Hoi allemaal, In de zomervakantie gaan we (man,dochter en ik) 2 weken met mijn schoonfamilie naar oostenrijk. (Omgeving Salzburg- salzburgerland) Ik hou niet erg van wandelen, maar vind het leuker om bv een stad(je) te bezoeken of bv naar de dierentuin. Schoonfamilie willen juist veel gaan wandelen. Ik ben nu aan het kijken voor leuke uitstapjes die we bv met z'n drieën een dagje kunnen maken of met z'n allen) Ik heb al het eea gevonden, maar hoop op tips en adviezen van ervaren oostenrijk- gangers hier We zitten in een appartement, en gaan met onze eigen auto, dus even rijden is geen probleem (maar liever niet al te ver natuurlijk, het is al een hele reis ernaartoe ) (Tevens gaan onze 2 kleine honden ook mee, dus als jullie leuke tips hebben waar honden mee naartoe kunnen is t helemaal super! ) Bedankt alvast!!
Zell am See vond ik heel tof . Ik weet alleen niet meer precies hoe lang je daarvoor in de auto zit, want het is al lang geleden dat ik daar was.
Bedankt voor de tip! Heb op Google maps gekeken, maar dat lijkt me wel te doen met de auto! Bedoel je dan als dagtrip? En wat zou je dan aanraden om heen te gaan? We hebben al een huisje geboekt, heb even opgezocht maar dat ligt in Flachau. (Uurtje van Salzburg af, richting het zuiden)
Ausflugsziele am Berg in Westendorf - Erlebniswelten für Familien in den Kitzbüheler Alpen dit is ongeveer uurtje rijden ook dacht ik er zijn veel erlebnisparken op de bergen. erg leuk voor kinderen. je kunt met de bergbahn omhoog en dan daar allemaal speeldingen ed. hexenwasser is echt super voor kids en ze hebben er ook en zwem gedeelte speciaal voor honden. het is voor iedereen wat wils. namelijk wandelen en dingen doen in 1. onze kids zijn er gek op. balen ook gigantisch dat we dit jaar niet gaan. alpinolino ook leuk in westendorf. bij ons zijn zulke dingen altijd een succes voor de kids. het is vaak niet mega veel wandelen. (al zijn goede wandelschoenen wel verstandig en zou ik het niet op flipflops doen kasteeltjes doen het ook altijd goed. en bergbahnen zijn echt en must haha dat is een beleving op zich voor kinderen. veel plezier gewenst Salzburger Sommerbahnen Ausgezeichnete Österreichische Sommerbahnen : Sommerbahnen Salzburg : Salzburgerland dit lijkt me net zoiets.
Wij wandelen ook graag, maar met kinderen kun je nu eenmaal niet zo heel lang en ver. Dus combineren we het meestal met een leuk ritje met een kabelbaan en dan bovenop de berg een rondje lopen of juist helemaal naar beneden lopen. Wat wij leuk vonden, in de buurt van Salzburg, was bij de Wolfgangsee. Daar kun je ergens met een tandradtreintje een berg op. Vandaaruit heb je prachtig uitzicht. Salzburg zelf is trouwens een mooie stad, met een prachtig kasteel. Wat ook niet zo heel ver bij Flachau vandaan is: de Postalm panoramaweg. Je moet er wel wat tolgeld voor betalen, want het is een priveweg, maar echt prachtige uitzichten onderweg en heel rustig.
Bij Flachau is een erg leuk groot zwembad, ik heb er review over geschreven: Waterpret op wintersport: Therme Amadé Verder zijn er in het dorp leuke kindvriendelijke wandelingen. In Salzburg kun je naar het paleis van de Sound of Music en een waterfonteinen tuin ofzo. Op KidsErOpUit - Voor de leukste vakanties en uitjes staan leuke tips voor Salzburg met kinderen.