Vandaag even lekker de tuin gedaan. Okee heb geen groene vingers maar het onkruid moet toch een keer weg Nu wil ik alleen heel graag voor in de voortuin een boompje. Geen grote maar gewoon een kleintje. 1tje die in de winter groen blijft en in het voorjaar/zomer toch iets van kleur inkomt. Nu vroeg ik me af bestaan die? Oh ja en een boompje wat tegen de zon kan aangezien de zon er lang op zal staan in de zomer. Iemand tips of namen van een leuk boompje voor in de tuin? die niet super groot word maar wel mooi is bedankt alvast
ik vind de magnolia prachtig, mooie bloemen, mooie bladeren en mooie stam, maar wel erg kaal in de winter. anders een sneeuwbal of een vlinderstruik?
Maar zoek je een boomje of een struik (dus iets op stam of niet). Verder kun je heel veel klein houden door te snoeien Rozen nog een optie?
misschien hulst op stam? bont blad, roode besjes.. toch wat kleur.. magnolia is indd prachtig maar bloeit maar erg kort, en als het uitvalt is het echt een bende!
Hier hebben we een glansmispel op stam in de voortuin staan. Mooi sierboompjes. Hij staat hier tot 4 uur in de volle zon. En hij blijft vrolijk staan. Wintergroen, met bladeren die verkleuren tussen groen en rodig. En ik geloof in het voorjaar witte bloemen. Deze heeft een stam van zo'n 1m20. en dan nog de taken erop van zo'n 70-80cm. Dus 2 meter boom. Maar ze zijn er ook lager en hoger te koop..
En, ben je er al uit Wonders? Wij hebben een Amerikaanse Sering in de tuin, moet je wat snoeien af en toe, maar verder weinig onderhoud aan, is winterhard en krijgt mooie blauwe bloemetjes in trosjes en mooie donkergroene blaadjes. Ruiken erg lekker, en er komen mooie vlinders op af. Groetjes Marlayne