Tips muren babykamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nicky1973, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicky1973

    Nicky1973 Fanatiek lid

    9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Ik ben gek op die aardetinten, is toch mooi? Je hebt geen banner, wanneer ben je uitgerekend en weet je wat je krijgt?
     
  2. Nicky1973

    Nicky1973 Fanatiek lid

    9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Leuk idee om met accenten te werken, wordt nog flink met de hersenen kraken de komende weken! Ik ben er ook niet zo een fan van. Ik vind het ook altijd mooi als het wel bij de rest van het huis past, voor een baby dan, kamer van mijn zoontje past helemaal niet bij het huis!:D
     
  3. Nicky1973

    Nicky1973 Fanatiek lid

    9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Heerlijk zo een frisse kamer! Ik vind het bij anderen wel vaak mooi, maar zie het bij ons niet gebeuren, past ook niet zo bij de rest vanhet huis (=aardetinten).
     
  4. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hihi! Dat hebben wij dus ook, maar dan andersom.
    Ik zie kleur hier niet snel gebeuren. Ons hele huis is spierwit geschilderd.
    De vloeren zijn overigens wel donker.

    Wij zijn onlangs verhuisd en in ons vorige huis had ik de kamer van dochtertje lichtroze en zandkleurig geschilderd. Maar als ze eenmaal wat ouder worden gaan ze de muren ontdekken dus de muren bleven niet lang mooi.
    Sindsdien ben ik ook in de kinderkamers van de WIT :p Lekker praktisch en makkelijk én goedkoop over te schilderen.
     
  5. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Mijn man zou meteen zeggen dat het niet 'baby' genoeg is, maar ik vind het erg mooi.

    Rustig! Accenten toevoegen om het wat speelser te maken ofzo, maar ik vind het mooi zo.
     
  6. Nicky1973

    Nicky1973 Fanatiek lid

    9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Maar dat wit wordt ook zo snel vies, blijf je dan niet overschilderen?:(
     
  7. Nicky1973

    Nicky1973 Fanatiek lid

    9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Haha, zo ken ik er nog eentje! Ik krijg in ieder geval leuke ideen genoeg in dit topic.
    Bedankt voor je reactie.
     
  8. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Nee hoor, het wordt niet snel vies.

    Probleem met kleurverf was bij ons dat mijn dochertje met van alles tegen haar muren knalde en dat verf bladderde dus af. Dus dan zag je echt witte plekken op zo een gekleurde muur.
    en dat heb ik nu dus niet meer.

    Eventuele vlekken werk ik nu dan snel weg met een kleine roller.
    En heb voor het hele huis nu Histor gebruikt. Merk wel dat de kwaliteit stukken beter is dan bijv. Gamma huismerk ofzo.
     
  9. Kari37

    Kari37 Fanatiek lid

    19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik zou er niet veel aan veranderen.
    Misschien een iets lichtere kleur op de muren dan op de foto en verder zacht grijze accessoires erbij en frisse witte lakentjes.
    Chique en rustig.
     
  10. Nicky1973

    Nicky1973 Fanatiek lid

    9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Oh, das echt lelijk ja! Die van ons wilde bij een driftbui nogal eens met eten tegen de muren gooien, wordt je ook moe van. Gelukkig is hij deze fase voorbij, dus mijn huis ziet er weer tiptop uit. Nu alleen de babykamer nog:(
     
  11. Nicky1973

    Nicky1973 Fanatiek lid

    9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Dankje voor de reactie. Bijna iedereen zegt toch de kamer zo te laten met een paar leuke kleuraccenten. Kan op de een of andere manier de terra kleur niet uit mijn hoofd zetten. We zullen het zien.
     
  12. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Nee, dat is een verrassing! Wisten we bij onze oudste ook niet :). Ik begin nu wel heel nieuwsgierig te worden hoor!

    Trouwens: terra kan er idd wel heel mooi bij staan!
     
  13. Nicky1973

    Nicky1973 Fanatiek lid

    9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Echt spannend voor jullie! Ik moet het altijd weten, kan de spanning niet aan. Nog steeds niet ingedaald?
    Ik zal terra thuis bespreken, krijg het maar niet uit mijn hoofd. Misschien dat manlief mij uit mijn droom helpt...:cool:
     
  14. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Het is idd spannend ja! Nee, nog altijd niet ingedaald, was mijn zoon ook niet en die was uiteindelijk eigenlijk ietsiepietsie te groot voor mijn bekken, dus de bevalling was geen pretje.. ;)
    Nu moet de kleine dus iig met het hoofdje naar beneden liggen, anders wordt het sowieso een ks...
    Spannend!

    Maar goed... ff ontopic :): waarom zou je man terra niet mooi vinden? Is toch een mooie kleur? Plus, daar heb je ook veel variaties in, toch? Het ene terra is wat meer oranje en het ander wat meer bruin, zeg maar...
     
  15. Nicky1973

    Nicky1973 Fanatiek lid

    9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Zeker spannend voor jullie! Ik hoop dat die kleine snel het licht ziet (letterlijk, haha) en goed gaat liggen om het mama makkelijker te maken!
    Terra is mooi, maar kan al snel met donkere meubeltjes de kamer donker maken, hij wil het heel graag licht houden, maar houdt niet van witte meubeltjes.
     
  16. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Daar heeft ie wel weer een punt ;), te donker is zeker niet prettig voor een babykamertje!
    Het is zoeken naar het evenwicht hè? Lastig hoor...
    Je zou ook een vlak terra (of een brede baan) op de muur kunnen maken met witte naamletters :)
     
  17. Nicky1973

    Nicky1973 Fanatiek lid

    9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Een vlak terra is ook leuk, maar welke kleur heeft de rest van de kamer dan?:(
     
  18. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Haha, niet zulke moeilijke vragen stellen hoor... pfff.... :)

    ehm... wit? Met grijs is dat idd minder mooi denk ik, maar alle muren terra is wel donker ja...

    Wij hebben voor onze zoon een oceaanblauwe kamer (alle muren blauw), maar met een brede horizontale witte band over alle muren. Dat zou je ook nog kunnen overwegen. En dan óf het grootste deel terra, óf het grootste deel wit? En dan in contrasterende kleur naamletters? Of schilderijtjes, of whatever wat je in die baan hangt?
     
  19. Nicky1973

    Nicky1973 Fanatiek lid

    9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Sorry, ik zal je niet vermoeien, volgens mij ben je al moe genoeg!:D
    Das wel heel crea bedacht, ik ben niet zo crea. We gaan flink brainstormen. Morgen babyshoppen en leuke ideetjes opdoen.
     
  20. Daphne B

    Daphne B Bekend lid

    26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Ik zou zelf inderdaad combineren met een heldere blauw of aqua, dat vind ik wel stoer voor een jongen.
    Terra lijkt me vrij donker ook, misschien dat een beige/zandkleur dan wat mooier zou zijn? Dan houd je het geheel ook zacht van kleur.

    Wat ik me net nog bedacht, je zou bij de kleuren op de foto ook nog kunnen spelen met een verschil in glanzend en mat. Een muur zilver of met grote zilveren sterren (ik roep maar even wat) zou het ook heel wat spannender maken!
     

Deel Deze Pagina