Leuke budget citytrip

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door danip, 23 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Actief lid

7 dec 2015
    311
    206
    43
    Wij willen samen in november een citytrip doen. Hebben jullie leuke tips? Ik heb tot nu toe gezocht naar Noorwegen en Schotland, maar er is zoveel aanbod. Ik heb geen idee wat nou een leuke plaats is, en wat een goede prijs is. We willen 2 nachten, en het budget is zo'n 250 per persoon. Een stad is leuk, maar we houden ook van natuur. Dus ergens waar je overdag lekker kunt wandelen in de mooie natuur, en 's avonds een drankje kunt doen op een terras of gezellige kroeg. Bestemming maakt niet uit, warm of koud ook geen probleem.

Wat is jullie aanrader qua plek, hotel of organisatie?

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Stockholm misschien, is een erg leuke stad, je kunt er culturele dingen doen, maar ook heerlijk wandelen door de grote parken, met een boot naar andere eilandjes. erg leuke winkels, restaurantjes etc.
    Overigens zijn de scandinavische landen wel duur qua uit eten en vooral de drankjes. (wijntje vanaf 10 euro, biertje 6-10 euro per glas in de wat hippere wijken in stockholm vrienden hadden dezelfde ervaring met eten/drinken in Bergen noorwegen)

3. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Geen schotland, maar Ierland. Dublin is leuk. Wij hadden afgelopen februari een retourticket voor €20 per persoon :) hotel via booking.com of via airbnb. Wij hadden een supermooi appartement net buiten het centrum. Dublin is een leuke stad met een leuk centrum, de hopon hop of bus is leuk en in twee dagen kan je veel gezien hebben.
    Temple bar (een wijk) waar veel kroegjes en restaurantjes zijn is erg leuk en vaak live muziek, ierse live muziek. Violen enzo.
    Wij komen er elk jaar. De eerste keer was ik erg verrast!! Had me er niet veel van voorgesteld, mijn man wilde graag. Maar ook ik ben om.

4. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    250 per persoon, is dat inclusief reis? Of alleen qua verblijf?
    Volgens mij zit je met Schotland en Noorwegen in elk geval wel in de goede hoek :)
    Wat ik wel mooi vind qua stad en natuur in een city trip:

Oslo - Noorwegen
    Ligt tussen heuvels, bergen en bossen en er zijn super veel natuurgebieden in de buurt. De stad ligt aan het Oslofjord, dat is al super mooi, maar je kunt ook vanaf daar de eilandjes (Hovedøya, Bleikøya, Gressholmen, Lindøya, Nakholmen, Vippetangen, Langøyene) bezoeken met de veerboot. Door Oslo loopt de rivier Akerselva, heel mooi om langs te lopen. Je kunt met de metro binnen een half uur naar het Sognsvann in het bos Oslomarka, echt prachtig om daar te wandelen. Ook mooi: de botanische tuinen (Botanisk Hage), het park Ekebergparken, beeldenpark Vigelandsparken in Frognerparken en het schiereiland Bygdøy.

Edinburgh - Schotland
    Super mooie stad met veel parken en kastelen, in de buurt van bossen, bergen, zee, meren en heuvels. Bezoek vooral het natuurgebied de Pentland Hills en Arthur's Seat, en misschien de Royal Botanical Gardens.

Dublin - Ierland
    Mooie stad en je kunt met de DART naar Howth, Greystones, Trim of Glendalough. Met de bus naar De Blessington Lakes, de Hill of Tara / Newgrange of de National Stud in Kildare.

Valencia - Spanje
    Dichtbij zee, en de stad heeft veel parken en tuinen. Mooi om te bezoeken is natuurreservaat Parque Natural de la Albufera. Ook mooi zijn de jardines de Turia en de kust (met zandstranden La Malvarrosa en Las Arenas) waar je vanuit de stad zo heen loopt, of een bus of tram naartoe kunt pakken.

Kopenhagen - Denemarken
    Mooie karakteristieke stad, met een mooie strand (Amager Strandpark). Mooie parken zijn Orstedsparken, Østre Anlæg en Frederiksberg Have. Je kunt gaan wandelen in Jaegersborg Dyrehave (met de auto of trein bereikbaar), het meer Furesøen bezoeken, of varen in de rivier Mølleåen. Kopenhagen heeft ook botanische tuinen (Botanisk Have), of een park dat daar wel wat van weg heeft: Landbohøjskolens Have.

Malmö - Zweden
    Knusse stad met veel stadsparken en grachten. Mooie parken zijn bijvoorbeeld Slottsträdgården / Slottsparken (rond het kasteel Malmöhus Slott), Kungsparken en Pildammsparken met de rozentuin Drottning Silvias Rosenträdgård. Het strand Ribersborg is op loopafstand van het centrum. Het natuurreservaat Bunkeflo strandängar aan de kust is ook zeker een bezoek waard. Net als de westerhaven (Västra Hamnen) met het Scania Park en het Dania Park en de stranden (bij) Sibbarp en Klagshamn.

Stockholm - Zweden
    Mooie stad, ligt op 14 eilanden en is dus omgeven door water (het Mälarmeer). Er zijn super veel parken, bossen en stranden. Mooie parken zijn bijvoorbeeld Hagaparken (met bos en veel water), het grasstrand Rålambshovsparken aan het Mälarmeer, Vita Bergen, het super grote Kungliga Nationalstadsparken en het park Eriksdalslunden op Södermalm. Het is mooi wandelen op het kilometerslange pad Sörmlandsleden, dat begint bij Björkhagen, net buiten de stad. Het nationale park Tyresta waar dat pad doorheen loopt is ook zeker een bezoek waard. Een ander mooi pad is het wandelpad Upplandsleden, langs het Mälarmeer.
    Het natuurreservaat Bornsjö ten zuidwesten van Stockholm is ook prachtig.

Belfast - Noord-Ierland
    Bijzondere stad, met veel pleinen en steegjes. Een mooi uitstapje kun je maken naar het waanzinnig mooie Cave Hill Country Park ten noorden van de stad. Daar ligt de Cave Hill, met het Belfast Castle. Ook super mooi is het Lagan Valley Regional Park in het zuiden van de stad, en daar vlakbij het natuurreservaat Minnowburn. Ten noordoosten van Belfast vind je het Redburn Country Park, ook super mooi. In die hoek vind je ook de vogelspotplaats Belfast’s Window on Wildlife.

München - Duitsland
    Mooie oude stad, met mooie parken zoals de Hofgarten, de Englischer Garten en het Nymphenburger Schlosspark. Door de stad (onder andere dor de Englischer Garten) loopt de rivier de Isar, waarlangs je mooi kunt fietsen of lopen. Net buiten de stad is het mooi wandelen in het Forstenrieder Park, Perlacher forst of het Grünwalder forst. Buiten de stad vind je ook mooie meren, zoals de Starnberger See (25 km van München).

Wenen - Oostenrijk
    Mooie stad, met veel parken, zoals het Donaupark, het Stadtpark, het Rathauspark, de Volksgarten, de Schweizergarten en de Belvederegarten. Wenen heeft ook een botanische tuin.
    De wijk Spittelberg is trouwens erg mooi.
    Heel mooi in het oosten van Wenen is 'de Lobau' in het uitgestrekte Nationalpark Donau-Auen, een super mooi natuurgebied aan de Donau. In het Türkenschanzpark in het noorden van de stad vind je veel wandelpaden door weide en heuvels, met botanische planten.
    Met de metro kun je naar Schlosspark Schönbrunn, waar je onder andere kasteel Schönbrunn, een Japanse tuin en een gloriette vindt.
    Iets verder van de stad ligt het Wienerwald, ook prachtig, met bossen, bergen en beken. Je vindt hier bijvoorbeeld de Leopoldsberg en de Kahlenberg.

Zürich - Zwitserland
    Een gezellige stad met veel karakteristieke gebouwen, vooral in de Altstadt. De rivier de Limmat loopt door de stad heen, kun je mooi langs wandelen. Je hebt een mooi uitzicht vanaf Strandbad Mythenquai. Mooie parken zijn het Zürichhorn Park, het Belvoirpark. Zo'n 15 km ten zuiden van de stad heb je Wildnispark Zürich, een natuurbelevenispark met bos en de rivier de Sihl. Ook mooi is de Uetliberg, met een mooi uitzicht over Zürich, met de trein te bereiken in zo'n 20 minuten. Of de Zürichsee (het meer van Zürich), echt prachtig.

Dat waren mijn ideeën. Ik krijg er zelf helemaal zin van om op reis te gaan :D Fantastisch, stad + natuur.

5. danip

danip Actief lid

7 dec 2015
    311
    206
    43
    Wow bedankt voor de super leuke tips! Daar zit veel leuks bij! Ik ga rondneuzen, maar bv Dublin en Belfast had ik nog niet eens bij stilgestaan. Ik denk dat het een jaarlijks uitje moet gaan worden :D

Maansneeuw, wat een ontzettend uitgebreide reactie met super tips! Thanks!

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Dublin is wel leuk als je er nog nooit geweest bent, maar niet te vergelijken met de rest van Ierland. Erg toeristisch. Galway is veel leuker, maar wel aan de andere kant van het land (wat prima met de bus te bereizen is, ongeveer 4 uur). Limerick staat niet heel goed bekend, maar is ook leuk. Cork vind ik iets minder. Maar ook kleinere plaatsen als Tralee zijn erg leuk.

Belfast is ook erg mooi, en vooral indrukwekkend.

Londen is ook altijd leuk, maar erg duur en te groot om in 2 dagen te bezichtigen.

Wij willen binnenkort een trip doen met srprs.me, dan weet je pas op Schiphol waar je naartoe gaat.

Deel Deze Pagina