We houden ze in de gaten..aflevering 221

Discussion in 'Borstvoeding' started by Zoe123, Oct 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,946
    113
    Female
    Hahahaha toch weer een mooie op het "voedingsdeskundige"forum.

Reactie op vraag over schema van baby 9 maanden
    "Je schema ziet er verder goed uit. Je geeft wat vaker borstvoeding maar dat is verder geen probleem."
    Wat vaker dan wie precies? Prinses beatrix? Baby krijgt 5 voedingen per dag...heel normaal op deze leeftijd

Normaal gesproken kan je 1 borstvoeding vervangen door een flesje.
    Waarom is dat nodig? Dat is toch niet gevraagd?

. Natuurlijk kun je het één en ander ook nog bespreken met het consultatie bureau. Zij kunnen controleren of je dochtertje goed zit op de groeicurve.
    :D

Dus.....nou ja, ik lach er maar om..

2. moniponi

moniponi Fanatiek lid

Sep 21, 2012
    3,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is dat hier, op het forum?

Heb je de betreffende deskundige al eens aangesproken op bv-onvriendelijk advies oid? Dan wel de forumleiding?

3. ffff

ffff Bekend lid

Oct 9, 2012
    911
    545
    93
    Antwoord 1: vaker dan gemiddeld.. en er wordt meteen aangegeven dat dat niet erg is

Antwoord 2: dat werd zeker wel gevraagd: "Krijgt ze genoeg melk binnen? Hoeveel melk KV mag ik bijgeven bij BV ( wat is richtlijn KV voor 9 maanden?)" en overigens ook juist beantwoord

Antwoord 3: wat is er mis met consultatiebureau's en groeicurves?

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,946
    113
    Female
    Er zijn al een paar keer bv-berichten verkeerd geplaatst, en deze kregen toen bv-onvriendelijke adviezen. Er is toen idd de afspraak gemaakt dat de bc-gerelateerde vragen meteen verwezen woorden.
    Maar deze vraag...het gaat over schema's en eten dus het is soort van oke, maar dan toch weer frappant dat ze het niet laten kunnen toch wat te vermelden over bv dat redelijk onzinnig is..

Maar ja de TS in kwestie ging super met de bv volgens mij dus tja..

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,946
    113
    Female
    Wat is gemiddeld precies?
    De groeicurve op het cb is voor kv-kindjes..

Het gaat mij er om dat de insteek zo heel anders is..

6. moniponi

moniponi Fanatiek lid

Sep 21, 2012
    3,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het je stoort - wat ik op zich best kan snappen - vind ik het netter als je het aan de betreffende persoon laat weten eigenlijk! En effectiever ook, meer kans dat diegene het zich aantrekt, of er misschien iets van leert, en zijn/haar gedrag verandert.

Als je niet veel van bv weet, ben je je ook niet echt bewust dat de dingen die je zegt niet zinnig zijn waarschijnlijk :(

7. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Buiten dat je het ongetwijfeld post met de beste bedoelingen. Lijkt het me dat je dit beter bij de desbetreffende persoon kunt melden ipv in dit forum. Dan kan diegene er wat mee, nu ben je over haar aan het spreken ipv met haar. Dan veranderd er natuurlijk nooit iets.

Share This Page