WHO: raadselachtige vorm van acute hepatitis

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door bosi333, 24 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Als er al een topic over was sorry..kon het niet vinden

https://www.nu.nl/buitenland/6196930/who-minstens-een-kind-overleden-aan-raadselachtige-vorm-van-acute-hepatitis.html

Ten minste één kind is overleden door acute hepatitis, heeft de wereldgezondheidsorganisatie WHO zaterdag bekendgemaakt. Inmiddels zijn er 169 gevallen van deze raadselachtige leverontsteking onder jeugdigen gemeld in twaalf landen. In Nederland zijn vier patiëntjes geregistreerd met de gevaarlijke ziekte. Drie van hen ondergingen in Groningen een levertransplantatie.

De WHO kwam met de nieuwe cijfers nadat gezondheidsautoriteiten wereldwijd werden gealarmeerd door de conclusie dat deze jeugdhepatitis niet te wijten is aan besmetting met een van de vijf bekende virussen (A, B, C, D en E).

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5303160/vier-gevallen-ernstige-acute-hepatitis-nederland

Ook nu is onduidelijk wat de oorzaak is. Volgens ECDC, het 'Europese RIVM', wordt een infectie als meest waarschijnlijk startpunt gezien. Uit onderzoek blijkt dat een aantal kinderen met acute hepatitis positief testen op het adenovirus. In drie gevallen testten kinderen positief op Covid. Er is geen link met een vaccinatie tegen Covid omdat de kinderen met leverfalen niet waren gevaccineerd.

2. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.471
    8.619
    113
    Vrouw
    Hier helaas heel dichtbij aan de hand. Ik ben er wel van geschrokken, en ben heel benieuwd wat er uit alle onderzoeken gaat komen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Ik hoorde het van mijn schoonzus dat het bij hun ook een kindje van dorp dit heeft gehad. Heel heftig

4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.578
    113
    Vrouw
    Hier in de buurt was er een kindje die het plotseling had... erg hoor.

5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik vermoed bij dit soort dingen, en ook die heftige griep die nu heerst, dat we allemaal veel vatbaarder zijn geworden of ons eigen imuum systeem een soort van lui is geworden omdat we bijna 2 jaar lang contact met mensen tot een minimum hebben beperkt (met de 1,5 meter afstand ) en het vele handen wassen en desinfecteren. We zijn “niets” meer gewend als het gaat om virussen en bacteriën. En ik vraag me af of dit in verband kan staan met de vaccinaties. Direct of indirect?!

consider, Lisa280887, Clairemin en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Het eerste deel kan ik me wel in vinden. Maar volgens mij gaat het om hele jonge kinderen die sowieso niet gevaccineerd zijn.

Zuul, consider, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.070
    17.026
    113
    Voor zover ik heb begrepen is geen van deze kinderen gevaccineerd tegen Covid

8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    ik denk eerder aan de hep b vaccinatie
    er is bij andere vaccinaties wel eens gebleken dat er een veel gemener (lees ziekmakend) zusje/neefje kan ontstaan

ik heb dat bij een vriendin gezien met haar dochter, dieeen pneumococcen infectie kreeg waar ze bijna aan overleden is.

9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.085
    12.043
    113
    Dat is ook wat ik heb gelezen. In de UK relatief veel kinderen en allemaal ongevaccineerd tegen Covid. Ik vind het ook zorgelijk.

10. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Kindje waar ik het van weet is 3 jaar en niet gevaccineerd.

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Als de hoofdveroorzaker kan muteren door lage vaccinatiegraad (heb t dan over rvp) dan gaan de poppen wel aan t dansen. Allicht met rvp dat je dan deels de boel alsnog dichtgetimmerd hebt maar ik weet niet of dat t geval is bij deze gevallen. Hopelijk komen ze er vlot achter in elk geval, krijg de kriebels van dit soort golven.

Meningokokken W ook, lekker wazig en vaag totdat t een spoedje wordt maar dan is t ook al wel kritiek...Ben niet zo'n fan van dat soort ninja ziektes.

Ang1987, Ysabella, Jackie87 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Überhaupt niet gevaccineerd of alleen niet tegen covid?

13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Maar er wordt enkel op hepatitis b gevaccineerd in het rcp. Deze kan overgedragen worden tijdens de bevalling van moeder op het kind of via sexueel contact. Dus ben wel benieuwd hoe dan bovenstaande bewering is beredeneerd.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Wat heeft dat nu met hepatitis te maken?? Ik denk dat wanneer je dit in NL onderzoekt heel veel kinderen met deze vorm van hep ook niet gevaccineerd zijn tegen Covid. Puur om het feit dat er gewoon weinig kinderen het covid vaccin gekregen hebben.
    Dezelfde vergelijking dat het overgrote deel van de kinderen met deze hep vorm meermaals per week een spijkerbroek drageno_O

15. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.550
    113
    Ik vraag mij ook af waar die gedachten vandaan komt. Ik heb zelfs op social media gelezen dat mensen denken dat er niks van klopt en dat er weer een volgende pandemie uit ‘moet’ breken om ons in het gareel te houden.o_O:roflmao:

Sado vindt dit leuk.
  16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik denk dat ze het andersom bedoeld. Er werd gevraagd of het met vaccinaties te maken kan hebben en daar is het antwoord op dat ze ongevaccineerd waren en dat het dus niet met de Covid-vaccinaties te maken kan hebben.

17. tuc

tuc Niet meer actief

In eerste instantie kwam het daarvan dan ja. Zo staat het ook in het nieuwsbericht. Maar hier wordt het naar mijn idee juist omgedraaid. Dat het "opvallend" zou zijn dat de kinderen die dit gekregen hebben niet gevaccineerd zijn tegen Covid.

18. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.689
    18.768
    113
    Vrouw
    Zo lees ik het ook.

HappyRabbits, GossipGirlxoxo en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  19. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.578
    113
    Vrouw
    Volgens mij staat het helemaal los van corona.... ik dacht ergens te lezen dat er meer bewijs was gevonden dat het adeno virus een trigger is.

20. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.578
    113
    Vrouw
    En aangezien er wel echt buikgriep heerste de afgelopen weken, zou dat best te verklaren zijn.

Deel Deze Pagina