Net terug maar al bezig met de zomervakantie voor volgend jaar Na vier jaar dezelfde camping in Nederland willen we volgend jaar naar Luxemburg. We zijn op zoek naar een gemoedelijke familiecamping, met in ieder geval een zwembad en verse broodjes 's morgens...iemand tips?!?
Viel ons oog ook op maar de laatste recensies zijn niet heel positief en 1 euro per douchemuntje (2 minuten douchen) vinden we ook een beetje té gek...
Ik vond Fuussekaul ook erg leuk, niet alles is perfect maar daar is de prijs ook naar. Kautenbach vind ik echt een aanrader, is wel meteen een stuk duurder.
https://www.campingdunord.lu/nl/camping/onze-camping/ Geen zwembad maar wel een riviertje waar je in kan spelen en zwemmen
Dat valt echt wel mee hoor . Sowieso zijn de kinderdouches gratis. Dus tot een jaar of 7 kosten de kinderen niets. De oudste was vorig jaar te groot voor de kinderdouches- maar meestal ging ze dan gewoon met mij of mijn man mee. En ja - dan schoten we snel op- je wil niet ingezeept staan. Maar we hadden altijd tijd genoeg over dan. Verder reken ik zelf altijd met dit soort dingen dus gewoon bij de dagprijs 2 euro erbij (voor man en mij) en als je dat dan als bedrag telt- kun je gewoon 'eerlijk' vergelijken qua prijs met andere campings - die dan misschien wel 'gratis' douches hebben - maar waar je 5 euro per nacht meer betaald.... Fuussekaul is voor ons wel massaal. Maar de kinderen zouden zo terug gaan! De traktors, de animatie, de binnenspeeltuin.. die vinden het fantastisch. Kautenbach is ook erg leuk. Buren zijn er geweest - en mijn ouders zijn er afgelopen jaar ook naar uitgeweken - omdat hun favoriet in Clervaux - écht vol zat (mijn ouders hebben een camper en kwamen onverwachts voor 2 nachtjes langs) .
Wij zijn dit jaar naar Camping Iris Parc Birkelt geweest. Erge mooie omgeving. Wij waren erg te tegen over de camping
Iedereen bedankt tot dusver Fuussekaul gaat 'm niet worden, lijkt ons ook te massaal en de omgeving spreekt ons niet echt aan... Voor alsnog zijn we het meest enthousiast over Clervaux, maar dat spoor...ondervinden je ouders daar geen hinder van @Athina ?
Enerzijds lijkt me dit ook een geweldige camping - maar ik vind 'm alleen wat te prijzig... Ik vraag het even na - ik weet wél dat zij ook het voordeel van het spoor zien - met de trein zit je zo in luxemburg-stad. Kost niet zoveel. En ze komen er telkens weer terug.. naar deze camping. Verder is het stadje wel knus en in het kasteel is een mooie foto tentoonstelling 'family of man' - ik houd zelf erg van MILK foto's en ook dit vond ik érg mooi... Maar oke - ik laat je de reactie weten van m'n ouders!
Camping kautenbach. Zijn wij al een paar keer geweest. Geen zwembad maar veel van de seizoensplekken staan langs de beek waar je in kan spelen/dammen bouwen. Lekker eten in de bistro voor schappelijje prijzen. Mooie omgeving. Verse broodjes te bestellen voor de ochtend. Wel ook een spoor vlak langs de camping waar elk half uur de trein langs komt. Heb hier zelf weinig last van gehad. Wij zijn 2,5 week geweest en de keren dat ik hem echt bewust gehoord heb zijn op 1 hand te tellen.
--> Mijn moeder geeft aan dat je het wel hoort, maar hen stoort het niet - en: Het went heel snel, het is echt geen stoorzender... maar oke - de meningen zijn dus verdeeld als je naar recensies kijkt...
Wij zijn naar Auf Kengert geweest, vlakbij het prachtige mullerthal en de camping was prima. Gratis douches, zwembad, s'morgens brood, flinke speeltuin erbij en een leuk blote voeten pad in het bos.
Dankjewel..... Ennuh op zich zijn al die recencies wel fijn maar maakt het ook wel lastig, soms zijn het ook echt héél uiteenlopende meningen
Ik weet dat je van recensies niet al te veel moet aantrekken. Ze zijn een leuke leidraad maae elk mens heeft echt totaal andere ideeën van wat belangrijk is en sommigen kunnen echt heel snel miepen. Maar een beetje inlezen is natuurlijk zeker niet verkeerd. Ik ben als kind naar de "vossekuil" geweest. Zo noemden we het en doen we nu nog steeds als we het hebben over die geweldige canping van vroeger. Jammer om te lezen dat het niet meer is wat het toen was. Camping birkelt hebben wij vorig jaar met pasen een paar nachtjes gedaan omdat ik dat cadeau kreeg bij de grote vakantie. Heb zelf een nachtje extra betaald en die camping vonden wij persoonlijk dus echt de prijs niet waard. Het zwembad vonden we nogal aan de kleine kant. De mensen vonden we totaal niet vriendelijk en de binnen speeltuin nogal aan de kleine kant en dan ook nog in een soort tent dus al snel drukkend warm. We hebben ons vermaakt maar zou er niet voor betalen wat ik wel eens langs zie komen. Maar goed dat ligt ook totaal aan je wensen
ja heb ik ook hoor.. ik zoek nu voor noord duitsland - eerst camping zoeken - dan de plattegrond - aantal plekken - en als dat leuk lijkt de recensies... en waar de ene zegt 'de wc zijn altijd súperschoon en netjes!' - lees je in het volgende bericht bijvoorbeeld 'nooit eerder zulke smerige toilletgebouwen gezien' - tja -wat moet je dan he??? En dat op allerlei gebieden...