Tips/meedenken gevraagd :-)

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MBongers, 4 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MBongers

    MBongers Actief lid

    4 aug 2010
    292
    0
    16
    hallo dames!
    Onze dochter van (morgen) 12 weken krijgt nu flesvoeding op verzoek. Eerste 6 wkn borstvoeding. Ze krijgt Friso Nutrasense Comfort met iets Friso Nutrasense Normaal. (Vanwege haar ontlasting) Ze drinkt gemiddeld 100 a 130 per fles. Haar drinktijden ongeveer;
    7
    10
    13
    15/16
    18
    21 (slapend)
    23/23.30 (even verschonen maar slaapt snel weer tijdens drinken
    3.30/4

    Omdat ze dus niet meer drinkt dan 100/130 krijgt ze meer voedingen op een dag. Dat is prima. Ik volg haar. Ook al laat ik er 4 uur tussen, ze drinkt niet meer. De avond/nachtflessen 21/23 en 4 drinkt ze wel goed soms bijna leeg. We bieden haar namelijk wel 5 schep/150 ml aan elke keer. Maar sinds een paar dagen wil ze geen tot heel weinig drinken tijdens haar ochtend fles. Ik vind het geen probleem om ‘s nachts te voeden. Maar nu lijkt ze de avonden en nachten veel te drinken en overdag minder...
    Grotere speen helpt niet want ze stopt echt bij die 110/130 overdag.
    Iemand tips, ideetjes hoe ik haar overdag wat meer kan laten drinken en de avonden/nachten minder? Zou fijn zijn! :))
     
  2. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.488
    3.858
    113
    Vrouw
    Hoe is het als je de droomvoeding eraf haalt? (Aangezien die voeding dus niet 'op verzoek' is.)
     
  3. MBongers

    MBongers Actief lid

    4 aug 2010
    292
    0
    16
    Dat is den goeie :)) We gaven die de afgelopen 1 a 1,5 week omdat ze vroeg de nacht in gaat...6.30 ong. En ze in een keer ‘s nachts 2x ‘kwam’. Maar dat is zeker iets wat we nu weer kunnen proberen! Proberen om 18.30 te voeden en dan weer rond 22.30 en dan kijken hoe ze de nacht maakt... Ik dacht zelf misschien de nachtvoeding minder geven?
     
  4. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb de nachten volledig op verzoek gegeven. Dus gewoon zelf laten komen en zien wanneer ze komen. Niet wakker maken of droomvoeding geven.
    Verder hield ik de nachten 'zakelijk' en was er overdag tijd voor gezelligheid en knuffelen.

    Geeft geen garantie dat het werkt, maar hier werkte het heel goed.
     
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.287
    3.527
    113
    Hier ook altijd zo gedaan, zeker op die leeftijd. Toen ze echt kleiner waren (dus de eerste weken) maakte ik ze nog wel eind van de avond wakker.
    Hier kwamen we al heel snel tussen 21.00-22.00 uit voor een fles, dan kwamen ze zelf ergens tussen 3.00-5.00 en beiden verschoof langzaam. De laatste fles wat eerder, de nachtfles wat later en zo werd de slaap tot de ochtend steeds langer.
    Met 12 weken kreeg ze hier rond 20.00 de laatste fles en kwam dan rond 4.00 weer en dan uiterlijk 8.00 's morgens maakte ik d'r weer wakker, vanwege de psz van onze oudste, maar ook om 's avonds dus weer rond 20.00 uit te komen.
    Ik gaf dan om de 4 uur een fles, maar om de 3 uur is natuurlijk ook prima als zij dat wil.
     
  6. MBongers

    MBongers Actief lid

    4 aug 2010
    292
    0
    16
    Oké, das natuurlijk ook een optie. En wat bedoel je met nachten? Al vanaf de avond? Want ze gaat bij ons al vanaf 18.30 gemiddeld de nacht in want ze slaapt dan door.. (overdag doet ze dat niet)
    Overdag doet ze ‘hazenslaapjes’ van de ochtend 1,5 uur en voor de rest dan 3x een uur/45 min....
    Dus ik snap dat ze dan klaar is met de dag ;)
     
  7. MBongers

    MBongers Actief lid

    4 aug 2010
    292
    0
    16
    Zou mooi zijn om om 20 uur uit te komen..maar doordat ze kleinere beetjes drinkt heeft ze meer drink momenten..kom dan eigenlijk nooit echt lekker uit.. en daarbij doet ze ook hazenslaapjes..en lijkt me zo vroeg om 18.30/19 uur de nacht in te gaan? Want ze wordt dan niet wakker om 20 of 21 bijv...Of zou je dan ook echt op verzoek doen?
     
  8. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.488
    3.858
    113
    Vrouw
    Wij hebben hier ook altijd gevoed op verzoek, alleen toen ze langer gingen slapen hebben we de laatste fles wel altijd rond dezelfde tijd gegeven (wel met een speling van een half uur ofzo hoor, dus bv tussen 19:30 en 20:30 als je mikt op 20:00). Als ze dan kort daarvoor ook nog had gedronken, gaven we gewoon ietsje minder en keken we hoeveel ze op kreeg.
    De nachten hier ook op verzoek gedaan op dezelfde manier als Averlhach beschrijft (lastige naam om zelf in te tikken zeg ;) ) en die voedingsmomenten werden toen vanzelf minder.
    We hebben hier wel altijd gewoon een volledige fles aangeboden 's nachts, ze kwam zelf steeds minder vaak voor nachtvoedingen dus we hebben het ook niet afgebouwd.
     
  9. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.287
    3.527
    113
    Als je d'r nu voor de voeding van 21.00 en 23.00 wakker moet maken dan zou ik daar mee stoppen. Op zich is 19.00 een prima tijd om de nacht in te gaan.
    Bij onze zoon ging het zoals ik beschreef en toch probeerden wij bij onze dochter ook weer een voeding rond 23.00, want ja we zouden het wel erg lekker vinden als ze dat lange blok van 23.00-7.00 zou slapen i.p.v. 20.00-4.00. Nou heel snel mee gestopt, want wakker maken of niet, ze bleef gewoon 's nachts komen.
    Dan liever zelf ook een beetje op tijd naar bed en na een nachtvoeding allemaal gelijk weer verder slapen.
    Ik zou proberen haar eens even zoveel mogelijk op verzoek te voeden, dus zowel overdag als 's nachts, dan kan je kijken wat ze zelf doet.
    Onze dochter dronk bijv. pas goede volle flessen als ze zelf honger had. Niet dat ze van mij persé volle flessen moest drinken, maar als ik d'r stipt elke 3 of 4 uur een fles gaf omdat het mij uit kwam (even heel zwart wit natuurlijk), dan dronk ze slechter, liet veel staan of spuugde veel. Liet ik het meer van haar afhangen dan dronk ze veel beter.
    Ja en dan zat er soms wel eens 5 uur tussen een fles, maar ze groeide (en groeit) boven gemiddeld goed, dus ik kon het vrij makkelijk loslaten.
    Zij kon met 3 maanden bijv. ook prima 2 uur wakker blijven, maar vervolgens ook 3 uur slapen, tja.. dan kom je ook niet echt uit met de flessen, maar ik houd niet van slapende baby's wakker maken, dus dat liet ik dan gewoon gaan. Corrigeerde ze meestal zelf later op de dag wel weer door wat eerder te komen bij 1 van de laatste flessen.
     
  10. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn oudste gaf ik om 19 uur een fles en dan gingen we de nacht in. Dan kreeg hij alleen als hij wakker werd en aangaf honger te hebben. Volgens mij vanaf dat hij 1 week was ofzo al. Eerst kwam hij dan rond 23 uur en 3 uur, maar al snel 1 uur en rond 4 uur. Hij werd dan rond 7 uur weer wakker voor de dag.
    De jongste deden we veel meer op verzoek en die wisselde echt per dag. Hij heeft een periode gehad dat hij echt niet boven wou slapen na een fles van 18/19/20 uur (hij dronk ongeveer elke 3 uur) en lag dan of bij ons of in de box beneden. Zodra hij weer een voeding wou, afhankelijk van de vorige, kreeg hij een voeding en brachten we hem naar bed. Dan accepteerde hij het wel. En ook de gehele nacht mocht hij zelf beslissen wanneer hij voeding kreeg. Rond 3 maanden konden we hem rond 19 uur wegleggen in bed en begon de nacht dus ook.

    Dus in die zin, de nacht begon om 19 uur. Of iets eerder of iets later. Wij hebben nooit de voeding van 23 uur gegeven als verplichting. Mede omdat ze eigenlijk zichzelf goed melden vanaf dag 1.
     

Deel Deze Pagina