Hallo Iedereen, Wij zijn nieuw hier voor jullie, maar voor ons zijn jullie niet nieuw. Wij zijn waarschijnlijk een van de vele passieve lezers die veel steun hebben gehad aan mensen die wel actief zijn op dit forum. Wij hebben 4 jaar lang geprobeerd zwanger te worden en daarvoor alle mogelijke behandeling ter ondersteuning gehad. Het eerste jaar zelf proberen, vervolgens een tiental keer IUI en een 3 tal pogingen IVF en ICSI inclusief cryo behandeling. Opgeteld waren dit ongeveer 52 pogingen waarin geen enkele poging tot resultaat heeft geleid, nooit een enkele dag een positieve zwangerschapstest. Nadat de derde poging ICSI niet succesvol was, hebben wij onze doktor in Dusseldorf gevraagd, voordat we zouden beginnen met een nieuwe ICSI poging om nog een aantal mogelijke oorzaken uit te kunnen sluiten, ook omdat er bij ons beide nooit afwijkingen zijn gevonden. Daarop is een breed bloed onderzoek gedaan. Uit dit bloedonderzoek bleek mijn vrouw geen significante afwijkingen te hebben, behalve dat er enkele stollingswaarden aan de rand van acceptabel lagen. Daarop heeft de dokter ons geadviseerd de volgende ICSI poging prednison en aspirine te slikken. Dit zou plaatsvinden in maart-april dit jaar. Nadat we dit advies hebben gekregen, hebben wij zelf besloten om alvast kinder aspirines te gaan slikken, aangezien dit een vrij onschuldig middel is. Dit was begin januari, en in diezelfde periode is mijn vrouw meteen aangeteld in een natuurlijke cyclus en hebben we vandaag de 13 weken echo gehad. De kans dat dit toeval is, is aanwezig, maar als statisticus weet ik dat die kans niet heel groot is. Dit berichtje op jullie forum is vooral bedoeld in de hoop dat we hiermee mensen kunnen helpen die mogelijk eenzelfde afwijking hebben en mogelijk. Jullie allemaal bedankt voor de uitleg van alle begrippen, de herkenbare berichtjes, gemoedstoestanden waarin iedereen verkeerd. Wij hopen dat iedereen uiteindelijk hetzelfde goede nieuws kan delen! Bedankt!
Wauw! Gefeliciteerd! Het is jullie gegund. Welke kinderaspirines namen jullie? Zijn die vrij verkrijgbaar? En hoeveel op een dag? Bij ons ook niets afwijkends gevonden, dus misschien maar eens aspirines proberen..
Gefeliciteerd! Ik heb ze ook gebruikt, in mijn laatste cryo terugplaatsing. De arts was verbaasd dat ik zwanger was, want de cryo was eigenlijk erg slecht
Het is vaker langsgekomen op forums, dat bij mensen dit geholpen heeft. Echter is er ook wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en dat toonde geen positief effect aan bij een volledige neutrale groep vrouwen zonder onbegrepen zwangerschap. Maar ieder stel dat geholpen is, al is het nog zo'n kleine groep is de moeite waard.... De 15,000 aan IVF, ICSI hebben niet gewerkt, een pakjes aspirines van 2,79 wel...
Gefeliciteerd! Je kunt hiervoor de aspirine 100mg van Bayer halen bij het Kruidvat. Vanwege de lage dosis van 100mg wordt het in de volksmond kinderaspirine genoemd maar je kunt erdoor in verwarring raken met een sinaaspril tablet, dat is het dus niet.
Ongeveer vanaf de laatste menstruatie, de dokter heeft ons aangeraden door te slikken tot week 24. Altijd in overleg met de arts uiteraard vanaf het moment dat mijn vrouw zwanger was.
ik heb ze ook geslikt laatste cryo terugplaatsing en tadaaa een tweeling... mocht ik ooit voor de 3e gaan ga ik ze ook slikken
Ik wil er wel een kleine kanttekening bij plaatsen als dat mag. Ik zou het wel in overleg met een arts gaan slikken. Aspirine is namelijk ook een bloedverdunner en dat kan uiteraard gevaarlijk zijn. Het is dus niet geheel zonder risico.
Ik heb ze idd moeten slikken in de zwangerschap om een goede doorbloeding te houden na placenta toe.. En nu moet ik ze weer gaan slikken, alleen zijn ze mijn dossier 'kwijt' van 7 jaar terug 😕 Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Zeker, in alle medicijnen schuilt een gevaar. Overleg gewoon met uw arts of dit voor u veilig is om dit een of meerder cycli te testen.
ongelooflijk dit verhaal, wow! Heel erg gefeliciteerd, wat heerlijk voor jullie! Ik begin in mei of juni met IUI, maar ga het de volgende rondes zeker proberen! Zit nu net sinds vier dagen weer in de wachtweken dus voor deze ronde is het waarschijnlijk te laat... Bedankt voor dit succesverhaal!!
Wauw wat een mooi verhaal Mijn broer zien schoonzus zitten in precies dezelfde situatie allerlei behandeling gehad en onderzoeken maar geen resultaten! Ik heb ze dus nu ook jou berichtje gestuurd en ze gaan hier dus mee beginnen kijken of dit werkt! Ik lees op meerdere pagina's positieve berichten.!
Waauw, van harte gefeliciteerd zeg! Hopelijk mogen jullie dat kleine wonder snel in jullie armen sluiten! Ik ben ook al lang aan het overwegen geweest om het eens te proberen en ik geloof dat ik het misschien volgende cyclus ook eens echt ga doen. Wel eerst even navragen bij de huisarts natuurlijk. Maar wordt het dan de hele cyclus door genomen ook? Vanaf dag 1 bij de menstruatie?