De mutsy slider of transporter?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door muppie22, 22 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muppie22

muppie22 Lid

22 mrt 2010
    77
    0
    0
    Ben vandaag met moeders wezen kijken voor een
    kinderwagen!! Wat zijn er toch veel!!! pffff... haha

Ik had al wat voor onderzoek gedaan via internet!
    En de quinny buzz vond ik kwa uiterlijk gewoon heel mooi!
    strak, klein opvouwbaar, 3 wieler leek me handig...
    Maar in de winkel raden ze me deze toch af!

Aangezien ik wel een wandelaar ben! En honden heb, ik dus
    ook wel in het bos zou willen lopen met de kinderwagen.
    en daar was de quinny niet geschikt voor!

Na veel gezien kwamen we bij de mutsy uit!
    Eerst liet ze me de transporter zien! is klein opvouwbaar! (wat wel handig is voor onze auto!;)) heeft een "redelijke" grote kinderwagen bak! en heeft een zeer leuk prijsje! 340 euro! incl reiswieg en voetenzak!!

En toen liet ze me de slider zien!!
    Die vind ik er wel veel mooier uit zien dan de transporter.. maar ook wat duurder! wat ik hier wel heel prettig bij vind is dat de wandelwagen ook naar je toe kan! Zodat je naar je kindje kan kijken! Dat kan bij de transporter niet! alleen nou weet ik niet of hij wel zo handig opvouwbaar is.. want de stang blijft aan de reiswieg zitten als je het onderstel in wilt klappen! Kun je hem wel ook wel makkelijk los gebruiken? Ik bedoel dat je de reiswieg dan wel makkelijk in de box kunt zetten bijv in de eerste weken na de geboorte??

Kortom lang verhaal... maar wat zijn jullie ervaringen met de
    transporter of slider?
    Of andere suggesties?

Thnx alvast voor jullie reactie's

Liefs muppie!!!

2. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    De reiswieg zit aan het onderstel vast via een ritssluiting, dus als je de rits opent dan heb je alleen de bak en kan je die bv in de box of op bed zetten.

Wij hebben de Mutsy Slider nu een weekje in huis en ben er nog steeds erg blij mee......is inderdaad erg mooi! en loopt erg lekker. kan niet wachten tot ons meisje erin ligt en we lekker door het bos kunnen wandelen.

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb de transporter. Suepr makkelijk in gebruik zowel met reiswieg en wandelwageninzet. Het enige nadeel ind van de transporter is dat de wandelwageninzet van je af moet. Ik vind het nog steeds een beetje jammer, maar Tycho ziet veel meer en vindt het wandelen nu nog leuker. Tja en dan moet mamma af en toe maar even over de kap heen kijken hahaha.

Voor de rest vind ik hem heerlijk wandelen, is lekker stevig en sportief. In het bos rijdt hij perfect en ook in de sneeuw was hij perfect te handhaven ( en zeker als je de wielen voor op de niet zwenken stand zet) Owk toen er een laag van 20cm lag was het wat lastiger, maar ik denk dat dat voor alle kinderwagens geldt.

Ondanks dat Tycho van me af zit, heb ik er toch geen spijt van.

xxxx

4. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik heb vandaag de transporter besteld.
    Mij vertelde ze dat als je vaak boswandelingen ed gaat maken dat een wagen met luchtbanden beter is (niet de transporter dus).
    Je kan er wel af en toe mee naar het bos natuurlijk maar het hobbelt een stuk meer, het is wel alsnog persoonlijk want de mevrouw vertelde ook dat er wel mensen zijn die elke week met de transporter de bossen ingaan.

Maar ik weet niet of de slider luchtbanden heeft? Dacht het wel..?

5. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    wij hebben de transporter en vinden het een fijne wagen alleen heb ik nooit gekeken naar de buggy gedeelte is ook wel prettig hoor. maar vind t jammer dat je geen kijkvenster heb naar je kind en als je kijkt naar de bugaboo of joulz of bij sommige andere wagens dan kijk jij naar je kindje en zit je kindje niet met zn rug naar je toe met lopen

als ik nu met haar wandel en de windkap is uitgeklapt zie ik mn meisje niet en dat vind ik erg jammer.

ik zou echt iedereen adviseren om te kijken naar het buggy gedeelte want dat gebruik je langer dan de reiswieg. wij hebben de reiswieg maar 7 maanden kunnen gebruiken. en de buggy is tot 4 jaar

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb ook de Transporter en vind het echt een heerlijke wagen. Lekker stevig en hij loopt super. De wandelwageninzet kan idd alleen van je af. Bij de aankoop vond ik dat geen probleem, maar nu vind ik het toch een beetje ongezellig. Het ligt denk ik ook aan je kindje. Ayla zou het denk ik toch heel prettig vinden om me te kunnen zien, als ik om het hoekje kijk krijg ik altijd gelijk een grote glimlach. Ze is van zichzelf redelijk ingetogen en kat-uit-de-boom-kijkerig dus mijn aanwezigheid wordt altijd erg door haar op prijs gesteld, maar goed, het is geen onoverkomelijk probleem.

7. holagirl

holagirl Actief lid

3 feb 2009
    232
    0
    0
    Wij hebben de slider. Helemaaaal fantastisch. Superklein op te vouwen. Volgens mij is de wagenbak groter dan de transporter. Bij de transporter zit weer iets groter 'mandje' bij... De stang van de wagenbak is er zo af te klikken, niks ritsje.... Wij gebruiken hem nu 5 mdn en ben er MEGAblij mee.... X

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Dat mis ik dus ook een kijkgaatje om even te kijken naar je kindje. Er zit wel een ritsje op de windkap... dacht eerst dat daar een kijkgat achter verstopt was maar helaas.....geen idee waarom dat vakje er dan wel zit want het is te klein om er iets in te stoppen.

xxx

9. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    haha daar kun je kleingeld in doen en meer niet.

10. muppie22

muppie22 Lid

22 mrt 2010
    77
    0
    0
    heeej meiden!!

thnx voor jullie reactie's allemaal!!
    Ik zit gewoon nog heeel erg in twijfel!
    Maar denk toch dat het de slider word!
    Zoals ik hier ook al veel hoor vinden de meesten
    het jammer bij de transporter dat je de wandelwagen
    alleen van je af kunt zetten!!! En niet naar je toe!

wij gaan gewoon volgende week zaterdag nog een keertje
    naar babydump! allebei nog ff goed uitproberen! Hahaha...

11. Gecco

Gecco Lid

7 dec 2010
    5
    0
    0
    Wij hebben ook gekeken naar de slider. Maar als je de wandelwagen zo zet dat het kind naar je kan kijken, vonden wij de wagen niet fijn lopen.
    Wij hebben gekozen voor de Maxi Cosi Mura 4.

12. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Wij vonden eerst de slider er mooier uit zien, maar zijn uiteindelijk toch voor de transporter gegaan.

De voordelen van de slider vonden wij inderdaad dat het zitje naar je toe kon worden gezet, dit leek me handig en ook vooral gezellig, maar in mijn omgeving werd het afgeraden. Niet alle kindjes vinden het fijn achteruit te rijden, en na een tijdje willen de meeste kindjes toch wel meer zien dan zijn ouders. Dan gebruik je die functie toch niet echt meer. Ik vind het ook wel gezond om je kind de wereld in te laten kijken.

De transporter vonden wij veel makkelijker en kleiner inklapbaar, en past daarom beter in onze kofferbak, waar wij hem standaard in hebben zitten. Als je vaak met de auto weggaat, dan zou ik daar zeker de adapters voor de maxi-cosi bij nemen, dat maakt het wel heel makkelijk om met je kind op stap te gaan. Wij hebben de harde wielen, en tot nu toe geen probleem met gehad hiermee, ook in het bos kun je hier prima mee uit de voeten. Alleen de sneeuw was iets lastiger, maar ik denk dat de meeste wagen daar moeite mee zouden hebben.

Een nadeel van de transporter is echter wel dat de kinderwagenbak/buggy, redelijk ver van je verwijderd is. Moest daar in het begin echt aan wennen. Maar ik schop tijdens het wandelen tenminste niet meer per ongeluk steeds tegen de wielen aan, dus het maakt jou eigen wandergemak wel groter. Ook de dichte windkap op de buggy was mij inderdaad opgevallen. Het is echter een kleine moeite even in de wagen te kijken dus ik ga ervanuit dat ook dit went. Zo niet dan zet ik er misschien zelf nog een doorkijkvenster in.

En qua prijs heeft de transporter duidelijk het voordeel. Voor de prijsklasse is het een zeer stabiele, wendbare en handig inklapbare wagen.

13. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Wij hebben de Mutsy 4rider. Net iets goedkoper dan de Slider, groter boodschappenmandje. Hier kan de zitting van de wandelwagen ook allebei de kanten op. Misschien moet je ook eens naar deze wagen kijken?

14. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik zou voor jezelf alle voor en nadelen van beide wagens voor jezelf eens op een rijtje zetten en dit lijstje mee nemen naar de winkel als je nog een keertje gaat kijken. Soms blijken nadelen dan later te verwaarlozen.
    Ga rijden met beide wagens en vouw ze ook zelf eens in en uit. Probeer ook alle functies van de wagens uit dan merk je vaak vanzelf of ze wel of niet handig zijn vooor jou.

15. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ehm bij de babydump kijg je de adapter voor de maxi cosi er standaart gratis bij
    is mij verteld en zodoende heb ik er ook 1 besteld

16. muijens

muijens Lid

29 nov 2010
    43
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Wij hebben een Mutsy 4 rider single spoke. Geweldige kinderwagen. Gebruiken hem nu 1,5 jaar dagelijks. Is ook met luchtbanden net als de slider. Ook kan de buggy inzet beide kanten op. Ideaal laatst met het koude winter weer. Rijdt echt super. Enig nadeel is dat hij ingeklapt nog redelijk groot is en je hem alleen met de buggy inzet er op in kunt klappen als het kindje van je af zit.

17. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    De slider is niet met luchtbanden maar met foam banden.

Deel Deze Pagina