Tips nodig mbt het ophopen van oogschaduw.

Discussion in 'De lounge' started by DeeLighT, Jan 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. papier

papier Actief lid

Sep 25, 2008
    275
    20
    18
    een gezichtsprimer: het product vult je porïen en lijntjes op. Daardoor krijg je een egalere huid wanneer je je foundation erover heen smeert. Gebruik je geen primer, dan vult je foundation je poriën en lijntjes op. Daarnaast zorgt een primer dat je make-up langer er op blijft zitten.

Een oogprimer: precies hetzelfde verhaal. Het zorgt ervoor dat je oogschaduw niet in je arcadeboog gaat ophopen en het blijft er langer op zitten.

2. Loreley

Loreley Actief lid

Nov 5, 2013
    423
    2
    18
    Ik heb dat probleem ook altijd, maar weinig oogschaduw blijft zitten en eyeliner/oogpotlood 'drukken door'. Ook ik gebruik een primer, heb een keer een probeertubetje van de douglas gekregen die goed was (beyu) en nu gebruik ik de eyeshadow base van Catrice. Die laatste is maar 4 euro. Evt. poeder eroverheen, en dan het allerbelangrijkste: oogschaduw nat aanbrengen. Heel mooi al die smokey eyes en uitveeg-effecten maar bij mij blijft dat nooit zitten :) Gewoon nat (niet té nat) aanbrengen en even je ogen een beetje dicht houden om te laten drogen. Er is ook speciale oogschaduw die je nat kunt aanbrengen, maar gewone werkt ook :)

3. Loreley

Loreley Actief lid

Nov 5, 2013
    423
    2
    18
    Deze heb ik dus, ik vind hem fijn!
    Edit: ik heb de eyeshadow base, zit in hetzelfde potje als je zo kijkt. Even goed kijken in de winkel dus ;)

4. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Haha bijna t zelfde ;)

-Wassen
    -Dagcreme
    -Haren kammen
    - Wenkbrauwen poederen, bijtekenen en borstelen (hier ben ik een kwartier meer bezig.)
    - Primer
    - Oogschaduw
    - Eyeliner
    - Mascara
    - Haren in staart ofzo
    - Weer een beetje oogschaduw
    - Nog een laagje mascara
    - Wenkbrauwen nog een keer checken
    - Oneffenheden in gezicht bijwerken met een stift

En dan vaak nog een beetje mascara ;)

Als ik echt te laat ben opgestaan dan redt ik het ook wel in een half uur, maar die wenkbrauwen ben ik gewoon lang mee bezig..

Maar hopelijk werkt die primer van Catrice ook goed! Als die alleen voor je ogen is zou ik hem met een applicator aanbrengen. Hoef je ook niet met je handen in dat potje.

Enne, natuurlijk veel plezier vananvond!!

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    MamaR, wow. Ik doe tussendoor idd ook mijn haar nog. Fohnen en haarlakje erin.(kort haar)
    Ik gebruik maar 1 laagje mascara.
    En ik heb niet echt mooie wenkbrauwen, ik doe het ook een beetje amateuristisch haha.

Loreley: nat aanbrengen is idd wel goed. Maar dat effect past niet bij mijn make-up stijl. Het is dan gewoon te dik naar mijn zin.

Ik heb Iris' beautyblog: Review: Maybelline Anti-Age The Smoother Primer
    deze gekocht. Was voor de helft van de prijs. Dacht, maybelline is altijd goed. Hopen dan maar. Lees nu wel dat hij niet voor een vette huid geschikt is. Nouja kan altijd vanmiddag die andere nog halen als het echt te erg is, ga zo testen. Ik laat het wel even weten.

Edit: lees nu op meer reviews dat ej m niet op een vette huid moet doen. Misschien toch maar ruilen ;)

6. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Maar die is niet voor je ogen, alleen voor je gezicht....

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Voor alleen de ogen kon ik zo snel niet vinden, die doosjes die jij hebt zag ik ook maar de kleuren oogschaduw die ze erbij hadden gebruik ik echt nooit. Dus ik dacht, ik ga het gewoon proberen.
    Zo erg zal het niet zijn, toch? Haha erg he....

8. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Tsja dit is echt niet geschikt voor je ogen ;)

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Nou, heb nu de catrice primer voor gezicht en de eye shadow primer van het zelfde merk.

Nu eindelijk mezelf opsluiten in de badkamer met al m'n zooi en mijn haarverf. Haha tot ooit! :p

10. Loreley

Loreley Actief lid

Nov 5, 2013
    423
    2
    18
    Succes! Ik hoop dat alles blijft zitten!

11. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Ik gebruik vloeibare concealer van Oriflame, maar elk ander merk kan natuurlijk ook.

12. adi

adi Niet meer actief

Na een jarenlange zoektocht ben ik beland bij de make up van Pupa. Het is duur, maar je hebt al die potjes en plamuurtjes niet nodig. Oogschaduw hoopt zich niet op en blijft gewoon perfect zitten, net als de eyeliner of oogpotlood.

En wenkbrauwen een kwartier lang kleuren? En dat elke dag? :$

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Nou, het heeft super gewerkt de primer!! Bedankt voor de tips, het was het waard en zal het zeker vaker gebruiken. Ook die voor gezicht.

De rest van de make up bleef ook beter zitten, ben met m'n zatte hoofd in slaap gevallen met al die plamuur en het zit nu nog! Hahaha.

14. tukker

tukker Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    2,980
    17
    38
    Eye shadow base..

HEb je van catrice en essence. Ik heb hem van essence kost nog geen 2 euro.

On stage heet hij geloof ik.

Ik gebruik best veel budget makeup en niemand die het ziet hoor.

Share This Page