Ik wil weer bv gaan geven maar omdat ik dit keer een geplande ks krijg ben ik bang dat mijn melkproductie niet gelijk op gang komt. Wel heb ik sinds vandaag een beetje vochtverlies uit 1 tepel. Bij mijn eerste zwangerschap had ik dat al met 30 weken en had ik gelijk voeding na de geboorte. Is er iets dat ik de melkproductie kan stimuleren? Massage, bepaalde voeding etc? Of is het echt gewoon een kwestie van afwachten? En mocht ik niet gelijk productie hebben hoe zorg ik er dan voor dat het op gang komt?
Hoi, Je kunt een afspraak maken met de lactatiekundige in het ziekenhuis waar je gaat bevallen. Of met een zelfstandige lactatiekundige. Evt. kun je je inlezen in het prenataal afkolven van je melk, zodat je voor de eerste 2 dagen al voeding hebt mocht je kindje worden bijgevoed, maar ik zou eerst focussen op beleid in het ziekenhuis waar je naar toe gaat. Momenteel is dit een actueel item, kijk maar eens op dit artikel: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Keizersnede en OperatieKamer - Borstvoeding na een keizersnede: wat kun je verwachten? Veel succes!