Efteling Bosrijk

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door azucena, 31 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Over anderhalve week wil ik mijn, als het goed is, net afgestudeerde vriend verrassen met een paar dagen weg. Mijn oog is gevallen op twee nachten in een appartementje in Bosrijk.

Nu vraag ik me alleen nog een paar dingen af. In de appartementjes is standaard een campingbedje en kinderstoel aanwezig. Weet iemand of de kinderstoel ondersteuning bied? Dus of hij heel breed en groot is of wel wat smaller en of er bijvoorbeeld goede riempjes inzitten. Mijn zoontje kan niet zelfstandig op zijn billen zitten, dus als het een hele brede stoel is neem ik liever de Ikea stoel mee van huis. Daar zit hij best goed in.
    En staat het campingbedje klaar met beddengoed en een deken of moet je daar zelf voor zorgen? En is er genoeg ruimte in de slaapkamer om het bedje kwijt te kunnen?

Ik las ook iets over een broodjes service. Dat ze dan in de ochtend verse broodjes bezorgen bij je appartementje. Is dat ook mogelijk in februari en hoe zijn de prijzen daarvan? Betaal je €2 voor een hard broodje of zijn het geen absurd hoge efteling prijzen?
    Zelfde voor de pizza service, is dat te doen qua prijs of kun je beter in Kaatsheuvel zelf iets zoeken?

Dan ben ik nog benieuwd of alle appartementjes goed te bereiken zijn met een rolstoel.

En dan de laatste vraag. Als ik wil boeken staan er twee opties, beide zijn voor het 4 persoons landhuys appartement. Echter staat er bij de een onbeperkt toegang (€236) en bij de andere 3 dagen entree (€320). Iemand een idee wat het verschil is? Ik ging er van uit dat je bij de goedkoopste ook van de woensdag tot en met de vrijdag het park in mag. Klopt dat ook?

Oh, toch nog een allerlaatste vraag. Als je lastminute boekt, sturen ze dan ook de toegangskaartjes en sleutel op of moet je die daar ophalen? Maandag horen we of hij afgestudeerd is (al is het eerder de vraag of het cum laude wordt of niet) dus dan wil ik pas boeken. We zouden dan van wo 11-2 t/m vr 13-2 gaan.

Hopelijk weet iemand een paar antwoorden :). Alvast bedankt!

2. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Niemand :)?

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik zou even bellen, je hebt best specifieke vragen die hier niet beantwoord worden ben ik bang.

Die landhuis zit verschil tussen waar je zit. Aan het water is duurder.

Kijk eens rechts onderin op de pagina en zoek naar aanbiedingen omdat ze aan het verbouwen zijn...scheelt een hoop!

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Idd even bellen heb je sneller en goed antwoord

5. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Zo heel specifiek of situatie gebonden vind ik de meeste vragen toch niet :).

Het rolstoelvriendelijke is te vergelijken met een buggy met een kind. dus of er bijvoorbeeld een lift is etc.

Bellen doe ik sowieso even als ik ga boeken, vind het alleen een beetje suf om te vragen naar prijzen van het eten ;) dus hoop toch dat er nog iemand met antwoorden komt.

6. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Ik zie trouwens niets over aanbiedingen ivm verbouwingen Antares? Maar vond het sowieso al niet absurd duur, zou €250 kwijt zijn voor 2 nachten en drie dagen entree.

7. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Er zijn inderdaad aanbiedingen ivm de uitbreiding van Bosrijk.
    Je gaat naar lastminute aanbiedingen, en dan linksonderaan staat iets over korting ivm verbouwing.
    Geld op bepaalde vrijstaande huizen. Maar ik denk dat het voor jou niet voordelig is.
    Zijn volgens mij allemaal 6 en 8/9 persoons huizen.
    Wij zijn een weekend in december geweest met 9 personen van vrijdag tm zondag incl alle dagen intree en was 680 euro. Voor 9 personen dus erg goedkoop.
    koringscode is BOUW1415
    Maar als je met 2 of 3 personen gaat ben je in het hotel goedkoper uit natuurlijk;)

8. knofje2008

knofje2008 Niet meer actief

In het poorthuys zit ren aangepast appartement voor rolstoelen. Erg ruim. Badkamer met toilet en beugels welke aan 2 kanten te bereiken is. 2 persoonsbed boxspring staat in een hoek van de living. Ruim bankstel en eethoek aanwezig. Dan is er een kamer met stapelbed en daar stond ook het campingbedje. Het campingbedjee was opgemaakt. Ook de bedden zijn opgemaakt met Klaas vaak dekbedovertrekken.
    Broodjes waren redelijk geprijsd en aan je deur gehangen. Wij namen zak bolletjes erbij die ik meenam naar de efteling. Om er tussen de middag een warme snack (kroketje, frikandel) op te doen. Avondeten in bosrijk was niet duur vond ik. Rond de 16€ voor hoofdgerecht. Het zwembad is ook super rolstoeltoegankelijk met ruime kleedkamer, heel ruim toilet en stoeltjeslift om in het water te komen.
    Voor wat betreft de prijzen die je noemt kan ik je niet verder helpen.
    Alvast heel veel plezier! En als je meer vragen hebt voor wat betreft rolstoel kan ik je misschien verder helpen.

9. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Boeken met de kortingscode was voor ons inderdaad niet zinvol :).

knofje2008, dit appartement was niet meer beschikbaar helaas. Had er even voor gebeld, maar de gewone landhuys appartementen zijn ook rolstoelgeschikt, alleen niet aangepast. Dus dat zal ook wel moeten lukken.
    Goed om te lezen dat het overal goed rolstoelvriendelijk is :). Momenteel nog niet super erg van belang, maar dat wordt wel steeds belangrijker.

Vorige keer in de Efteling hield hij het nog geen hele dag vol in de rolstoel (middagslaapje), maar het was toen best druk en hem de hele tijd op de arm in de rijen was niet echt meer te doen. Dus nu lekker in de rolstoel en voor een middagdutje terug naar het appartement.

Bedankt voor het delen van je ervaring!!

Vriend is geslaagd (cum laude :D) dus ik heb geboekt. Volgende week woensdag gaan we, ik heb er zin in. Warme sokken en een thermo legging mee en dan komt het vast helemaal goed.

Mocht er nog iemand antwoorden hebben of de vragen of gewoon ervaringen willen delen, ik hoor het nog steeds graag :).

10. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik vond de broodjes service ideaal hoefde je niet door de kou heen en ze bellen ook niet aan maar hangen het aan je duur. Ik vond de prijs wel meevallen. Wij bestelde 2 ontbijtjes voor 4 personen toen en konden daar goed van eten.

Pizza,s waren ook super lekker en niet duur. Eten in het restaurant is ook super lekker. En heel vriendelijk allemaal. Het appartement was super vond ik. Er was een mooie badkamer en aparte wc. een kamer met een stapelbed en een campingbed al opgemaakt. Ook stond er een kinder stoeltje en tafeltje met een spelletje en alles was in klaas vaak stijl heel erg leuk. de kids willen steeds daar slapen haha.

Heel veel plezier

Deel Deze Pagina