Tips m.b.t. schoonmoeder

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 21 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    ‘Wat zit je nou te zeuren. Je lijkt je moeder wel.’ :roflmao::roflmao:
    Hier favoriet!

2kanjertjes en Tuttebelleke vinden dit leuk.
  2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou een hotel boeken, voor mezelf Laat ze het lekker uitzoeken samen.

Als mijn man niet voor mij en het gezin opkwam, vertrok ik tot medio januari naar een hotel.

Paardenbloem en dreumesje vinden dit leuk.
  3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Maar waarom is dat erg?

Ik zou haar echt als een peuter behandelen, geen macht geven. Geldt voor zowel jou als je man.

Accepteren dat ze over alles klaagt en dat negeren.
    Dan 'escaleert' er niks, ze merkt vanzelf dat het geklaag niet landt.

Paardenbloem, Snoeki, tuc en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    De grootste tip die ik je kan geven: laat dit de laatst keer zijn! :roflmao:

Paardenbloem, Soullady, Liefje91 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Tips:
    Maak haar probleem niet jouw probleem.

Doe gewoon of ze er niet is.
    Als ze graag de hele dag in bed ligt, laat haar.
    Lunch en thee, of ze doet het zelf of ze eet niet.

Paardenbloem, Nescio en tuc vinden dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Dat zou ik ook doen. Je ervoor afsluiten, en anders gewoon lekker naar buiten.
    Verder zou ik absoluut stoppen met haar lunch te maken, thee zetten en al die bizarre dingen. Als ze iets wil eten of drinken regelt ze dat maar mooi zelf, heeft ze er geen zin in: pech dan.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  7. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ik ging echt mijn huis niet uit hoor en bij mijn gezin weg. Dikke doei...had voor haar wat geregeld. Had ze een duitse schoondochter moeten treffen. Daar wonen ze vaak in kangeroe woningen...maar ja...zoonlief koos voor een Hollandse meid...en hier stoppen we schoonmama zo in een hotel....zelf betalen uiteraard :roflmao: Ik ben ook zo'n gierige....nogmaals welkom in holland. Maar neem vooral dat lekkere stukje kaas. En ik zorg wel voor tulpen op het nachtkastje in je hotel :roflmao:

julia80 vindt dit leuk.
  8. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Wauw. Heb niet alles gelezen hoor. Maar echt. Wauw. Kun je niet een hotel boor haar boeken in de buurt.

Zou hier dus echt niet gebeuren. Cultuur verschil of niet.

Kan je niet aan je man uitleggen dat je dit niet trekt en hoe je je er bij voelt. Je kan aan jouw kant krijgen en dan samen met haar praten. Ik zou Daan heel makkelijk ik zijn. Dit is ONS huis en het gebeurt met ONZE regels. En me daar dan ook aan houden.

Dat is 1 of 2 weken afzien. Maar geloof me. Dan gaat ze echt haar eigen eten maken en haar eigen kleren wassen hoor.

9. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Haar kleren wassen, eten koken, en alles wat er bij komt kijken, geen probleem.

Maar wel met wederzijds respect en waardering.

En terug komen van je werk? Vind het zelfs wel grappig. Wie verzint zoiets.

10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.863
    5.125
    113
    Home
    Echt tot half januari :eek:
    Kerst, oud en nieuw met zo'n draak
    Ik zou dit de laatste keer laten zijn en je man voortaan daar naartoe laten gaan

Zonnestralen vindt dit leuk.
  11. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik betwijfel een beetje of dit nou alleen maar een cultuur ding is. Volgens mij ben je in iedere cultuur gewoon een asshole met dit gedrag. Dus ik zou me met die kluit niet meer het riet laten insturen.

Verder bij mensen die zich afhankelijk opstellen, klagen, klagen, klagen en alles buiten zichzelf leggen is het credo; goh, vervelend voor je. Punt. Dat is hoe het geleerd heb bij al mn coaching trainingen (hoe ik naar mn medewerkers moet communiceren). Maar gaat in het gewone leven ook op. Al moet ik bij medewerkers dan alles weer ‘terug leggen’ ( hoe ga je dat oplossen, wat denk je zelf, wat stel je zelf voor bla bla). Dat doe je in het normale leven natuurlijk niet (al doe ik dat bij mn kinderen wel soms).

Paardenbloem, Faithful, cowgirl80 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Inderdaad

Een negatieve karakter en volledige passiviteit 'horen' bij geen enkele cultuur.

iMoeder en tuc vinden dit leuk.
  13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Vandaag kan ik het gelukkig weer helemaal los laten! Ze is momenteel op de jongste aan het passen, ben benieuwd hoe dit gaat! Eten voor de jongste staat klaar, dat van haar niet!:D

Siamara, famofthree, Faithful en 14 anderen vinden dit leuk.
  14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat vreselijk lijkt me dat, zo'n schoonmoeder zo lang op bezoek!

Waarom maak je je druk dat ze nare dingen over jou tegen je man zegt? Je man kent je toch al langer dan vandaag en weet toch wie het zegt? Ik zou niet alles voor haar regelen omdat ze anders zo tegen je man gaat praten. Maar ik lees net dat je haar eten niet hebt klaargezet, goed begin! :thumup:

amdaa vindt dit leuk.
  15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Omdat als ze zo over mij praat tegen mijn man ze ook zo tegen de rest van mijn schoonfamilie zou praten over mij. Ik gun het haar niet om maar 1 slecht woord over mij te kunnen zeggen.
    Nadat zij de vorige keer dat ze hier was heeft geklaagd, heb ik nu zoiets “ zul je het krijgen ook!”. Dus wil zij lunch, thee en weet ik veel wat. Dan krijg zij haar lunch, dat het haar maar mag snaken. Ik kan met opgeheven hoofd zeggen dat ik meer dan gastvrij ben geweest. Kan ik niet over haar zeggen.

Insomniac en Neilia vinden dit leuk.
  16. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik vind dat een nobel doel hoor. En normaliter ben ik ook zo. Maar ik denk dat dat in haar geval echt totaal zinloos is en zij zich stiekem verkneukelt over wat ze allemaal voor elkaar krijgt. Bovendien weet de rest van de familie vast ook wel hoe zij is. Bij sommige mensen kun je gewoon niks goed doen, dus dan zou ik dat maar loslaten. De verwachting dat ze ooit nog blij met je zal zijn gaat echt niet gebeuren. En waarom heb je die behoefte überhaupt dat ze je aardig/een goede schoondochter moet vinden?

Paardenbloem, Siamara, Zara75 en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zoiets wilde ik zo ongeveer ook gaan typen ;)
    En ik denk dat het weinig uitmaakt wat je doet, je schoonmoeder vindt jou blijkbaar toch niet leuk. En ik vraag me af of ze tegen de rest van de familie nu wel positief gaat praten over je.

Siamara vindt dit leuk.
  18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik snap jou wel, maar ik gok erop dat ALS zij negatief over jou wil praten, ze daar andere punten voor zal vinden.

Bij sommige mensen kun je het nooit goed doen, en zij klinkt als er één ervan.

Biggetje100 en Syane vinden dit leuk.
  19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Het is meer dat ik het haar niet gun om te zorgen dat ze haar gelijk krijgt.En als ik het dus niet doe, gaat ze uiteindelijk weer klagen!

Dus ja dan maar knop om lunch maken en er met mijzelf een dolletje van maken door het met een overdreven lach te geven terwijl ik ondertussen denk “ dat je er maar in stikt” of “ik hoop dat je het enorm vies vind” .

Het is ook hoe ik in elkaar zit, ik behandel een ander niet zoals deze mij behandelt. Ik probeer er zoveel mogelijk boven te staan.

20. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hoe vaak zien jullie de rest van de familie en weten zij niet hoe ze is?

Deel Deze Pagina