Hoi dames, Hoe hebben jullie de kleding in de kast? Hangen jullie alles per setje op? Of liggen er ook dingen los? Ik vind het zo leuk om dingen per setje op te hangen, maar kan me voorstellen dat dat uiteindelijk niet altijd zo handig is? Voorlopig liggen alleen de rompertjes in stapeltjes en heb ik de rest hangen... Wat ligt er in de commode en wat in de hang/legkast? alvast bedankt!
ik heb alles liggen behalve jurkjes maar ik heb geen kledingkast op de babykamer dus de maat die ze nu aan heeft, ligt in de commode.. In het begin legde ik alles per setje maar inmiddels ligt alles soort bij soort, dus stapeltje shirtjes en stapeltje broekjes enz..
Kast: Hang: truitjes, shirtjes, bloesen Leg: broeken, rompers, pyjama's, slaapzakken Mandje: sokken Commode: luiers, spuugdoekjes, slabbers, voorraad billendoekjes, matrashoezen, aankleedkussenhoezen, omslagdoeken Ik heb alleen de kleding die nu past makkelijk pakbaar liggen. De rest ligt lager in de kast per maat in mandjes
Commode: rompertjes, pyjama's, sokjes, maillotjes Kast: Truitjes en jurkjes hangen, rokjes, broekjes en leggings liggen opgevouwen per soort op de plank. Per setje ophangen vind ik niet handig omdat ik dingen met elkaar combineer. Heb het de eerste weken wel gedaan, maar mijn dochter spuugde erg veel waardoor ik regelmatig een truitje moest verschonen en setjes dus nog maar zelden compleet waren .
Ik denk dat ik het voor het begin maar in setjes laat hangen, maar als ik wat meer zicht krijg op wat ik allemaal heb, dat ik de leggings dan misschien wel in de kast ga leggen zodat ik makkelijker kan combineren. Nog een vraagje. Ik lees hier dat jullie allemaal pyama's in huis hebben. Dat heb ik nog niet gekocht. Vanaf welke maat dragen ze een pyama? ik hoorde dat een pasgeboren babytje nog gewoon in zn kleertjes slaapt?
Ik heb een pyamatje in mt 62. Bij ons ligt alle hebben geen hang kast En alles ligt voor nu op soort maar weet nog dat. Ik toen ik bevalen was en een andere het aan kleden of zo ik dacht hmmm geen combi dus wil nu wel wat setjes klaar leggen en neem meer mee naar het ziekenhuis
ik heb hier 2 uitpuilende kasten. De kast in de babykamer heb ik alle overhemdjes met evt bijbehorende broeken opgehangen. En de rest ligt. In de lades liggen rompers en sokken. Bij mijn dochter hangen de jurkjes en liggen de rokjes/leggings/boleros/broeken. In de lades liggen maillotjes, sokken, rompers en kleding wat nog te groot is...
De allerkleinste maatjes liggen opgevouwen omdat ik daar die hangertjes niet goed in krijg, vanaf maat 62 hang ik het meeste op. Bij m'n zoontje in de kast hangen de rompers op korte en lange mouw, t-shirts en shirts, broekjes op de plank en sokjes/riempjes in de lade. Eerst had ik alles op kleur hangen, stond heel leuk maar was uiteindelijk toch te onhandig. Deze kast was trouwens oorspronkelijk geen hangkast (buffetkast) maar ik heb er een plank uit gehaald en daar een rail onder gemaakt. Voor die kleine dingetjes heb je toch niet veel hoogte nodig.
hier hangt de bovenkleding, dus overhemdjes, shirts, truien. de onderkleding ligt er onder. ik heb geen goede hangers voor de broeken (en niet alle broeken hebben lusjes), en daarbij ook te veel kleding om ook de broeken op te hangen in de commode liggen de rompers en de sokken. bij een meisje zou ik de jurken en rokjes ook op hangen, en de broeken/maillots/leggings neerleggen.
Ik heb alle truitjes en jurkjes op volgorde van maat aan een roede in de kast gehangen. Daaronder ligt een sokken mandje, alle broekjes/leggings op volgorde en ook alle grotere maten rompers. In de commode heb ik maatje 50 rompertjes liggen op 3 stapels (zonder mouw/spaghettig bandjes, korte mouw, lange mouw) zodat ik er na het badderen/omkleden makkelijk bij kan. Ik wilde ook heel graag per setje ophangen maar liep tegen een paar dingen aan: - Een goede hanger voor broek & shirtje in 1 heb ik niet kunnen vinden? Los de broekjes erbij aan een broek hanger vond ik erg duur en niet zo leuk. Zeker als het dadelijk grotere kleertjes worden past het al snel niet meer boven de plank die ook ram vol ligt . - Kindje zal het truitje sneller vies maken dus dan ben je al aan het wisselen onderling. Sommige broekjes heb ik dan ook expres al 2 shirtjes bij, dus die kunnen niet fijn samen hangen. - Ik heb ook losse spijkerbroekjes en rokjes en die kunnen onder ieder shirtje, hoe sorteer ik die dan? Enige waarvoor ik het super zou vinden is voor vriendlief. Als die straks gaat uitkiezen van 'het stapeltje' wat dochterlief aan moet, ben ik erg benieuwd hoe ze er bij loopt (uuh ligt) . Denk dat ik dus maar vooraf ophang wat ze aan krijgt die dag, heb al een heel subtiel haakje gemaakt langs de commode, hahaha! Heerlijk he, frummelen met die kleertjes?
Ik heb nu alle jurkjes en shirtjes hangen in de kast, broekjes liggen. In de commode liggen rompers, sokjes, pyjamatjes. Ik had hetzelfde probleem, er zijn geen hangers waar je een broekje en een shirtje kan ophangen. Zal nog wel een paar keer verandert worden, vind het heerlijk om alles te bekijken!
Oeeh, heerlijk topic (nesteldrang )... Hier hangen de jurkjes, vestjes en jassen. Rompers, hydrofielluiers, monddoekjes en ander verzorgingsspul in de commode. Setjes bij elkaar of niet vind ik ook een lastige. Ik heb het nu wel bij elkaar gelegd, maar ik kan me voorstellen dat ik dat later nog wel verander... Ik heb maat 50 t/m 62 in de kast hangen/liggen. De grotere maten in plastic opbergbakken onderin de kast.
hier is het de dag na kdvdag papadag (maandag kdv, dinsdag papadag) en ik leg dan maandagavond heel subtiel de reservekleertjes van kdv op de commode. Die kan papa mooi aantrekken dan Om de week is het op woensdag ook papadag, en als ik dan niets klaar leg is het heel vaak "mamaaaaaaaaaaaaa, wat moet ie aan!?" soms zijn zij later uit bed dan ik de deur uit, en dan is het altijd een verrassing. Je moet weten dat hij ontzettend kleurenblind is, gelukkig is het een jongen, en kan je met rood/wit/blauw/groen niet veel verkeerd doen. Maar er zitten wel eens leuke combi's bij idd
Commode boven: Hydrofielluiers, hydrofielwashandjes spuugdoekjes, slabjes, en stapeltje luiers Commode midden: Pyama & Rompers gesorteerd op, lange mouw, korte mouw, mouwloos & nog te groot. Mandje 'medisch' (eczeemzalf, babyluuf, neusspray, zetpilletjes, termometer e.d) Mandje met verzorginsspul zoals shampoo Commode onder: Voorraad luiers, billendoekjes, luierzakjes e.d Mandje met haarbandjes, elastiekjes, speldjes aankleedkussen-hoezen Kast hanggedeelte Per soort en op volgorde van maat Jasjes, jurkjes, vestjes en truien Kast plank 1 Mandje met sokjes en een mandje met maillotjes tshirtjes lange mouw, tshirtjes korte mouw en een stapel 'nog te groot' Kast plank 2 Broekjes & rokjes Kast plank 3 Beddengoed & slaapzakken Kast onderin Bak met knuffels, doos met geboortekaartjes die over zijn en schoentjes.
Voor allen die zeggen dat er geen hangers zijn waar je een broekje en een truitje aan kan hangen; Prenatal heeft ze. (in de winkel, niet in de webshop) Het zijn houten hangertjes, met daar tussen een stang met twee knijpers. Ze zijn alleen wel prijzig, 2 voor 2,99 euro. Ik heb er nu eigenlijk al spijt van dat ik de broekjes op ben gaan hangen, want ben steeds door die hangers heen. (of ik koop teveel broekjes...)
In het begin had ik broekjes ook nog wel hangen, maar ik heb daar gewoon echt geen plaats voor Veel te veel bovenkleding, maar het hangt er ook van 2 jongens hè
wij hebben een kast met 2 deurtjes Deurtje Links alles wat nog te groot is deurtje rechts: Hang: blousjes en vestjes en badjas plank 1: truitjes en broekjes plank 2: Rompers en pyama's Onze Commode heeft 2 kleine lade's en 2 grote kleine la 1: aankleedkussen overtrekken, wattenstaafjes, luierzakjes kleine la 2: Sokken, spuugdoekjes, slabbers Grote la 1: hydrofiele doeken, badcape's, washandjes Grote la 2: Lakens, onderlakens, Pyama hadden wij vanaf maat 62