Hallo allemaal, Voor diegenen die mijn verhaal een beetje gevolgd hebben..Ik heb gisteren de bevestiging gekregen bij de echo dat er inderdaad een miskraam bezig is. Ik ben bijna 6 weken zwanger geweest. Het lijkt wel alsof het lichaam her nu, de geest de bevestiging heeft gekregen, het ook letterlijk beter los kan laten want ik vloei nu veel meer dan afgelopen weekend. Ik heb het nu geaccepteerd en ben niet meer bang om naar de wc te gaan. Het voelt zo raar om me nu beter te voelen dan de afgelopen week toen ik nog niet wist waar ik aan toe was. Wij willen zo snel mogelijk weer proberen zwanger te worden. Ik hoop dus dat het vloeien snel ophoudt ! De arts heeft niets verteld over vruchtbaarheid na de miskraam. Vandaar nu mijn vraag: wat zijn jullie tips en ervaringen ? Wanneer mogen we weer vrijen? Wanneer zal ik weer starten met ovulatietesten ? Alvast bedankt ! Liefs
Hi, wat verdrietig.. Hier advies gekregen, wel na curretage.. Om te wachten tot bloedverlies gestopt is. Dat zal voor jou ook vast zijn.. Qua ovulatietesten.. is het bij mij een rommel dus heb t aan de kant gegooid! Heb wel regelmatig getest om te kijken wanneer m'n zwangerschapstest weer negatief was. Sterkte met jullie verlies! Snap de drang om verder te willen maar al te goed! Maar geeft het wel een plekje..
Dankje ! Ja ik moet er ook niet aan denken nog om intiem te zijn..Voel me daar wel erg schuldig over. mijn vriend denkt alweer 10 stappen vooruit: oké jammer, we proberen het opnieuw. Hij snapt wel dat dat voor mij iets anders is en langzamer gaat maar we moeten leren elkaars gedachten en gevoelens hierin te accepteren..Maar ik sta er wel van te kijken hoe sterk ik me nu voel !
allereerst veel sterkte dit is toch wel erg moeilijk. ik heb afgelopen zomer een ma gehad met 11 weken echter het vruchte was met 7 weken al gestopt. hierna 1 ongesteldheid afgewacht wat iets langer op zich liet wachten dan normaal ik heb ook elke week zwangerschapstesten gedaan om te zien dat ik weer een negatieve test had dit duurde bij mij 3 weken. en toen de cyclus weer opgepakt als ervoor en 1 maand ovu testen gebruikt om zeker te zijn van eisprong en zo ook de nod, ik wilde niet onnodig in spanning zitten wanneer je op berekening alleen overtijd bent. en zie mijn banner na 1 maand was het alweer raak en gaat het dit keer tot nu toe wel goed. alles kan echt waar, maar geef jezelf de tijd om en beetje bij te komen van dit alles. ik heb echt de eerste 8 weken van deze zwangerschap zo ontzettend in de stress gezeten en ook panisch steeds naar het toilet gerend wanneer ik iets voelde om te zien of ik bloedverlies had. toen merkte ik pas dat het toch wel veel meer impact op mij heeft gehad dan dat ik zelf gedacht had. mijn man had ook zoiets van nu pech gehad en volgende keer gaat het misschien wel goed, ik denk dat het voor een man toch iets anders in elkaar steekt. gelukkig wel alee liefde en steun gehad. in ieder geval heel veel sterkte en hopelijk is het bij jullie snel weer raak.
Ik heb vorig jaar ook een vroege miskraam gehad, vervolgens 5 dagen heftig "gemenstrueerd", daarna was t weer over. Als de miskraam spontaan op gang is gekomen is het meestal niet ndig om nog een nacontrole te doen, tenzij je lang blijft vloeien. Ik ben eigenlijk na de miskraam meteen weer gaan temperaturen en ovulatietesten gaan doen, net zoals na een gewone menstruatie eigenlijk. Ben gelijk die ronde weer zwanger geworden, het resultaat ligt hier in mijn armen Veel sterkte en ik hoop dat het snel weer raak is!
Wat rot..heb inderdaad je verhaal gevolgd. Hier vorige maand een mk gehad en godzijdank ben ik eindelijk ongesteld geworden nu dus ik denk dat mijn lichaam herstellende is. Wij hebben bewust gelijk na het bloeden mijn bm de rust gegeven om te herstellen. We wilde niet voor mijn nod zwanger worden. Ik hoop dat wij straks na mijn menstruatie weer ervoor kunnen gaan.
Ah wat heftig! Ik heb afgelopen zomet een miskraam gehad. Vanwege de vakantie tijd heb ik een curettage ondergaan zodat alles weer normaal zou zijn voor ik op vakantie ging. Ik heb mijn bloed laten controleren en had een hek erg laag vitamine B gehalte waaronder foliumzuur. Ik heb toen extra foliumzuur gekregen via de huisarts. 100.000 redenen voor een miskraam maar ik hield me daaraan vast dat het daardoor kwam. 27aug werd ik weer voor het eerst ongesteld en tot onze verbazing was dat meteen ook weer de laatste keer. .... Inmiddels 12 weken zwanger! Het komt enorm veel voor en wekt veel onzekerheid op maar meestal gaat het daarna wel goed. Tuurlijk zijn er uitzonderingen vandaar dat ik zeg meestal.. Ik ben niet bekend met ovulatietesten ed... ik ben 2x meteen zwanger geraakt zonder er verder mee bezig te zijn dan stoppen met de pil. Intiem zijn kan zodra het bloedverlies gestopt is. Dat is mij toen verteld door de gynaecoloog. Heel veel sterkte en ik geloof in een nieuwe goede zwangerschap!
Afgelopen maart een miskraam gehad met 6 weken! Indd geen gemeenschap hebben zolang je nog bloed. Toen het bloeden is gestopt ben ik gelijk met ovulatietesten begonnen, die waren 2 weken na de mk positief, en 4 weken na de mk een positieve zwangerschapstest! Succes en sterkte en hoop dat je snel weer zwanger mag zijn!
Bedankt voor jullie lieve reacties en tips! Dan start ik straks ook weer met ovulatietesten. En dan hoop ik voor 5 december nog een positieve te krijgen, omdat dan vriendlief naar het buitenland gaat. Als ik een cyclus probeer te berekenen, welke dag zouden jullie dan aanhouden als eerste dag van de miskraam ? Had vorige week vrijdagavond bruin bloedverlies, zaterdag redelijk veel rood bloedverlies gehad, zondag weer heel weinig maar toen denk ik het vruchtzakje gezien gisteren weer heel veel.
ik denk ook zaterdag echter heb ik de dag van de eerste negatieve zwangerschapstest aangehouden en dat kwam precies zo uit. toeval of niet? heel veel succes
Dank jullie wel! Laten we het hopen. Vriendlief gaat 5 december voor twee weken weg dus duimen maar dat de eisprong het weekend ervoor komt !