Dagje weg met moeder

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Monoia, 28 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monoia

Monoia Lid

20 aug 2013
    20
    0
    0
    Gastouder
    Flevoland
    Hoi!!

ik wil een dagje weg met mijn moeder. Na een heftige periode wil ik er een verwen dagje van maken.

Nu willen we naar een leuke stad, liefst midden Nederland, en daar iets leuks/gezelligs doen. Geen workshop ofzo want we willen juist lekker veel met elkaar kunnen praten.
    We houden wel van cultuur en steden bekijken maar ook van shoppen.

Heeft iemand een leuk idee? Utrecht en Amsterdam hebben we al zoveel gezien, dus liefst iets anders!

Xx

2. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Amersfoort (veel leuke pleintjes, straatjes, winkeltjes), Leiden, Nijmegen

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Arnhem, Volendam, Groningen is ook erg leuk maar niet in het midden ;) Den Bosch

4. Monoia

Monoia Lid

20 aug 2013
    20
    0
    0
    Gastouder
    Flevoland
    Volendam, Amersfoort, Haarlem en Leiden lijken me wel wat, mijn moeder had het nog over delft. Iemand die weet welke van deze het leukst zijn en waarom?

5. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Maastricht vind ik echt geweldig. Den Bosch is ook leuk!

6. Chubbie

Chubbie Actief lid

28 feb 2013
    470
    0
    16
    Arnhem
    Delft is wel mooi maar vind het altijd te klein.. zeker voor echt een dagje weg!
    Leiden of Arnhem zijn groter en kun je je echt wel een dag vermaken!

7. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Amersfoort is leuk. Veel historische gebouwen en plekken om een wandeling langs te maken (Muurhuizen, Koppelpoort, Hofje Armen de Poth, Monnikendam, Kamperbinnenpoort), de Lieve Vrouwetoren beklimmen, rondvaartje, leuke winkels.. Leuke plekken voor een high tea o.i.d. (Queens, Brood en Zoets) en heerlijk ijs bij San Marco. Makkelijk te bereiken met trein of auto..

8. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    den bosch! :D

9. Monoia

Monoia Lid

20 aug 2013
    20
    0
    0
    Gastouder
    Flevoland
    Klinkt heel leuk! Hier ga ik zeker over nadenken dankje

10. Monoia

Monoia Lid

20 aug 2013
    20
    0
    0
    Gastouder
    Flevoland
    Haha ja Maastricht is ook heel leuk maar we zijn zelf Limburgers dus op een gegeven moment heb je dat wel gezien

11. knap

knap Niet meer actief

Delft is zeker wel leuk en vind het niet klein. ( groot zat in elk geval) en van uit Delft kan je ook daarna nog Den haag of richting Rotterdam gaan. Als het te klein is.

Je moet weten wat je daar wilt doen. Museum bezoeken rondvaart terrasje pakken? Dan kan het wel leuk zijn.

12. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    In Belgie zijn ook een paar mooie steden. Antwerpen en Brugge zijn zeer geschikt voor een dagje uit:)
    Ik moet ( als Limburgse meid) ook bekennen dat ik een beetje uitgekeken raak op Maastricht... al is mijn zoontje daar geboren ;)
    Hasselt in België is ook leuk.
    Alvast een leuke dag gewenst met je moeder:D

13. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.836
    3.630
    113
    Qua steden vind ik met afstand het allerleukst: Breda, Maastricht en Antwerpen (niet echt centraal alleen).

Ook leuk vind ik Amersfoort, Leiden, Delft, Middelburg.

14. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    ja dat kan ik me wel voorstellen.
    Ik ben een haarlemse mug, dus voor mij is Haarlem weer niet veel bijzonders.
    Maastricht is mijn 2e thuis. Vroeger als kind elke vakantie daar doorgebracht op onze boot in de haven.

15. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Almere misschien?
    Hier kan je heel veel leuke dingen doen!
    Een rondvaart met almere veertje, uitstappen bij het park, terug met het treintje, lekker door de stad wandelen, naar de primarkt, lekker lunchen en daarna naar een museum oid?

16. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Ja, Almere is een aanrader:D Ben er afgelopen weekend geweest en het is echt een leuke stad geworden..

17. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Het is niet in het midde van het land maar, een dagje waddeneiland? De auto op de wal laten staan en op het eiland een fiets huren. Samen fietsen en kletsen. Even pauze op het strand en dan weer verder door de bossen en duinen. En als afsluiter heerlijk eten in een goed restaurant!

18. Monoia

Monoia Lid

20 aug 2013
    20
    0
    0
    Gastouder
    Flevoland
    Haha Almere is zeker leuk maar daar woon ik zelf dus dat heeft weinig zin haha

We zijn nu tot het lijstje Amersfoort of Haarlem
    Dus daar moeten we nog tussen kiezen

19. Monoia

Monoia Lid

20 aug 2013
    20
    0
    0
    Gastouder
    Flevoland
    Ook leuk!

20. koala28

koala28 Niet meer actief

Delft is niet te klein voor een gehele dag weg. Er is zoveel te doen maar het ligt er maar net aan of je de plekjes kent of bepaalde dingen leuk vindt.

Deel Deze Pagina