hoi hoi ik heb een vraagje onze dochter zit op het kinder dag verblijf en dat vind ze erg leuk. nu zijn daar natuurlijk ook kindjes jarig maar ik weet eigenlijk niet zo goed of we daar iets voor moeten kopen?? weet niet zo goed wat andere mensen doen en wat je dan zo kan kopen voor die kinderen of is een kaartje ook al goed??? hebben jullie tips?? thx
Hier wordt alleen door de jarige zelf getrakteerd. Geen kadootjes door andere kindjes oid. Op deze leeftijd snappen ze dat natuurlijk allemaal niet. Het is leuk om samen aan tafel te zitten, zingen, iets lekkers eten. Je kunt natuurlijk een kaartje geven, maar of een 1-jarige daar iets van meekrijgt?
Hier wordt dat ook niet gedaan, en ik vind het eerlijk gezegd niet nodig ook. Als ze later naar kinderfeestjes gaan, wordt er uietraard een cadeautje voor de jarige meegebracht, maar je kunt er toch niet aan beginnen om voor het halve KDV en straks de hele klas cadeautjes te gaan kopen??
miffy dat vind ik ook ja maar ben reuze benieuwd hoe het bij andere gaat. onze dochter zit op een heel klein kinderdagverblijf dus wij kennen de kindjes dan ook wel goed. ook de ouders kennen wij onder tussen erg goed. maar ik denk dan dat een kaartje wel genoeg kan zijn. de kindjes zullen het niet zo veel van mee krijgen maar ik denk ook dat het voor de ouders wel leuk is.
Helemaal met miffy eens, daar begin ik zelf ook echt niet aan. Cadeautjes krijgt de jarige van de ouders, van opa's en oma's enz. Straks als er verjaardagsfeestjes zijn is het een ander verhaal, dan gaat er een cadeautje en een kaartje mee maar op het kdv, nee dat gaat mij een stap te ver eerlijk gezegd.
Ik werk op een kdv en bij ons is het zo dat alleen de kinderen die jarig zijn trakteren. Meestal is dat bij ons iets gezonds, een eierkoek, peperkoekje oid.
Hier trajetern ook de kindjes die jarig zijn. Zou er nieta an moeten denken dat ik voor ieder kindje dat jarig is iets moet kopen. kaats was er iedere dag wel een kindje jarig bij Aylin op de groep.
De kindjes die jarig zijn trakteren. Als moeder vind ik het heel plezierig wanneer er iets gezond / verantwoords of iets tastbaars wordt getrakteerd. Ik heb in de afgelopen 2 jaar al heel wat lollies, smartiedoosjes, tumtummetjes etc gekregen en (soms) zelf op gegeten of weggegooid. Altijd leuk is bellenblaas (krijg het wel erg vaak), Dikkie Dikboekjes (geweldig!), lepeltjes, verpakte koekjes, fruithapjes, yoghurtjes (wel even de houdbaarheidsdatum aangeven) etc.
herkenbaar, die tractaties.... toen ik m'n jochie nog op een kdv verder weg had zitten, en met de auto naar huis reed vond ik het wel fijn: had ik wat te snoepen voor onderweg! maar natuurlijk totaal ongeschikt voor die kleine kindjes. maar om op ts terug te komen: nee, hier krijgen de jarige kindjes ook niets van de andere kindjes/hun ouders. ik kom 4 dagen per week op dit kdv en ken de andere kinderen en hun ouders dus ook best goed (ook al is het met 5 groepen geen 'klein' kdv - die uit de groepen van mijn kinderen ken ik wel!), maar er is hier bij mijn weten niemand die andere jarigen een cadeautje of kaart geeft.
Hier ga ik de kindjes die jarig zijn op het kdv ook echt geen cadeautje geven. Mijn eigen meisje tracteerd als ze jarig is en dat vind ik wel prima.
Niks, idd jarige trakteert en als er een kinderfeestje is geven we nl wel wat.. Ze maken hier wel wat voor de jarige met alle kindjes van de groep.