Tips melkproductie vergroten.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nephthys, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nephthys

    Nephthys Fanatiek lid

    9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Fijn dat jullie kindjes niet gingen krijsen/trekken tussendoor. Zij heeft wisselende dagen.

    Gister voor het eerst zonder kv gered! Vanochtend gekolft toen het kon dus het gaat wel wat beter.
    Ik kan haar zolang mogelijk laten drinken de hele dag door maar als ze dan echt heel erg van streek is en niet meer wil/kan drinken, dan een beetje bijgeven en rekken tot ik weer wat heb. Met kolven tussendoor om de productie hoog te houden.

    Dan zo afbouwen met kv; goed idee?
     
  2. MamaMaya

    MamaMaya Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Goed idee, behalve het rekken. Dat niet doen. Bij elk signaal dat ze wil drinken de borst aanbieden. En bij voorkeur bijgeven uit je kolfvoorraad.

    Je redde het gisteren zonder kv, dan moet het mogelijk zijn daar maar meteen (voorgoed) mee te stoppen. Je bent op de goeie weg. Eens er terug een evenwicht tussen vraag en aanbod is bereikt (lijkt bijna het geval), zal haar frustratie en getrek ook minder worden.
     
  3. Nephthys

    Nephthys Fanatiek lid

    9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik hoop het mamamaya. Het wisselt alleen best in hoeveel ik tussendoor kan kolven en hoeveel ik heb per dag. Als ik het druk heb gehad, is het meteen minder en dan huilt ze zo erg.

    Die frustratie als er niks uit de borst komt is het lastigs want als ze alleen sabbelt kan ik haar uren aan de borst houden; geen probleem! Het is dat ze zelf loslaat en gilt om meer.

    Nog een vraag; bij drinken zonder de goede slokken dus actief sabbelen; komt er dan helemaal niks of af en toe ene druppeltje?
     
  4. MamaMaya

    MamaMaya Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Dan komt er af en toe zeker wel een druppel. Ik krijg er zelfs soms opnieuw een tsr van. En dan krijgt hij hier al sabbelend meteen een hele plens melk. Ik merk aan zijn reactie dat hij dat dan niet verwacht (of zelfs soms niet leuk vindt). Maar ook sabbelen stimuleert dus, zij het dan vooral wanneer er een tsr van komt.
     
  5. Nephthys

    Nephthys Fanatiek lid

    9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Goed om te weten! Dank je :)

    Ik doe het nu zo; kolven als ze even niet komt en dan geven als het echt nodig is (dus wanneer ze huilt en nijdig wordt en niet meer drinkt na het trekken).

    Beide borsten meerdere malen aanbieden, boertje, rondlopen met d'r en dan eventjes later opnieuw aan de borst. Ik merk dat als ik iets rek, het tsr soms terugkomt (dat is anders niet zo).
    Dan laten sabbelen tot ze genoeg heeft/in slaap valt.

    Alleen als het echt niet gaat en ik zelf geen nachtrust zou krijgen door het krijsen vd honger; kv minimaal. Als ik weinig slaap, heb ik nl duidelijk nog minder melk.

    Goeie strategie voor mijn situatie?
     
  6. MamaMaya

    MamaMaya Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik denk het wel.

    En het klopt dat je al slapend/rustend het meeste melk aanmaakt. Dus als papa of iemand anders even de baby kan overpakken zodat je kan powernappen, dan kan je weer een kv uitsparen en een boost geven voor je productie.
     
  7. Nephthys

    Nephthys Fanatiek lid

    9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Fijn die tips van ervaren moeders. :)

    Bedankt Mamamaya!
     
  8. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Heb je al eens borstcompressie geprobeerd?
     
  9. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik had nog een voedseltip. Toevallig had ik zwarte sesam zaadjes gekocht, dacht google het even want ik kon ze niet en toen stond er ook dat ze goed voor de melkproductie zijn.
     
  10. Nephthys

    Nephthys Fanatiek lid

    9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Handig Majo1984! Ga ik proberen!

    @Raket: Borstcompressie heb ik geprobeerd; kwam niet veel extra uit. Merkte niet veel verschil maar misschien moet ik het langer volhouden?
     

Deel Deze Pagina