Maandagmiddag werd ik out of the blue geveld door een flinke buikgriep die gepaard ging met overgeven en diarree. Maandagnacht heb ik een redelijk prima nacht gehad waarin ik niet meer misselijk ben geweest en naar de wc heb hoeven gaan. Gisteren (dinsdag dus) ben ik weer rustig begonnen met wat te eten; beschuit en een bouillonsoepje en 's avonds heb ik zelfs gewoon meegegeten (macaroni) met de rest van het gezin. Ik was eigenlijk van plan om vandaag weer gewoon te gaan werken, maar toen ik vanmorgen uit bed kwam om de jongste aan te gaan kleden merkte ik het al -> ik ben echt zo slap als een vaatdoek, stond te trillen op mijn benen en het zweet brak me uit. Dus toch nog maar thuis gebleven. Inmiddels is het 13.00 uur, ik heb gewoon ontbeten zoals anders met een grote volkoren cracker met beleg en net gelunched met een soepje en 2 boterhammen, maar ik blijf maar zo slap. Ik kan niet te lang staan, want dan ga ik helemaal trillen en ik ben echt zooooo futloos. Ik ben het alweer helemaal zat dat thuis zitten en slappiehappie zijn , dus ik vraag me eigenlijk af of jullie nog tips hebben om me snel wat fitter te voelen en wat steviger op mijn benen te staan. Mijn dank is groot!
ik had het van zondag op maandag. Vandaag een dag dat ik me niet meer zo slap voel. Het eten op het gemakje opbouwen, en gewoon eten waar je behoefte aan hebt. Lekker even een frisse neus halen heeft bij mij ook erg geholpen.
Chocoladekoekjes bakken en opeten Grapje meid, vervelend dat het zolang aanhoudt! Toch luisteren naar je lichaam en niet doorgaan als het niet gaat.
Poeh klinkt heel bekend.. Ik had het zaterdagmiddag, uit het niks ineens overgeven.. Die dag tot 4x toe!.. De zondag zo slap als een vaatdoek.. Maandagochtend Mees aankleden en af en toe gewoon even moeten hangen op de commode.. en de hele tijd zo'n misselijk gevoel! Ik ben wel gaan werken maandag. Inderdaad bouillonnetje, rijstwafel etc gegeten.. Dinsdag ging het eigenlijk wel weer, en nu ben ik er gelukkig weer bovenop.. Niks aan te doen dus
Uitrusten inderdaad.. Wat boullion of lauwe prikloze cola wil ook wel helpen. Lekkerder is zo'n hydraterende sportdrank (wel echt hydraterend). Meestal eet ik dan rijst met boter en suiker. Dat blijft het beste zitten naast beschuit..
Herkenbaar. Ik begon gisteren uit het niets over te geven. Inmiddels alleen nog wat misselijk maar ik voel me ook niet echt fit..
Hier ook herkenbaar, zat van vrijdag op zaterdagnacht met een teiltje op het toilet van 01.00-04.00 non stop. Zondag middag ging het wel weer dus even met zoonlief naar buiten geweest, had ik nooit moeten doen want maandag was het weer raak. Tot gisteren nog diarree gehad en momenteel sta ik nog te tollen op mijn benen. Ben ook doodmoe. Maar je lichaam heeft nu eenmaal tijd nodig om te herstellen, dus het enige wat je kan doen is gezond eten en rustig aan doen. Beterschap in elk geval voor iedereen!