Hoi allemaal, Afgelopen maand de diagnose psoriasis gekregen. Van de dermatoloog heb ik een middeltje gekregen wat ik op de plekken moet smeren voor 4 weken (zo'n spray kom ff niet op de naam). Afgelopen weken, heb ik enorm veel stress ondervonden en het houdt voorlopig ook niet op helaas... (lang verhaal, maar ik ben echt op) Hierdoor komen er steeds nieuwe plekken bij op mijn benen. Ze jeuken/branden enorm en ik word er gek van Wat doen jullie om de klachten te minderen? Ik gebruik sensitive Douchegel en smeer me daarna nooit in, aangezien mijn huid op bijna alles reageerde... Ik ben hier een leek in. Wat kan ik doen om de klachten te minderen? Welke zeep/douchegel/lotion of zalf raden jullie aan?
Ik heb geen psoriasis, maar mastocytose. Totaal wat anders. Alleen de uiterlijke kenmerken komen wat overeen. Ik heb veel baat gehad bij licht therapie. Mn hele lijf zat eronder, incl gezicht. Op dit moment is het beperkt tot onderarmen en onder benen. Helemaal happy mee, door de lichttherapie. De vriend van mijn schoonzus heeft wel psoriasis en heeft ook veel baat gehad bij lichttherapie. Ik weet dat hij momenteel een soort chemo medicatie slikt ertegen. Anders is het voor hem geen uithouden.
infraroodstraling helpt bij mijn vader om het onder controle te houden.. edit; foutje, ook licht therapie, zoals hier boven beschreven dacht infrarood, wist het niet meer zeker
Langs de dermatoloog voor een andere behandeling. Daarnaast gebruik ik als shampoo zarqua (ik heb het ook heel erg op de hoofdhuid) zout en zon wil ook helpen, dus op een mooie dag lig ik in een sauna met een zoutbad. Het is en blijft een rotziekte maar er is veel medicatie tegen.. ik heb een erge vorm en al 20 jaar en spuit nu injecties welke het goed onder controle houden..
Wat moet ik verstaan onder lichttherapie en hoe kom ik daarvoor in aanmerking? @mam1991 gebruik je verder nog andere midellen? Bepaalde zeep of zalf oid?