Hoi dames, Even checken hoe jullie erover denken: ik hoor heel veel om me heen dat babies van rond de 5/6 maanden rond 19.30 naar bed gaan en dan het klokje rond slapen (met eventueel wakker maken voor een laatste fles). Als ik dan zeg dat mijn dochter I rond 21.00 naar bed gaat, krijg ik toch wel te horen dat dat te laat is voor een baby van 5 maanden. We hebben geprobeerd om haar eerder naar bed te brengen maar dan zet ze het of op een brullen of ze gaat wel slapen maar wordt om 23.00 wakker, klaar om uren te spelen Dus wij laten het er verder maar bij en accepteren dat dit nu eenmaal haar ritme is; en dat dat ritme ook vast wel nog een keer gaat veranderen als ze bijvoorbeeld eenmaal aan fruit en groenten gaat beginnen. Wat vinden jullie? Accepteren of toch blijven proberen om haar in een ander ritme te krijgen? Ze is verder vrolijk en groeit als kool dus ze lijkt er in ieder geval niet slechter van te worden. Oh en nog 1 stukje informatie: we geven haar rond 23.00 een laatste fles die ze half slapend opdrinkt. Bedankt voor jullie mening! groetjes Rus05
Ik denk dat elk kindje anders is. Die van ons gaat rond 19:30 naar boven. Soms wat eerder soms wat later. Ze krijgt om 19.00 uur haar laatste fles. Kijk gewoon wat jullie fijn vinden. En wat jullie kindje ook fijn vind. Er is volgens mij geen goed en geen fout.
Hier krijgt hij om acht uur half negen de laatste fles. Dan meestal nog even in de box en dan naar bed. Dus dat is dan ook wel negen uur half tien(krijgt geen late fles meer) . Nog nooit gehoord dat het laat was... ik zou niets veranderen als het goed gaat! met zes maanden verschuift er denk ik genoeg door wat ze dan allemaal mogen eten
Als het zo voor jullie werkt is het toch goed? Hier probeer ik mijn jongste van bijna 4 maanden rond 19 uur op bed te leggen, dat vind ik een mooie tijd voor haar om de nacht in te gaan, zeker omdat ze overdag ook niet heel veel slaapt. En zo kan ik daarna mijn oudste rustig rond 19.30 uur op bed leggen. Maar tot voorkort was mijn jongste 's avonds ook nog wel tot later wakker.
Hier probeer ik haar altijd rond 20 uur in bed te krijgen, maar dat lukt gewoon echt niet. Het wordt áltijd 22 uur. Doorslapen zit er ook nog niet in, maar ze slaapt wel tot een uur of 8 's ochtends (en dan 2 a 3 voedingen tussen 22 uur en 8 uur). Tja, 't is niet anders, sturen werkt hier gewoon echt niet. Als ze straks meer gaat eten en bijvoorbeeld gaat tijgeren tzt, zal het wel weer veranderen!
Ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe laat onze zoon naar bed ging toen hij vijf maanden was, maar als 21:00 voor jullie gezin werkt dan doe je dat toch zo? Laat je niet van de wijs brengen door de standaarden van andere mensen. Ik stem dus voor accepteren .
Toen onze meid die leeftijd had ging ze ook rond 21:00 uur naar bed. Ze kreeg toen haar laatste fles en dan ging ze weer slapen. Dit kwam het beste uit met haar slaapjes die ze gedurende de hele dag had. Ook duurde de nacht anders te lang voor haar zonder fles. Inmiddels ligt ze er om 20:00 uur in en slaapt klokje rond, ook als ze eens niet haar hele fles op heeft gedronken.
Ons meisje gaat normaal na de fles van 19.00 uur naar bed. Aangezien ze nu heel erg spuugt ben ik terug gegaan naar een kleinere fles. Nu gaat ze na de fles van 20.00 naar bed. Eigenlijk vonden wij dat beiden gister wel relaxt zo. Dus als jullie het geen probleem vinden dan lekker zo laten.
ik hoef mijn meisje ook echt niet voor 21.00 op bed te leggen hoor, dan krijst ze alles bij elkaar. als het werkt zoals jullie het doen is dat toch prima? andere mensen kunnen over alles wel een mening hebben, maar tis jouw kind en jij weet wat werkt voor jullie.
Ik zou gewoon doen wat goed voor jullie werkt. Het veranderd vanzelf wel. Max gaat om 18:30 uur naar bed. Hij valt al in slaap tijdens die fles en slaapt dan tm 06:30 de volgende morgen
Het hangt er ook vanaf hoe laat ze de volgende ochtend weer uitmoet. Onze beide dochters gaan vanaf dat ze ongeveer 4 maanden waren om 21 uur naar bed en slapen dan het klokje rond. Maar stel dat ze elke dag om 7 uur uit bed zouden moeten, dan gingen ze om 19 uur naar bed. Ik vind het alleen maar voordelen hebben zo laat naar bed: 's avonds heb je quality time met het gezin en er is niets lekkerder dan in het weekend tot 9 uur of later uit te kunnen slapen!
Onze meid krijt ook de laatste fles tussen 8 en 9, daarna blijft ze nog lekker onder om te knuffelen en spelen en gaat ze naar bed wanneer ze aangeeft moe te zijn of als wij gaan, soms is dit al om 20.30 uur maar vaak ook pas na 22. past goed bij haar blijktbaar en wij vinden het ook erg gezellig om nog even wat tijd met haar alleen te hebben (overdag huppeld onze dreumes namelijk ook rond) zo hebben we dus overdag met de slaapjes van Lize tijd voor sem (1.5 jaar) en in de avond wanneer sem slaapt tijd voor Lize ideaal, niets aantrekken van andere, goed kijken naar je kind dus ga zo door meid
Hier gaat ie om 19.00 naar bed.. Maak m wakker om 21.00 voor zn laatste fles(die ik eerder wil gaan doen zodat ik m niet meer in zn slaap hoef te storen) En word rond 8.00/8.30 wakker
Met 5 maanden kreeg ze nog om de 4 uur een fles en die kreeg ze altijd rond 19u en wij hadden een avondslaapster die na de fles van 19.00 wel naar bed ging die we ook nog wakker moesten maken voor de laatste fles. Je kan toch niet zeggen dat 19.30 een vaste bedtijd moet zijn en ze krijgt toch nog een laatste fles... En de ene is anders dan de andere jij hebt een avondkindje!
Hier ging ze om 19u de nacht in maar dat deed ze zelf. Ze viel vanaf 4 maanden om die tijd aan de borst in slaap. Later werd dat langzaam wat later, nu is het meestal rond 20 uur.
Dank jullie wel voor alle reacties! Zo te lezen, lijkt het me duidelijk: gewoon doen wat we al doen, accepteren dat dit haar ritme is. En zoals een paar dames al zeiden, het is wel heeeeel gezellig zo 's avonds met z'n 3-jes, niks mis mee