Hallo iedereen, Vroeg me af of iemand voor mij een schatting kan maken van hoeveel een kindje per maand ongeveer kost. We moeten namelijk waarschijnlijk een grotere auto aanschaffen en dan is het wel handig om rekening te houden met baby uitgaven zometeen... Anneke
lastig te zeggen hoor. ligt eraan welk merk luiers, voeding enz. Ik heb pampers toch veel luiers in begin pakje per week /anderhalve week? a 10 euro had friso voeding, ligt eraan welke,gewoon ,hongerig of hypoallergeen. hongerig ong 8.50 per pak. ligt eraan welk haongerwolfje je hebt,soms deed ik nog neit een pak per week, zo 4 daagjes ofzo. dus is echt niet zo goed te zeggen
hmm hier nu op eh.. ong. pak luiers per week a 5e tja.. ze eet niet verder... dus het is best goedkoop zo denk dat DE uitgaven pas komen als ze wat groter zijn daarbij past anne nog steeds in de newborn luiers.. dus die zijn sowieso niet superduur per pak alleen doe je er max een week mee.. meestal minder
2 pakken luiers = ong. 16 euro 1 pak melk = ong. 7 á 20 euro (als je dat gebruikt, hangt natuurlijk van het merk af) En dan wat kleertjes zo nu en dan = 10 euro per maand denk ik Dus ik kom gemiddeld uit op 25 euro ofzo. (onze melk wordt vergoed door de verzekering)
in het begin 1,5 doos voeding a 10euro een pak luiers ongeveer 3 in de maand a 10 euro luierdoekjes toilet spullen enz 10 euro per maand kleding 25 euro per maand (niet altijd nodig maar wel fijn achter de hand te hebben) Als ze wat ouder zijn potjes 2 euro per dag dus al snel 60 euro per maand. Wij hebben voor daan 100 euro begroot per maand is misschien wat veel voor sommige maar als je alle dinge mee telt die je effe mee neemt met de boodschappen dan zit je daar al snel aan. onze voeding word ook vergoed anders kom je echt niet aan toe me die 100 euro
Nu is het per maand: Pampers: 16,- Drinken: Gratis uit mama's borst Kleertjes: nu nog veel gekregen kleertjes. Dit kan je natuurlijk zo duur of goedkoop maken als je wilt. Verzekering: Yara is gratis meeverzekerd. Best goedkoop zo'n baby . Naar mate ze grote worden wordt het wel steeds duurder natuurlijk. Gaat ze wel met de pot mee-eten dan wil ik geen potjes gebruiken, maar verse groentes net als mijn man en ik. Het is volgens mij een kwestie van keuzes maken. Je kan het zo duur of zo goedkoop maken als je zelf wil.
Daan eet ook gewoon met de potmee alleen sommige dingen zijn echt effe potjes handig, Soms hoor ik dat kinderen die 2 jaar zijn nog steeds potten eten pff wat een onzin ten eerste en ten tweede hartsikke duur.
@fleur: ik denk dat wij tegen die tijd gewoon een staafmixer ofzo aanschaffen gewoon lekker een eigen potje maareh.. is het niet wat laat om nu pas te bedenken wat een kind gaat kosten of is dat alleen maar mijn idee?
Voeding 6 euro per week (kruitvat). Luiers 20 euro per week (pampers). Potjes rond de 14 euro per week. Billendoekjes 3 euro per week. Kleding haal ik niet elke week of maand maar alleen als ze iets nodig heeft en meestal koop ik het 2e hands. Verzekering gratis mee verzekerd.
Kon ik het daar maar mee doen met 10 euro in de maand voor kleertjes Ik heb echt een gat in de hand als het daarom gaat. Heb altijd wel een "geldige" reden om iets nieuws voor Jasmijn te kopen Verder heb ik kruidvatvoeding en die is een stuk goedkoper ik geloof iets minder dan 6 euro. En luiers daar doe ik ongeveer 1,5 week mee a 7 euro per pak. Verder heeft ze nog niets nodig dus kom ongeveer uit op 65 euro per maand en dat is ruim gerekend ( en zonder de kleertjes, hahha)
@kirst: mja maar een gat in je hand zijn geen verplichte uitgaven he *grinnik* overigens probeer ik het gat in mijn meestal dicht te houden tot ik bij de zeeman of iets dergelijks ben voor die ukjes hebben ze daar ook best leuke dingen.. en vaak voor een paar euro maar enige nadeel: zeeman zit op de hoek dus ik loop er wel ong. dageljks langs
Bij mij wel Maar gelukkig dat niet iedereen zo is, ik zal ze niets adviseren 8) Ik heb zo ongeveer de hele collectie van de zeeman Gelukkkig zijn die niet zo duur, maar de prenatal heeft ook een goeie klant aan mij. Ik kan daar niet weg zonder iets te kopen. Gister heb ik nog mooie kerstkleding gekocht Bij een exclusieve kinder-babywinkel Tja het is maar goed dat ik dadelijk weer aan het werk ga. Heb ik minder tijd om te shoppen
haha ik kan ook wel eens lekker grof geld aan daan zijn kleding uitgeven. Ik ben helemaal gek op het merk name it. effe een euk stelletje gekocht 65 euro haha ach ja als je kind er maar leuk uitziet toch. Bij de zeeman haal ik eigelijk nooit iets ik vind het erg breed worden en kort bij de baby kleding of heb ik 2x pech gehad.
ik denk dat wij ook zo tussen de 70 a 100 euro per maand zitten...het veschilt ook een beetje... de pampers luiers haal ik altijd ergens in de aanbieding en sla er veel van in..zelfde geld voor de billen doekjes... friso voeding zon a.5 week per pak (normaal en extra)
lang leve: www.watkostenluiers.nl die mailen elke week welke luiers en billendoekjes waar in de aanbieding zijn erg handig if you ask me newborn luiers zijn alleen ong. nooit in de aanbieding maar billendoekjes haal ik altijd als je zo'n doos met 6 pakjes voor 10e kunt halen das goed te doen en je kunt weer even vooruit
in het begin per week: 1 pak luiers 10,- 1 pak voeding 10,- dus dat is al 40 euro per maand. nu hebben we ook nog de fruit en groentehapjes erbij maar wel minder voeding nodig.
Je kunt het zo duur maken als je zelf wil. hier en daar een beetje op de aanbiedingen letten. laatst 12 pakken luierdoekjes voor 10 euro gekocht. 2 pakken luiers van huggies ook 10 euro. 30 euro voeding per maand ong 10 euro per maand aan liga's koekjes en pap, diksap e.d. vers fruit en groente ongeveer 15 euro per maand. na 5 maanden luiers ongeveer 35 euro luierdoekjes ong 4 euro kleding ongeveer 15 euro per maand na 3 maanden dit is een schatting hoor het wisselt ook per maand. kleding krijg je veel, daar kom je in het begin een heel eind mee, en fruit en groente gewoon zelf maken! veel goedkoper dan potjes. als je wilt besparen geef dan borstvoeding. dat heeft me de eerste maanden minimaal 200 euro bespaard.
Wij zijn alleen voor de flesvoeding al 60 euro per maand kwijt...Hypoallergeen van nutrilon dan komen de luiers erbij 2 pakken 20 euro doekjes 5 euro dan af en toe en potje fruit of groente (soms maak ik het ook zelf)rond de 30 euro pm koekje/drinken 5 euro rond de 120 euro zijn we per maand kwijt aan alleen eten en pampers... Komen de kleren en andere dingen nog bij...