Tips m.b.t. schoonmoeder

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 21 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mijn tip: trek je grenzen en bewaak die.
    Je zal in haar ogen nooit goed genoeg zijn. Dat ben je uiteraard meer dan wel alleen zij zal dit toch niet in (willen) zien.
    Wat je wel kan doen is het leefbaar houden voor jezelf. Je bent aan het werk dus zij zal voor zichzelf moeten zorgen. Als jij bezig bent met de was ofzo en zij wil thee of iets anders kan je vriendelijk zeggen dat ze het zelf mag pakken.
    Wanneer zij wat te klagen heeft zeg je dat je eerste zorg uitgaat naar háár zoon en kleinkinderen en dat je daarbij ook werkt zodat zij het goed hebben. Dat je nou eenmaal niet alles kan en dat zij met al die tijd over best iets voor zichzelf kan klaarmaken of een handje kan helpen?
    Als ze klaagt tegen je man kan hij iets soortgelijks zeggen.
    Misschien valt ooit het kwartje, misschien niet. Maar uit welke cultuur je ook komt je zal je altijd iets aan moeten passen.
    Nogmaals, zorg dat het voor jou ook te doen is. Quality time met zijn moeder houdt in dat ze tijd met elkaar doorbrengen en dingen samen doen, niet dat jij de hele dag sloof mag spelen voor zijn moeder.

Zara75 en Nellie4 vinden dit leuk.
  2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    De vereniging in onze buurt is vooral op mannen gericht, de vrouwen hebben onderling veel ruzie.
    Er is 1 vrouw die ze nu 2x ontmoet heeft waar ik haar eventueel een paar uur kan brengen.

3. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Vooral hier van je af schrijven en lekker bij vriendinnen je ei kwijt over haar.
    Hoe lang is ze er nu al bij jullie?

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik zou geen zak meer uitvoeren en de vermoorde onschuld spelen tegen mijn man. Zoeken ze het lekker samen uit.

dreumesje en Nellie4 vinden dit leuk.
  5. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Is het niet mogelijk haar 's middags een warme maaltijd te bestellen? Er zijn toch van die leveranciers die middageten naar bv kinderdagverblijven of bij bejaarden thuis brengen?
    Wat doet je sm eigenlijk de hele dag...?

6. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Nou, dit dacht ik dus ook! Die krijgen dat ook echt wel mee. Dat lijkt me niet bepaald gezond o_O

Sterkte er mee. ... :cry:

Lisanne1811 vindt dit leuk.
  7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Pfoe moeilijk zeg!

Je schoonmoeder klinkt eerlijk gezegd best depressief. Cultuurverschil of niet, als vrouw (zeker in bepaalde culturen) de hele dag in bed liggen en zelfs niets met haar kleinkinderen willen ondernemen lijkt me niet echt normaal.

Heeft ze een heftig leven gehad en dat nooit goed kunnen verwerken? Traumatische dingen meegemaakt? In veel culturen is er geen openheid rond psychische zaken.

Jouw man is huisarts toch? Ziet hij ook dat ze niet goed in haar vel zit?

Ysabella vindt dit leuk.
  8. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Klinkt wel slap om eerlijk te zijn, we hebben afgesproken geen verwachtingen van haar te hebben. Zoals ik het lees behandeld jouw schoonmoeder jou als stront.
    Wordt het niet gewoon eens tijd dat je man met zijn vuist op tafel slaat en zijn moeder de keus geeft zich normaal te gaan gedragen of haar anders op het vliegtuig te zetten?

dreumesje, IkbenTess en 2kanjertjes vinden dit leuk.
  9. 2kanjertjes

2kanjertjes Actief lid

15 jan 2012
    238
    128
    43
    Van der Valk????? :)

Champetter vindt dit leuk.
  10. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    En toch kun je in je eentje niet discussiëren. Dus als jij en je man niet mee discussiëren is ze snel klaar in d’r eentje

Nellie4 vindt dit leuk.
  11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    :roflmao: Zij ratelt echt door! Tot je er gek van word!

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn man zegt dat ze altijd al zo is geweest, hij heeft tot hij naar Nederland kwam voor zijn zusjes en broertje gezorgd, deed het huishouden en ging naar school. Terwijl hij zelf een kind was. Ze is volgens hem een enorm eigenwijze vrouw, iedereen in de familie heeft er moeite mee. Zijn vader is uiteindelijk van haar gescheiden, en als ik haar zo mee maak snap ik dat!

Ze heeft volgens de maatstaven van hun cultuur een enorm goed leven gehad! En nog steeds, ja het leven daar is echt hard. Maar zij heeft gelukkig de middelen waardoor ze er weinig last van heeft. Die middelen krijgt ze overigens van ons.

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dan lijkt ze me gewoon een verwende ondankbare vrouw. En ze zal echt niet meer veranderen.

Mijn tip: blijf vriendelijk maar oppervlakkig. Dan kan ze je ook niet raken. En natuurlijk stoppen om zo voor haar te zorgen. Dat is in geen geval normaal. Zet s morgens wat klaar voor haar en vertrek naar je werk. S avonds zie je haar dan weer.

Marchella en Zonnestralen vinden dit leuk.
  14. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Ik denk dat jij de droom schoondochter bent van elke moeder en ze mag in haar handjes knijpen met jou, je meer waarderen, meer naar je luisteren, je meer lief hebben en niet alles voor lief nemen.

Kom voor jezelf op, je bent het meer dan waard!

Zara75, Marchella, Nescio en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Gewoon een egoïst eerste klas dus, als ik het zo lees. Als je als moeder zijnde de zorg voor je kinderen én het huishouden compleet aan je kind overlaat.....

Vind het nog knap van je man dat ie uberhaupt nog contact met zo'n moeder wil. Ze zal vast ook wel positieve kanten hebben, maar tot nu toe lees ik er niks van terug en lijkt het mij een kreng van een wijf.

masami en Zara75 vinden dit leuk.
  16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Geen vitaminepillen, speed! :roflmao:

Biny, Schuurpapier, Nescio en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Sabje333

Sabje333 Bekend lid

18 nov 2014
    649
    325
    63
    Vrouw
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het in deze situatie vooral je man erg kwalijk neem dat hij dit gedrag, toelaat in zijn gezin.
    Zij is nu eenmaal een lastig, veeleisend en egocentrisch persoon zoals ik het lees. En het is niet aan jou om haar te doen veranderen of jezelf weg te cijferen. Dat is ook niet gezond.

Hij moet naar mijn idee mans genoeg zijn om zijn gezin te beschermen. En uiteraard op een respectvolle manier met zijn moeder hierover praten.

En als ze in discussie wilt gaan met je mam dan kan hij simpel weg zeggen; mam ik hou ziels veel van je en vind het super leuk dat je hier bent maar niet ten kosten van de moeder van mijn kinderen. Het doel is dat we het met zijn alle fijn hebben onder 1 dak, dus ook jij zal je moeten aanpassen. Zo niet dan is dit jou keuze, maar ik hoef geen negatieveteit meer te horen over mijn vrouw, PUNT!

Biggetje100, dreumesje, Zara75 en 10 anderen vinden dit leuk.
  18. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ja doen! En oeps de tijd vergeten!

Zara75, Marchella en sleutelbloem vinden dit leuk.
  19. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ten eerste wil ik zeggen dat je bewonderenswaardig met deze situatie omgaat.
    Maar meid....geef je grenzen aan. In die zin is het totaal zinloos. Wat jij ook doet, het zal nooit en te nimmer goed genoeg zijn. Dus stoppen met jezelf in allerlei bochten wringen. Gewoon aardig en beleefd doen. Maar wat je doet is niet vol te houden tot medio januari. En echt gewaardeerd wordt het ook niet.

20. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Meenemen naar de Jumbo.
    Ik moet zo aan die reclame denken van die ouders. Op alles mopperen, maar bij Jumbo hadden ze niets te klagen.

Marchella, Nescio, Ysabella en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina