij me moeten trekken omdat er een politiewagen aan kwam rijden; tsja, die heeft voorrang wat mij betreft! laatst was er eentje die het wel een uur lang volhield precies boven ons huizenblok. Ja, dán ga ik op een gegeven moment wel denken "hmmmm... wat speelt hier en is het wel handig naar buiten te gaan?" én kan het best vervelend zijn als je een gehorig huis hebt. Maar zenuwachtig wordt ik niet zozeer van die helikopter. Eerder dat ik zenuwachtig wordt van het idee dat dat ding er met een reden hangt ;)

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Duh, 90% vd inbraken in snachts

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat was in onze oude woonplaats heel vaak zo. Wij woonden daar in een oefengebied van het leger. Doodvermoeiend, elke maandagavond tig helikopters boven je huis tot 's avonds laat.

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hebben wij bijna elke ochtend, meteen over het huis.
    Goed teken, als ze vliegen is het goed weer. Helipad is naast ons huis en als de heli niet vliegt moet je als je de berg af wilt een paar uur in een geblindeerde hobbelbus.

20. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Hier was het na een overval op een snackbar, een overval op een juwelier en toen ze het lichaam zochten van een oude man.

Hier is het dus nooit echt goed nieuws.

Share This Page