Slaaptrainen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Dorpsmeisje, Oct 12, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dorpsmeisje

Oct 6, 2022
    23
    8
    3
    Female
    Ghz
    Hoi,

Onze zoon heeft veel slaapproblemen gehad en laatst zijn we erachter gekomen dat dit voorkomt uit chronische oorontsteking. Hij staat nu op de lijst voor buisjes en verwijderen neus amandelen.
    Nu is door al het gedoe, gebroken nachten erin geslopen.
    Hij is 15 mnd en zit nu in een regressie. Maar ik ben gesloopt. Sta continu aan en merk dat ik een soort elektro shock door mijn lijf krijg bij ook maar iets dat lijkt op zijn gehuil.

Nu is onze dochter vanaf morgen op vakantie en wil ik eigenlijk deze ruimte aan pakken om dit te doorbreken. Hij heeft na z'n 1 na laatste kuur 2 maanden doorgeslapen dus hij kan het prima. Daarna weer ontsteking. Toen weekje prima geslapen, nu regressie. Maar er moet iets gebeuren en nu is het moment omdat hij mijn dochter niet uit zijn slaap kan houden.

Dus wie heeft een goede manier van slaaptrainen? En nog tips?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Eerlijk gezegd zou ik wachten tot hij buisjes heeft en z'n neusamandelen zijn geknipt. Tot die tijd zal hij het waarschijnlijk heel lastig vinden omdat hij ergens last van heeft.
    Je zou wel kunnen kijken of je bepaalde gewoontes kan doorbreken als die er zijn.
    Zo wilde de oudste hier met 17 maanden steeds een fles s nachts, soms wel 2-3x. Waren we op den duur klaar mee, dus toen gestopt met melk en water in de fles gaan doen. Dat moest hij niet, want overdag wilde hij ook geen water uit een fles, alleen uit een beker. We zijn hem toen steeds gaan troosten en na 3 nachten sliep hij door. Maar goed hij had verder geen medische klachten, puur gewenning van de fles.

Zoe123 likes this.
  3. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,876
    8,040
    113
    Ik zou het wel zielig vinden als je dit nu in zou zetten, omdat hij nog geen buisjes heeft. Hij kan hier niets aan doen, hij heeft pijn, wil slapen maar lukt niet, en heeft mama nodig. Je weet niet of het gewenning is of echt pijn.

Tegelijkertijd herken ik precies hoe je je voelt qua die schok door je lijf krijgen zodra je ook maar een kreuntje hoort (heb ik ook nog steeds, oren super gevoelig en ik hoor elk geluidje door oordoppen heen). En ik herken het op zijn. Moe zijn. Niet meer kunnen.
    Lastige situatie, ik zou eerst even kijken naar eventuele hulp uit je omgeving. Heb je een partner? Familie? Misschien kan iemand je af en toe een nachtje ontlasten of kan je overdag soms wat bijslapen?

Jessi79 likes this.
  4. Cinnabun

Cinnabun Lid

Dec 26, 2018
    87
    39
    18
    Female
    Utrecht
    Ik snap het heel goed… Het is ontzettend zwaar en ik vind het knap dat je het al zo lang volhoudt.

Jij kent je kind het beste en voelt denk ik ook wel aan of het gewenning is of pijn. En als je zeker weet dat het gewoon gewenning is dan zou ik het gewoon doen.

Mijn dochter vroeg soms nog om 2 à 3 nachtvoedingen met 9 maanden en dronk overdag nauwelijks. Toen zijn we (na heel veel overleg en wikken/wegen) gestopt met de flessen. 1 nacht was moeilijk, de nacht erna al makkelijker en na 4 nachten sliep ze gewoon door, werd ze vrolijk wakker en dronk/at ze eindelijk weer overdag.

Zo ook met zelfstandig in slaap vallen bij bedtijd. Tijdens ziekte blijf ik graag bij haar, handje op haar rug of haartjes aaien. En zo sluipen bepaalde dingen er toch weer in en voor je het weet zit je elke avond 1,5 uur ernaast en moet je ook ‘s nachts continu gaan troosten. Als ik oneindige energie en levenskracht had gehad, had ik dat volgehouden. Maar ik heb ook nog een zoon die mijn liefde en aandacht verdient, mijn vriend, werk, en ook nog mezelf.

Wat wij deden: om de +/- 5 min troosten voor 30 seconden.

Wat merk je vooral bij je zoon qua slecht slapen? Veel wakker, moeilijk inslapen?

Zet hem op hoor!

5. Dorpsmeisje

Oct 6, 2022
    23
    8
    3
    Female
    Ghz
    Hooi, sorry geen meldingen gekregen van jullie berichten.

Overdag kan ik over het algemeen gewoon weg lopen en dan gaat hij slapen. De nacht flessen zijn ook deels gewenning en makkelijk vanuit mij wanr ja dan slaapt hij weer. Alhoewel dat tegenwoordig ook niet altijd meer zo is, denk dat die door die fles dan ook te wakker word.

Vandaag oproep gekregen voor november. Over 3 weekjes. Hij moet dan ook nuchter zijn. Dus de flessen ga ik per direct stoppen. Naast hem zitten nog niet wanr hij werd ook weer ziek gisteren. Dus vannacht geen flessen meer. Zelf inslapen in de avond, komt tegen die tijd dan wel.

Dank voor het meedenken.

Share This Page