Tips nieuwe wasmachine

Discussie in 'De lounge' gestart door Lilou17, 14 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Hallo dames,

    Onze wasmachine geeft het langzamerhand op en nu zijn we dus op zoek naar een andere. En nu dacht ik, wat is nou de beste plek om te vragen naar tips dan een forum met veel dames ;):p

    Ik heb de Samsung Quick drive 9kg op het oog, maar nu lees ik super veel slechte verhalen over Samsung wasmachines. Heeft er iemand ervaring met een Samsung?

    We hebben wel een aantal eisen qua machine. Zo ben ik op zoek maar een machine met een 9kg trommel en zou ik graag het automatisch doseren van wasmiddel er op willen hebben. Wat ik leuk vind is een slimme machine, geen must maar lijkt me wel heel handig.

    Dus, iemand die een geweldige wasmachines heeft en graag haar ervaringen met me deelt?
     
  2. nmv

    nmv Fanatiek lid

    7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Geen ervaring met Samsung, hier al een tijdje een Bosch i-DOS (serie 8) met een trommel voor 9 kg. Ik ben er heel blij mee! En makkelijk in gebruik
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Mijn moeder heeft alleen slechte ervaring met een Samsung, dus wij zijn weer voor een Bosch gegaan. 9 kilo, geen automatische dosering.
     
  4. MamavanDaan

    MamavanDaan Bekend lid

    27 sep 2009
    800
    119
    43
    Achterhoek
    Ik heb sinds maart een Samsung, bevalt prima. Daarvoor een whirlpool gehad.
     
  5. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    Hier een Samsung, 8 kilo "smart".Helaas zou ik niet weten hoe ik er 8 kilo in zo moeten krijgen. Er kan nauwelijks meer in dan mijn oude 5 kilo waschmachine. 4 eenpersoonslakens en twee slopen en het zit vol.
    In het begin was het ding heel rustig, maar na 3 jaar begint de trommel al lawaai te maken, dus denk ik dat er snel een reparatie moet komen.
    De snufjes die erop zitten gebruik ik nauwelijks.
    Wast wel heel schoon! 1400 toeren maar die gebruik ik ook niet, want dan lijkt het alsof we een aardbeving hebben.
    Als je een Samsung neemt, koop er dan in ieder geval een met 5 jaar garantie en de trommel nameten.
     
  6. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Geen Samsung nemen hoor. Vaak gaat er bij de Samsung de schroef los en dan kan je die eens in de zoveel tijd weer vastdraaien. Mijn man heeft hem uiteindelijk vast gelijmd.
    En hij maakt vreselijk veel lawaai. o_O
     
  7. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.145
    541
    113
    Utrecht
    Inderdaad geen Samsung!
    Wij hebben een Samsung Ecobubble en nu binnen 2 jaar al een reparatie nodig gehad. De deur ging niet meer meer open waardoor er een nieuw deurslot in moest.
    Nu valt het gelukkig binnen de garantietijd...maar valt wel erg tegen zo snel al een mankement.
    Lees over de deur trouwens meerdere klachten.
     
  8. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.716
    1.529
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb sinds 4 weken deze LG F4WN508S0 DirectDrive. Het is er een van 8 kilo,fluisterstil!Er zijn van LG ook grotere trommels ,zelfs van 10kg.Er zit ook een stoomprogramma op, handig voor beddegoed en handdoeken bv.
     
  9. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.567
    7.392
    113
    Nadat mijn Siemens een aantal jaren geleden aan vervanging toe was ben ik zo stom geweest om een Samsung binnen de deur te halen, wat een ***-ding :mad:

    Toen de droger op was (ook Siemens) deze vervangen door een Siemens, daar ben ik wel weer heel tevreden mee.

    Dus als deze Samsung het begeeft (al vaker problemen mee gehad, maar man heeft het (ik zou bijna zeggen helaas :p) telkens nog weten te fixen) komt er weer een Siemens of Bosch (is nagenoeg hetzelfde)

    Dus als antwoord op je vraag: nee, ik heb geen geweldige wasmachine, maar koop zeker géén Samsung. Laten die het lekker houden bij telefoons etc :rolleyes:
     
  10. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    ik heb dus hele goede ervaring met Samsung wasmachine :rolleyes:

    Stil schoon en fijne opties!

    Ik zou zelf nooit meer voor miele gaan. Dat is echt geld klopperij
     
  11. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.450
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
  12. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.567
    7.392
    113
    Eens!! Sprak eens een witgoed verkoper, en die had zelf gewoon een C merk staan (weet niet eens meer wat), maar kwam er op neer dat de technologie steeds verbetert en de wasmachines steeds zuiniger worden. Dan klinkt het wel leuk dat een Miele 20 jaar mee gaat, maar als je voor minder dan de helft een nieuwe hebt en die gaat 10 jaar mee, heb je de 2e 10 jaar wel eentje met nieuwere technologie en vaak ook nog zuiniger.
     
  13. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Zelf heb ik een 7 kg miele met 1400 toeren, oude woning met houten vloeren moest een stabiele machine hebben, ding werkt perfect zit weinig poespas op. Wasmiddel gaat in een balletje en wasverzachter gebruiken we niet.
    Mijn ouders hebben al jaren een LG ook 7 kg met 1400 toeren veel goedkoper maar werkt als 10 jaar probleemloos.
     
  14. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Bosch en Siemens is hetzelfde. Ik heb een 8kg trommel Siemens. Er gaat wel verdacht veel door de trommel heen zodat de afvoerpomp verstopt raakt. Dat is makkelijk te verhelpen maar vind ik opvallend. Of het ligt gewoon aan ons.
     
  15. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.179
    261
    83
  16. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.920
    15.366
    113
    Sluit ik me bij aan! Ik zelf nu 5 jaar een wasmachine en droger van Samsung en nog altijd hartstikke tevreden.
    Mijn ouders hebben die van hen 2-3 jaar langer en ook nog altijd hartstikke tevreden:thumup:
     
  17. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    Bosch of Miele , Samsung heeft veel leuke gadgets/technologie maar is erg kwetsbaar
     
  18. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Hier ook een Bosch. Prima ding. :D
     
  19. linnim

    linnim Fanatiek lid

    24 mrt 2009
    2.012
    360
    83
    in nederland
    Wij hebben een Samsung overwogen nadat onze aeg het na 10jaar begaf.
    Gelukkig was de verkoper zo eerlijk en heeft ons geadviseerd geen samsung te nemen.
    Heb nu weer een aeg 9kg en 1600toeren
    Ben er echt super blij mee. Hij weegt de was af en stemt daar je waterverbruik en tijd op af. Moet wel zelf doseren maar volgens mij zijn ze er inmiddels ook met doseersysteem
     
  20. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Wat veel reacties! Bedankt iedereen!!

    Oke, de Samsung is toch van de baan. Ik vind dat er toch te veel negatieve recensies zijn. We hebben nu een Siemens van 8 jaar oud en hij heeft het netjes vol gehouden vinden we zelf. Man heeft een baan waarbij zijn werkkleding nogal vies wordt en die de wasmachine tot het uiterste hebben gedreven. Wij gaan toch weer voor een Siemens of een Bosch na jullie reacties.
     

Deel Deze Pagina