Hallo! Over 3 weken ga ik weer voor 3 dagen per week aan het werk. De kleine gaat daarvan 2 dagen naar de opvang. Ik ben nu dus al een beetje aan het nadenken hoe we dit gaan doen. De kleine krijgt al af en toe een flesje gekolfde melk, dus kan uit een fles drinken. Vanaf nu gaan we dit ook dagelijks een keer doen. Daarnaast krijgt de kleine sinds kort ook 2 schepjes kunstvoeding in een avondvoeding (dus aangevuld met gekolfde melk). Dit om te wennen aan kv. Ik wil dit uiteindelijk ophogen naar maximaal een fles kv per dag. Nu kolf ik wanneer hij de kunstvoeding krijgt. Ik doe dit omdat ik ambulant werk en ik denk ik niet in staat zal zijn om 3 keer per werkdag te kolven. Ik ben dan dus bang dat ik te weinig zal kolven, vandaar dat ik het een prettig idee vind dat ik dan eventueel kan aanvullen met kv. Ik wil nu ook al een klein voorraadje gaan opbouwen, zodat ik de eerste weken werk al geregeld heb. Ik heb snel overproductie. Vandaar mijn vraag? Op welk tijdstip het beste te kolven? Op welke wijze is de minste kans aanwezig dat ik teveel melk ga aanmaken? Natuurlijk kolf ik even wanneer ik kv aanbied, zodat ik niet afhankelijk word om die voeding altijd kv te geven. Ik bied het nu puur aan om eraan te wennen (darmpjes en smaak). Alvast bedankt!
Ja, is misschien wel een goed idee. Moeilijk om die balans te vinden. Ik wil niet te weinig kolven, maar ook zeker geen overproductie ... uiteindelijk zal het toch vooral uitproberen zijn. Sinds kort is hier in de buurt ook een mama café. Maandelijks komt hier ook een lactatiedeskundige die dan kosteloos om advies kan worden gevraagd. Ik zal een kijken wanneer dat weer plaatsvindt.