tips nare geurtjes in wasmachine?

Discussion in 'De lounge' started by sprits, Sep 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Hoi allemaal,

De titel zegt t al, iemand tips voor nare geurtjes in de wasmachine?
    Ik heb een (tijdelijke) wasmachine in gebruik die niet echt fris ruikt. heb er alles voor mijn gevoel al aan gedaan. Soda, vaatwasblokjes, tig x kookwas, machinereiniger enz enz.
    Anderen vinden het niet vies ruiken, maar ik dus wel en baal hier echt van.:( Het wachten is dan wel op de nieuwe machine, maar wil tot die tijd wel fris kunnen wassen! ;)
    iemand tips?

Thnx,
    gr. Sprits

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Heb je hem ook al leeg gedraaid op kookwas met een flinke scheut (schoonmaak)azijn?

Is het rubber bij het deurtje ook goed schoon?

3. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Heb je de rubber ring al schoongemaakt met een sponje en het zeepbakje er uit gehaald, dat gereinigd en er onder/omheen, zit vaak ook smerige smurrie. Plus het pluizenfilter reinigen, anders weet ik het ook niet meer.

4. Jel

Jel Niet meer actief

Is het de wasmachine, of kan het ook zijn dat je was te lang gelegen heeft, en het daardoor zo ruikt?

5. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Hoi,
    de ring al schoongemaakt inderdaad, zeepbakje. en ook laten draaien met azijn...
    Het ligt echt aan de machine, mijn was ligt niet zo lang dat het gaat stinken;)
    Zucht, toch bedankt voor de tips

6. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Heb ook ooit zo'n nare geur uit de wasmachine gehad...dat lag aan de afvoer.
    Nieuwe afvoer op de wasmachine gedaan en de afvoer die in de vloer ging laten ontstoppen.
    Misschien is het toeval dat het net bij de andere machine zo gaat ruiken en ligt het aan je afvoer?
    Bij mij was het een lichte putlucht die eruit kwam, alleen maar na het wassen van de was.
    verder helemaal geen last van, de was rook ook wel fris...alleen de afvoer "boerde" als het ware de gassen omhoog doordat er een gedeeltelijke verstopping zat.

7. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    heb ik ook gehad dat is waarschijnlijk vet luis, je kan dit wel voorkomen door idd kookwasjes regelmatig te draaien met azijn en/of machinereiniger maar ik heb gewoon een nieuwe machine gekocht (bij de wehkamp hadden ze een 1600 toeren en 7 kilo inhoud voor 349 euro van indesit) lekker van de geurtjes af want ik had ook al alles gedaan eraan.

Wat ik nu anders doe is poeder wasmiddel gebruiken ipv vloeibaar dat schijnt "viezer" te wassen voor je machine (zeker met al die lage temperaturen)

8. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    ok...thnx meiden.
    Dat van die afvoer is een goeie, zal daar nog es weer naar kijken.
    Het wordt idd tijd voor de nieuwe machine.
    bedankt voor de tips in ieder geval en het mee denken.

Liefs sprits

Share This Page