Ervaringen met hernia...

Discussion in 'De lounge' started by Gummiebeertje, Oct 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

May 24, 2010
    956
    0
    0
    huismama
    heyhey...

ik ben opzoek naar mensen die een hernia hebben, of hebben gehad.
    Ik ben namelijk heel erg benieuwd naar de klachten van die mensen.

Ikzelf heb last van mijn rug...tussen mijn tussenwervelschijven zit er tussen 2 bijna tot geen kraakbeen meer, als ik dat goed zeg zo :p
    Dat is al heel erg lang zo hoor, en af en toe zit er een zenuw klem, zat ik door mn rug etc..maar goed...dat gaat nu opzich wel.

Het punt is alleen dat ik heel erg last van mijn benen ga krijgen nu steeds :S
    Echt bijna dagelijks nu wel, en steeds langer....het voelt als een zeurende, irritante stekende pijn..nou ja pijn...het is te doen zeg maar, maar wordt er knettergek van en weet niet meer hoe ik zitten moet. Bij de kleine op de grond zitten kan niet te lang, dat gaan al heel snel zeer doen.
    Toen ik even lag, ging het ook niet weg, en voelde ik het ook steken...
    In mijn bovenbeen, en mijn knieeen en soms heb ik het idee dat ik het zelfs in mijn voet voel.
    Het is ook net als ik over mijn been wrijf het dan erger voelt..

Zijn dit tekenen van een hernia? of iets anders?
    Ik ga niet voor elk wissewasje naar de huisarts ofzo, maar wordt er knettergek van e uitgeput ook omdat het echt de hele dag klachten zijn nu...en eerst alleen de rug..maar nu ook de benen en knieeen erbij.

Iemand enig idee wat het is?
    Wil liever persoonlijke klachten, verhalen horen, voor ik denk dat het iets is wat ik op internet lees als standaard klacht.

Thanks alvast!

2. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,028
    3,841
    113
    Female
    Thuis
    Mijn moeder heeft met haar hernia ook pijn die uitstraalt naar één been, dus het kan aan een hernia liggen. Zij kan ook maar zoveel tijd achter elkaar zitten of staan vanwege de pijn.

3. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik heb twee keer een hernia gehad en had beide keren heel erg veel pijn in mijn been,van m´n bovenbeen tot aan m´n voet. Het deed zoveel zeer dat ik s´nachts op m´n dekbed lag te bijten om niet iedereen wakker te schreeuwen. Vreselijk gewoon,om gek van te worden!

4. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

May 24, 2010
    956
    0
    0
    huismama
    hmm...ik zal van de week wel even een afspraak maken met de huisarts, dan moeten ze maar even goed gaan kijken..

Dit put een beetje uit zo :(

5. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

Oct 8, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Ik heb ook een hernia gehad,7 jaar geleden.Ik had alleen uitsraling naar mijn been.Werd door de huisarts in het begin niet serieus genomen,uiteindelijk toch een verwijzing gehad naar de neuroloog.Tussen de tijd van de mri scan en operatie zat ik al aan de morphine.Dit heb ik 2 maanden gebruikt.Kon niet meer lopen,en was dus totaal afhankelijk van mijn man en ouders.
    Was ook echt stoned van de pillen.De operatie die ik heb gehad was een opluchting.Vanaf het moment dat ik wakker werd voelde ik geen pijn meer,en 2 uur later kon ik lopen.Nu heb ik helemaal nergens geen last meer van,zelfs tijdens de zwangerschap,waarin ik ruim 30 kilo was aangekomen,geen last gehad.Succes!

6. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

Oct 8, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Dat herken ik helemaal!!!

7. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

hier ook een hernia..

heb veel last van me been veel steken in me scheenbeen en kuit...
    het is een drama:(

8. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Beide schoonouders hebben een dubbele hernia en veel uitstraling naar de benen toe.

M'n zwager had tussen de onderste 3 wervels geen kraakbeen meer en die hebben ze met een plaat vast gezet zodat het niet nog verder af zou slijten.

9. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

May 24, 2010
    956
    0
    0
    huismama
    @Corina....kan hij wel gewoon nog normaal bewegen enzo dan? Ik had begrepen dat als ze het vast gaan zetten je erg beperkt bent in het bewegen?

Share This Page