Ik heb even wat tips nodig. Dit is momenteel het schema van ons 7 maanden oude zoontje: 7u30: Fles 180/6 9u30-11u00: Slapen 11.00: Fruithapje: Vaak 2x een half stuk fruit. Bijvoorbeeld: halve appel+halve banaan 12u30: Fles 180/6 13u00-15u00: Slapen 16u00: Fles 180/6 17u30: Groentehapje: Vaak maar 50 gram.. 18u00-18u45: Slapen 20u00: Fles 180/6 Hij drinkt gemiddeld 150ml aangemaakte melk per fles. Ik heb het idee dat ik hem volprop als ik bijvoorbeeld 's ochtends 2 uur na zijn fles zijn fruithap al geef, daarom dat ik hem eerst in bed leg. Er moet eigenlijk ook 1 fles af zodat hij misschien zijn groentehapjes beter eet. Is het een idee om die van 16u00 te vervangen door een groentehapje? Of is dat dan te vroeg in de avond? En wanneer geef je stukjes boterham? Hij krijgt ook broodkorstjes om te sabbelen maar de ene keer mept hij er liever mee
Hier ook begonnen met wat hapjes brood en liga... Bouw het langzaam op zodat dochter met 7 maanden op 3 flessen zit ipv 4. Je zou broodkorst in stukjes kunnen geven met een vorkje, hier kliert ze ook als ik het haar zelf laat happen. Voeren eet ze het gewoon op en ze vindt het nog lekker ook Zodra dat op gaat vervalt de fles van 16:00, je zou er dan nog wat water/thee/diksap bij kunnen geven. Kijk ook eens op de app van Nutricia, daar staan handige schema's!
Op zich is het niet erg dat er 2 uur tussen de fles en het fruit zit. Volwassenen adviseren ze immers ook om om de 2.5 uur iets te eten om zo de stofwisseling op gang te houden. Maar als je zoontje echt moe is, dan zou ik idd ook het fruit na zijn slaapje blijven geven, anders wordt het zo'n gevecht daarvoor. Bij mijn dochter ben ik begonnen met een halve boterham in de middag met daarna een klein flesje. De boterham ging echter zo goed, dat ik al snel de fles heb laten vallen en een hele boterham ben gaan geven. Het brood geef ik in stukjes met roomboter, maar de korstjes mag ze zelf opeten, die leg ik voor haar neer. In het begin ging het idd alles behalve de goede kant op, maar inmiddels weet ze heel goed haar mond te vinden. Op de korstjes sabbelt ze, en eet ze soms wat stukjes van op, maar haar brood eet ze wel helemaal. Ik heb zelf dus de fles van 12.30 uur laten vallen en die van 15 uur erin gelaten. Mijn dochter heeft het volgende schema: 08.00 uur fles 210 cc 10.30 uur fruit 12.30 uur brood 14.45 uur fles 180 cc 17.15 uur groente + aardappelen/rijst 19.15 uur fles 180 cc De flesjes gaan echter niet altijd op, meestal laat ze in de ochtend en avond 30 cc staan. Ze doet 2 slaapjes op een dag, na haar fruithapje en voor haar groentehapje. Zou dus als ik jouw schema zie zou ik zelf de fles van 12.30 uur langzaam proberen te vervangen voor een boterham en dan de fles van 16.00 uur iets vervroegen, aanbieden als hij wakker wordt. Dan zit er ook meer tijd tussen de fles en het avondeten en eet hij misschien daar dan iets meer van. Maar het is vaak ook een kwestie van even proberen wat voor jouw zoontje het beste werkt.
Hier ook eigenlijk hetzelfde schema. Wij beginnen alleen de dag iets eerder, nou ja... m'n zoontje dan. Die heeft de laatste tijd vaak rond 6.00 al honger en krijgt dan z'n 1e fles. Daarom nu 's morgens ook maar met een boterham begonnen als hij rond 8.00 weer wakker wordt (leg 'm na z'n fles gewoon weer terug) Hier at hij inderdaad ook gelijk meer groente toen ik 1 fles liet vervallen en de anderen daardoor wat verschoven, ook dronk hij toen al z'n flessen weer leeg. Hij liet bij 4 flessen minstens 50cc staan bij elke fles.