afgelopen zondag kreeg ik schrik. het begon als een wat vochtige onderbroek, daarna voelde ik steeds meer water komen. toen ik liep, toen ik zat t kwam er gewoon uit lopen. verloskundige opgebeld, moest ff wachten totdat de dienst werd overgenomen van 10 uur savonds.. (ik zat toen inmiddels al met 2 uur vochtverlies,had pas later gebeld na de vk..) me vriend ruiken aan t maandverband wat inmiddels kletsnat was, zon dikke van kraampakket.. t rook echt niet na urine en meende echt dat t zoet was. verloskundige gekomen, zij ook eraan geroken, ja ze vond t heel dubbel.. geen urine maar niet echt zoet zoals vruchtwater... gecontroleerd met stokje... ook niks....half uur gewacht en weer vol maandverband kletsnat.. wij na ziekenhuis, testen gedaan onder microscoop gekeken helemaal niks... hun ruiken ja is geen urine dat ruikt anders.. hmmz lekker vreemd allemaal.. ik moest nachtje daar blijven..... met de beeb trouwens wel alles goed, dat gelukkig wel volgende ochtend weer gecontroleerd door gyneacoloog en niks gevonden wat erop wees dat t vruchtwater was... iemand hier ervaring mee??? urine was t niet.... maar 3 kletsnatte kraamverbanden vol water wat ik verloren ben????? iemand.....reactie graag!!!!
Geen ervaring mee, maar als het geen urine was, kan het toch enkel vruchtwater zijn? Heb wel al gehoord van een vruchtwaterblaas, dus een extra blaas met vocht op de vruchtwaterzak.... Of een bovenscheur.... Maar je zegt dat ze met een stickje hebben getest op vruchtwater?
Wat vreemd!! En schrikken natuurlijk. Geen idee wat het geweest kan zijn maar als het geen urine was zou je indd denken vruchtwater.
Hele waterige afscheiding?? Soms verlies ik ook vocht (ook als ik net na w.c ben geweest) ruikt niet als urine maar dat bleek dus waterige afscheiding te zijn.. Maar zoveel kan toch niet goed zijn?? Krijg je nu wel extra echos enz om te controleren??
hou je ook veel vocht vast? dat je dat op een of andere manier verliest ofzo ik vind dat ze gewoon verder moeten speuren in ziekenhuis... is toch zot...
Heej meid, Ik heb dit gehad op onze bruiloft. ( ja goede dag gekozen om zoiets mee te maken he ) De vk is gekomen en zij constateerde dat geen urine was dus hup naar het ziekenhuis, ook daar werd geconstateerd dat het geen urine was. Maar het was ook geen vruchtwater, de kleine zat er ook goed bij en er was niks aan de hand. Vanaf dat moment hebben we de dag weer voortgezet en heb ik er ook geen last meer van gehad. Wat het nou was??? Tjha wie zal het zeggen... oh ja ik was toen 23 weken zwanger. Als het geen vruchtwater is zou ik me er niet druk om maken als ik jou was.
wel getest ja met zon stickje ja nee ik houd geen vocht vast, heb er geen last meer van gehad. waterige afscheiding, is wel veel dan dat zeiden hun ook. geen extra echos de kleine was gezond en genoeg vruchtwater niks om me zorgen te maken gelukkig. ja je schrikt wel maar ja toch blijft de vraag. wat is t geweest..ach ja zo gaan we nog maar ff verder...haha enne ikzelf: op je bruiloft dat is dan ook schrikken ja...
Ja dat is zeker dubbelop schrikken. Ik wilde ook zo graag weten wat het dan wel was maar bedacht ook dat het het belangrijkste is dat het niks ergs is en dat alles goed is met de kleine. Het verlangen om te weten wat het was nam ook steeds meer af. Nu 11 weken verder dus het heeft echt niks gezegd, was geen voorteken of wat dan ook. Zal dan wellicht gewoon waterige afscheiding geweest zijn ook al is dat erg veel. Probeer je te concentreren op de wat er allemaal nog gaat komen
ja hier bij de eerste gehad was (geloofik) 32 weken en was aan het rammenlappen en poeh broek zeik nat ruiken en idd geen urine en vond het zelf zoet dus schone broek aan maandverband erin en vk gebeld hun ruiken en idd geen urine maar volgens hun ook geen vruchtwater was nog zoeter en ook geen afscheiding is weer zuurder dus naaar zh hier allerlei testen gehad en ctg scan en echo ook hier geen reden kunnen vinden en tja toen weer een schuitje verdacht veel op vruchtwater dus weer echo en ze dachten aan een scheurtje boven in mijn bm waar zo nu en dan vruchtwater langs sijpelde naar buiten en zo nu en dan voor een natte broek zorgde dus op de echo was geen scheurtje te zien maar enkelt komt dit voor. had vanaf dat moment regelmatig echo's om te kijken hoe de kleine zich nog vermaakte en hij maakte gelukkig steeds zelf voldoende vruchtwater aan. enkelt gebeurd het dat ze geen goede oorzaak kunnen vinden
ja, als het gecontroleerd is met een stickje, zal het wel afscheiding zijn waarschijnlijk. iets anders kan niet echt he... pff, wat zit een zwanger lichaam toch bizar in elkaar...
Ik heb op 33,5 weken hetzelfde gehad bij mijn dochter. Ook maandverband gebruikt enzo. Was ook helder maar maandverband zat zo vol. Ik werd wel meteen naar het ziekenhuis gebracht waar ik niet van bed mocht tot ik uitgerekend was. Ze dachten dat ik een scheur in vliezen had. 5 dagen later (door stress) weeen gekregen en bevallen. Dochter was gelukkig kern gezond en was al heel snel niks meer te zien van haar vroeggeboorte.
Oh ik zou me rotschrikken zeg. En niet op mijn gemak voelen als ze niet ontdekken wat het is. Gelukkig gaat t met de kleine allemaal goed. Zou het gewoon goed in de gaten houden, zodra je het niet vertrouwd, bellen!