welke rompertjes, lange of korte mouwen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Wendy2007, Jul 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wendy2007

Wendy2007 Actief lid

Mar 29, 2007
    254
    0
    0
    secretaresse
    Hallo allemaal,

Ik ben rond 5 januari 2011 uitgerekend van mijn eerste kindje. Het is dan winter. Moet ik nu veel rompertjes aanschaffen met lange mouwen of juiste weer meer met korte mouwen of helemaal geen mouwen? :(
    Wie kan mij helpen?

Gr. Wendy

2. fafje

fafje Niet meer actief

gewoon van alles wat...mss wat midner korte mouwtjes...maar dat ligt er aan of je daar overheen weer veel truitjes...of vestjes doet..In de winter gebruik je denk ik het rmpertjes puur als "ondergoed" ....dus maakt niets uit succes!

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Korte mouw zijn het handigst! Lange mouw zijn alleen leuk om te combineren met een t-shirt. Een lange mouw romper met een truitje met lange mouw is geen succesvolle combinatie, veel te veel gepriegel. Mouwloze rompers heb ik alleen gebruikt in de zomer, maar dat is maar wat je fijn vindt.

4. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

Dec 27, 2009
    249
    0
    0
    Mijn zoon is in januari 2005 geboren en ik heb bijna alleen maar rompertjes met korte mouwen gebruikt. Met lange mouwen is eigenlijk alleen maar echt leuk onder een blousje of een t-shirt of iets dergelijks, maar inderdaad met lange mouwen eroverheen is het gewoon onhandig.

Groetjes

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

hier ook alleen maar rompers korte mouw gebruikt ( zoontje is van begin feb vorig jaar )

veel te veel getrek aan zo'n kleintje,

6. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    ik zou ook voor de korte mouw gaan... lang over lang is echt een drama :D

idd alleen leuk en handig als je er een shirtje met korte mouwen over doet... maar dat ik meer als het weer wat mooier weer is, en ze wat ouders zijn!

7. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik had van allebei evenveel (was begin maart uitgerekend). Ik deed de rompers met lange mouw wel enkel onder een shirt met korte mouw, toen het nog net niet zoooo heet was als nu gebruikte ik ze om m'n zoontje in te laten slapen.

8. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    Mijn zoontje is in oktober geboren en ik had alleen maar overslag rompers zonder mouw of met lange mouw en een kraagje...
    Maar ik denk dat het heel persoonlijk is...

9. Puck1

Puck1 Bekend lid

Feb 3, 2009
    979
    9
    18
    Hier ook alleen maar korte mouw rompers (zoontje is in januari geboren). De lange mouw rompers gebruik ik alleen met t-shirtjes. Nu heeft ie mouwloos aan.

10. Fransa

Fransa Niet meer actief

Volgens mij hangt het van verschillende factoren af; hoe koud is het, hoe warm/koud is je huis, etc.

Mijn zoontje is van september en ben dus begonnen met korte mouw. Maar in de winter uiteindelijk toch nog best vaak eentje met lange mouw aangedaan omdat het best koud was. En lang over lang vind ik helemaal geen probleem. De mouwen van de shirtjes zijn over het algemeen wel wijd genoeg.

Overslagrompertjes vond ik vooral ideaal toen hij nog heel klein was. Nu vind ik ze juist meer gedoe omdat hij gewoon niet meer stil wil liggen op het aankleedkussen. En dan is een gewone gemakkelijker aan te trekken.

11. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Van alles wat, want pas als je kindje er is weet je wat je echt fijn vind. Ik bijvoorbeeld vond de lange mouw romper en daaroverheen een jurkje, tuniekje of tshirt het fijnst de eerste 3 maanden met aan en uitkleden (Danique huilde heel erg met aankleden) en dat had ik van te voren nooit van mezelf gedacht, dat ik dus zoveel romper met lange mouw zou gaan gebruiken.

12. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind korte mouw ook het praktisch. Het sluit net iets meer de rug af dan zónder mouw. Dus net wat warmer. Maar is nog wel praktisch met de rest van de kleding en met aantrekken ervan.

Ik moet nog even checken wat wij nog hebben liggen, maar voor ons oktober kindje haal ik straks (in de aanbieding waarschijnlijk) gewoon weer een setje rompers bij de hema - 7 voor 10 euro ofzo. En dan korte mouw.

13. Susan27

Susan27 VIP lid

Jan 14, 2009
    8,419
    0
    0
    Hier een aug.kindje.
    Heb veel korte mouw rompertjes en shirtjes.
    Een paar lange mouw rompertjes voor onder een tshirtje voor als het wat frisser is.

14. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Hier overslag met lange mouw rompertjes (ukkie geboren januari). Die waren goed aan te krijgen. Nu tegenwoordig (6 maanden) korte mouw en lang mouw door elkaar.

15. niki86

niki86 Fanatiek lid

Jan 30, 2010
    3,635
    524
    113
    ik vind zonder mouw het handigst. je doet ze toch truitjes met lange mouwen aan of vestjes..en dubbel op is wel erg warm. ik vind die van de hema het beste..geen mouw en jersey stof en dan gewoon wit..

16. leyshena

leyshena Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    ik heb bij de hema met lange en korte mouw gehaald want mijn kleintje word in dec geboren..vind het wel jammr zie overal leuke zomerdingetjes hihihi

17. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Ik heb een novembermeisje en heb veel lange mouw rompers gebruikt de eerste 2 a 3 maanden met overslag... vind de hoofdrompers nog steeds verschrikkelijk al wen je er wel aan. 62 rompers zal ik in jou geval al met korte en geen mouw kopen, mocht je daar nu ook al naar willen kijken. Daarnaast kan je altijd nog kopen wanneer de kleine er is.

18. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Als eerste romper heb ik er ook met lange mouw... das echt alleen tot maar 62 ong. verder ook met korte mouw. zonder mouw gebruik ik echt in de zomer en wacht daar dus nog ff mee.
    Hier nooit problemen hoor om lange mouw onder een truitje te krijgen...

19. Trees

Trees Niet meer actief

Treesman staat op het punt om alle lange mouwrompers te verbranden :D. Hij vind het veels teveel gepriegel en geef hem ook wel een beetje gelijk.

Korte mouw vind ik veel fijner en daaroverheen kun je altijd warme kleertjes aantrekken.

20. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Ik vind korte mouwtjes ook veel fijner. Sta je daar met lange mouwen, al een mega gepriegel om die armpjes erin te krijgen, en dan ook nog eens een trui erover heen.......... Ik vind het drama.
    Soms had ik er wel 1 aan, maar dan met een shirt met korte mouwtjes of een jurkje.
    mijn dochter is van begin maart dit jaar.

Share This Page