Spruw op Borst, HELP! Doet zo'n pijn!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Ervaren mama, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ervaren mama

Ervaren mama Actief lid

22 sep 2012
    194
    0
    0
    Gelderland
    Hallo,

Na een moeizame start van de borstvoeding (ivm stress), kolven, kloven kreeg mijn dochter spruw, en daarmee ik op mijn tepel. Dit doet zo vreselijk zeer, stekerige pijn alsof ik het aan mijn hart krijg! Dat het kolven en voeden mij zo vreselijk tegen gaat staan, en ik bijna begin te huilen van ellende! Nystatine hebben wij gekregen ook smeer ik al 2 dagen micanazolnitraat op mijn tepel maar die vreselijke diepe steken blijven.

Wat kan ik doen? Want sla nu voedingen of kolf beurten over waardoor mijn productie uiteraard ook van terug gaat lopen. Voed haar nu bij met kunstvoeding. Baal er zo vreselijk van dat het deze keer allemaalmzo moeizaam verloopt en zo'n pijn doet dat ik er over denk om te stoppen terwijl mijn dochter heerlijk rustig wordt aan de borst (over het algemeen).
    Ik heb 2 oudere kinderen (15 en 13 jr) die ik probleemloos 12 maanden heb gevoed.

Iemand de oplossing voor die pijnen?

Dank voor het lezen,

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ach, wat vervelend. Heb je een lactatiekundige gezien?

Ik zou je willen aanraden een lactatiekundige in te schakelen en met haar kijken wat mogelijk is voor jullie. Misschien tijdelijk een tepelhoedje, zodat je kindje in ieder geval weer terug aan de borst is en jullie ontspannen weer kunnen genieten van het samen zijn en de voeding momenten. Dan kan tussentijds je borst genezen (kloven) en je vertrouwen dat het pijnloos kan herstellen. Immers: je hebt eerder met succes borstvoeding gegeven!
    Wanneer het zo'n pijn blijft doen is het raadzaam om te kijken waar dat vandaan komt. Schakel dus iemand in die je kan helpen!

Succes!

Deel Deze Pagina