porties (ontdooide) bv samenvoegen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mamavanmenno200, 10 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    hallo dames

het is bijna zover, Berre gaat dagje naar mijn mama en weer zit ik met een praktische vraag :D

toen ik startte met kolven, kreeg ik (uiteraard) niet veel gekolfd ... kan mijn mama 2 of 3 porties samenvoegen (na ontdooiing) om te geven aan Berre (zodat ze op ongeveer 80cc komt)?

nog een vraag maar niet echt ivm bv
    zouden jullie t-shirt ofzo achterlaten zodat Berre mijn geur kan herkennen, of is dat te verwarrend?

bedankt voor jullie adviezen

2. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Bedoel je dat ze de melk tegelijk ontdooid? Zo ja, dan kan dat prima :)

Ik zou zelf wel een shirt meegeven, ik merk zelfs hier in huis dat ze dan beter slaapt. Werkt het niet, dan is het zo weer weggehaald ;)

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Samen voegen kan gerust.

T-shirt van mezelf meegeven heb ik nooit gedaan. Nooit gemist ook. Maar onze oudste lijkt overal beter te slapen dan thuis ;)

4. mamavanmenno200

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    bedankt dames

ik ga vanavond de diepgevroren melk bij mijn mama in de koelkast gaan plaatsen (en een deel in de vriezer) en dan kan ze een aantal ontdooide porties samenvoegen (eerste potjes waren amper 20 of 30 cc)

5. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Je kunt de porties samen voegen hoor!
    Hier vries ik de melk overigens in ijsblokzakjes is. Vind ik zelf makkelijker om de juiste hoeveelheid te ontdooien en niet weg te hoeven gooien. Altijd makkelijk aanpasbaar aan portiegrootte.

Wat betreft het shirt, dat heb ik nooit gedaan...... Maar kan je altijd proberen. Baat t niet, t schaad ook niet!

6. mamavanmenno200

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    heb al vaker gelezen dat meiden ijsblokzakjes gebruiken ... maar hoe doen jullie dat dan?

ik gebruik de zakjes van medela, op zich goed maar duur natuurlijk, en het aantal cc klopt totaal niet (ik kolf in flesje en giet dan 's avonds flesjes over in zakjes van medela om porties van 80cc te bekomen...)

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik heb van een speen de top afgeknipt die gebruik ik als trechtertje

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Samenvoegen kan! Mits allemaal zelfde temperatuur (allemaal ontdooid uit koelkast bijv)
    Ik maak potjes van tussen 150 en 200. Heb die van avent met blauwe dop.
    Hier past ongeveer 300cc in zakje voor ijsklontjes.
    Dan spaar ik bijv van 2 dgn op en giet met een trechtertje in het zakje. Bovenin een knoop en nog een klemmetje en dan recht neerleggen in vriezer of ik hang ze aan een mandje tot het bevroren is (hebben vrieskist)...
    Als mijn zoon met 4,5-5mnd naar kinderdagverblijf gaat krijgt hij flessen rond 150-200cc mee... evt aan te vullen met ijsblokjes.

Deel Deze Pagina