Tips nagels knippen bij dreumes 1,5

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door honkeytonk, 20 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Hoi! Mijn wilde boef van 1,5 vind nagels knippen het meest vreselijke wat er is.

Het resulteert meestal erin dat we met 2 man hem in de houtgreep moeten houden en dan z'n nagels knippen, maar dan nog zijn we 30 min bezig.

We hebben al geprobeerd om de tv aan te zetten ter afleiding, dat werkt voor een halve nagel, papa of mama die gek doet en de kamer door danst (resulteert meestal in nog grotere driftbui ), hem zelf het schaartje of het knippert je laten vasthouden en bij mama knippen, speelgoed geven, maar zodra hij door heeft dat er nagels geknipt worden, wordt hij kwaad , boos, schreeuwen en om zich heen slaan.

Nog meer tips of ervaringen?

2. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Hier vonden ze het op die leeftijd ook echt niet leuk..
    Dus tips om het makkelijker te maken heb ik niet, wel hoe je misschien beter kunt gaan staan..
    Ik liet ze op de commode zitten en ging met mijn rug naar hun toe staan, pakte 1 hand en klemde deze tussen mijn arm en zij, handje vast houden en vlug knippen..
    Ziet er niet echt kindvriendelijk uit, maar dan was ik wel het snelste klaar

Oha en als ze in bad zijn geweest knippen, dan zijn de nagels zachter

3. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Geen tips want die van ons gaat ook steeds moeilijker doen. Ik lees graag mee. Ben alleen bang dat ze gaan zeggen dat er niks anders opzit dan houdgreep en dat het een fase is. :)

4. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik leg uit wat we gaan doen en bij elke nagel die geknipt is geven we een high five, zeggen we dat ze het super goed doet, etc. Wanneer we merken dat het een drama wordt stoppen we. Vaak worden er maar 1 of 2 nagels geknipt en de volgende dag of later op de dag weer een aantal.

5. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Hier gewoon in de houtgreep en gaan. Is het ook het snelst weer klaar.

Caithy vindt dit leuk.
  6. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Ik zet der vast in de kinderstoel, Ga achter der staan en leg uit wat we gaan doen en dat ik per hand 5 nagels knip. En dan bij elke nagel die ik heb geknipt tel ik, tot we bij 5 zijn! En dan klappen we even in onze handen dat ze het goed heeft gedaan en dan naar de volgende hand. En soms wil ze ook niet, maar dan pak ik der hand even stevig vast! Ze moeten toch geknipt worden!

7. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Heeft niemand ooit geprobeerd het te doen als ze slapen? Ze kunnen wakker worden maar misschien als ze in een diepe slaap zitten? Ik heb het echt weleens gedaan hoor.

8. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Ook met neusspray bijv. Zo voorzichtig mogelijk 1 spray kind beweegt en lijkt wakker te worden maar ik raak hem verder niet aan en hij slaapt zo weer in slaap. Dan voorzichtig maar snel de volgende weer snel handen weg en stil blijven staan tot hij weer verder slaapt en dan stil de kamer verlaten. Nagels knippen duurt iets langer maar zou ook in stappen kunnen. Eerst handje vast pakken. Slapen ze verder heel voorzichtig knippen. Worden ze toch meer wakker alles los. Handje vasthouden is toch zo erg niet voor een kind als het slaapt? Maar misschien werkt het ook helemaal niet en ben je alleen bang dat ze wakker wordt omdat het toch al zo een slechte slaper is

9. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Wij hebben een bank met zo’n lang stuk eraan.
    Daar ga ik met hem, met de tv aan, tussen mijn benen zitten, 1 been sla ik om hem heen en met 1 hand hou ik zijn handje vast en met de ander knip ik.
    Ik heb wel het geluk dat hij alleen de eerste paar seconde het gevecht aangaat en daarna laat hij het gewoon toe.

10. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Nou ze heeft pech want ze gaat dan gewoon in de houdgreep en knip haar nagels. Zelfde met tanden poetsen wat ze ook zo vreselijk vind.
    Het moet toch gebeuren dus dan maar even krijsen en boos doen.

11. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ah, veel.kids die in de houdgreep dus! Dankje voor de tips qua houdingen! Ga er wat uitproberen!

12. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.167
    3.814
    113
    Ik doe het tijdens het voorlezen en als ze er zin in heeft na het verschonen. En vooral zo min mogelijk ;) Als ze een haakje heeft komt ze wel zelf naar me toe.

Knippen jullie ook teennagels trouwens? Ik heb dat echt nog maar 1x hoeven doen, is dat normaal?

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    hier heeft ze de keuze, meewerken of houtgreep. Van begin af aan al. Maar ze vindt t allemaal maar razend boeiend dus kijkt met dr neus dr bovenop mee. Meestal werkt ze gewoon mee, totdat de "hebben" fase begint tijdens t knippen of handje trekken en dan wordt t alsnog houtgreep. Ben daar niet zo moeilijk in, moet gebeuren en ik hou niet zo van bloedende vingertjes. Neusspray (hier gewoon fys. zoutoplossing in pipetje) idem dito, dat is altijd een drama. Flesje drinken dr achteraan voor de smaak en ze kijkt me heel even beledigd aan en dan is t ook wel weer klaar. Kan mij niet schelen of ze gaat brullen als luchtalarm omdat ze beledigd is dat ze de houtgreep in gaat. Als ik er niks aan doe heeft zij of een ander kindje misschien lelijke krassen in bijv gezicht wat blijft, of met verkoudheid dat ze niet tot rust komt omdat die neus elke keer dichtslaat of problemen met eten en drinken. Dan brult ze maar een eind weg. Als ze uit de houtgreep is vindt ze t al weer best, ze wil gewoon geen restricties, ja pech dan moet je maar meewerken want ik heb geen zin in bloedende vingertjes.

14. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Een stuk minder vaak als vinger nagels, maar heb het nu 3x gedaan! Gelukkig haha al tenen vind hij minder erg

15. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Hier is t geen probleem (tot nu toe). Ze wordt wakker en ik leg haar op de commode, zeg knip-knip en vraag om een hand. Dan geeft ze een hand en dan knip ik 1 vingernagel en geef haar hand terug. Zo doe ik het tot ze chagrijnig wordt (meestal na 3 nagels). Na haar volgende slaapje weer een paar vingers.

Ik snap de houdgreep wel hoor en t zal dan ook wel sneller gedaan zijn. Nu vinden we t allebei leuk zo dus ik doe deze manier.

Teennagels knip ik per keer wanneer er een te lang is, minder vaak dan vingernagels.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja dat was hier toen ook nog maar zo weinig gebeurd! Inmiddels wel iets vaker, maar nog steeds maar weinig. Soms eens 2 teennageltjes ofzo. Rest lijkt wel gewoon te slijten.

Vero0504 en Vulpen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina