En nu wordt het een jongen, toch??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jo86, 17 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Gisteren verteld dat we onze vierde verwachten aan diverse mensen...alle eerste reacties (oke, na het gefeliciteerd):

nu komt er een jongen, toch??

:( zucht! Ik vind het aan de ene kant zo frustrerend, dat iedereen dan toch reageert met van een jongen, een jongen. En dan daarna zo'n opmerking, ja naja belangrijkste is natuurlijk wel dat het gezond is.

Of 'als het een meisje is, is het natuurlijk ook wel leuk'

Overal blijkt gewoon, dat ze het liefst een jongen hebben.

En zelf heb ik die wens helemaal niet, eerder andersom :D. Oke, leuk als het een jongen is, die 'hebben we nog niet'. Maar vier meiden lijkt me ook fantastisch :D, heerlijk.

Ergens hoop ik nu zo erg, dat het een meisje is. Gewoon omdat iedereen een jongen hoopt haha.

Bij nummer drie begon het ook al, maar nu is het helemaal erg.

Dit moest ik even kwijt ;)

2. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar!

Hier meisje nummer 3 onderweg.
    Mensen zeggen dan ' ach dat is toch ook leuk '
    En ' volgende keer beter '

Bleeeehhhhhhh vervelende mensen

3. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    haha ja idd...'ach dat is ook leuk'
    Dan denk ik echt, wat zeg je nou?! Ik vond het super dat de derde een meisje was.
    Of opmerking van wildvreemde: gaan jullie door voor een jongen? (gewoon toen ik met drie meiden in de supermarkt was en niet zwanger ofzo)
    Of nu nog een jongen he...

4. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik heb 3 jongens, waarvan de jongste in de zomer 4 jaar wordt en nu zijn 'ze' eindelijk gestopt met vragen en opmerkingen over een 4e én een meisje

5. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

15 jun 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heel herkenbaar: Hier zwanger van de derde en na twee meiden zegt ook iedereen: nu hoop je zeker op een jongen. Punt 1, ik was aan de pil en hoopte eigenlijk nergens meer op en punt 2, wie zegt dat ik niet heel erg blij zou zijn met nog een meisje erbij? Net alsof een gezin met maar 1 geslacht niet compleet is...

6. Rostie

Rostie Actief lid

23 jun 2014
    199
    0
    0
    Hier regelmatig de vraag of we nu ook voor nummer 4 gaan voor een jongen... ;)

Het maakt mij echt niet uit en zie mezelf straks lekker knutselen met de 3 meiden en lekker tutten...

7. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hier waren mensen bij dit kindje al 'teleurgesteld' dat het geen jongen was. Want 'van allebei 1 was toch wel heel erg leuk geweest', heb ik meerdere malen aan moeten horen. En nr 2 is er nog niet uit of mensen vragen al of we straks toch ook nog voor een jongetje gaan :( Bizar! Maar lekker van de zwangerschap genieten en je niks van de opmerkingen van anderen aantrekken!

8. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ja want dat heb je ook echt voor t zeggen! ( snap zulke opmerkingen echt niet, tis niet alsof je er eentje gaat halen bij de supermarkt om de hoek!)

9. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    hier word geroepen dat we dan wel klaar zijn, omdat we een jongen en een meid straks hebben.

10. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Hier ook, oh wat goed nu heb je van allebei eentje! Ik was echt net zo blij geweest als er een gezonde meid uit was gekomen. De karakters zijn zo verschillend. Dat is zo veel interessanter dan of er wel of niet een slurfje aan hangt...

11. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Al die poeha rondom het geslacht.

Logisch toch dat als je 3 meiden hebt dat mensen dan denken dat een jongen erbij leuk zal zijn?
    Ik snap die ophef niet zo als mensen dat uitspreken.

Iedereen heeft bovenaan zijn/haar lijstje staan een gezond kindje.
    Ik vind het niet vreem dat je daarnaast ook een toekomstbeeld met een meisje of jongen ziet.

12. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Hier was de derde na twee dochters inderdaad een jongen en wij kregen steeds te horen dat 'we daar vast héél blij mee waren' en 'dat dat wel héél leuk is voor papa'. Stelletje idioten. Net alsof het papa wat uitmaakt. :)
    Met twee zulke leuke dochters hadden we nog een meisje net zo leuk gevonden hoor. Ik moet er ook nog steeds aan wennen dat het een jongetje is geworden, haha. Tijdens nachtvoedingen mompel ik nog steeds wel eens 'stil maar meiske'.

13. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Aaah ik vond het juist dan zielig als de vierde een jongen is, tussen al die meiden ;):D

T is toch nooit goed hoor, altijd wel wat aan te merken denk ik ;)

14. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Kan het me goed voorstellen dat het vervelend is! Men moet gewoon iets te zeggen hebben.

Nu ik zwanger ben van de tweede wordt ik al helemaal gek van de opmerkingen. 'Nou, het is te hopen dat het nu een jongen is he'. Hoezo? wie hoopt dat? Ik niet hoor! Ik wil een gezond kindje, en nog een meisje lijkt me net zo leuk.. :D

15. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Ohh ja ik vind het ook altijd erg raar en ongepast als mensen zo'n dingen zeggen tegen zwangeren..
    Doe ik zelf nooit, het is immers altijd goed!

Jongen en meisje is superleuk, twee(of meer) broertjes of twee(of meer) zusjes is net zo goed superleuk.
    Elke gezinssamenstelling heeft wat unieks en bijzonders!

Wij verwachten onze eerste kindjes, een tweeling en tegen ons zeiden veel mensen:
    "Zou wel leuk zijn als het een jongen & meisje is he!"

En dat blijkt het nu ook te zijn en we zijn hier echt dolgelukkig mee natuurlijk!! :)
    Het is ook erg bijzonder om het allebei mee te mogen maken.
    Maar met 2 meisjes of 2 jongens zouden we net zo gelukkig zijn.

Dus ik zou zeggen: Ene oor in, andere oor uit. Je weet zelf wel beter :)

16. Rana84

Rana84 Actief lid

12 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Reactie van onze lieve turkse buurvrouw; Is het een meisje of een jongetje?
    Meisje zeiden we. Buurvrouw: Ohh is niet erg! :(:(:(::D

17. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Hier wordt, nu de tweede een meisje blijkt, ook al zo raar gereageerd. Ik vind het echt belachelijk, mensen zeggen steeds dingen als " jullie hopen zeker op een jongen?", " een jongen zou wel
    heel leuk zijn", " is het nu wel een jongetje?" Nou ik ben blij dat mijn dochter een zusje erbij krijgt!

18. lies276

lies276 Niet meer actief

haha, ik heb dat weleens gehad bij een Turkse client.
    Haar man vroeg aan mij of ik zelf ook kinderen had. Ik vertelde dat ik er zelfs 4 heb.
    Hij vroeg: jongens of meisjes? Dus ik zei: 4 jongens.
    Hij ging helemaal uit zijn dak! Jij goede vrouw, jij goede moeder!
    Om te gieren!
    Terwijl de meeste mensen mij juist heeeeeeel zielig vindn dat ik geen meisje heb, want welke moeder wil er tenslotte geen meisje?!..........zucht.
    Deze ervaring was voor mij voor de verandering wel een keer heel leuk:D

19. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Mee eens! Wat maakt het toch uit als mensen zoiets zeggen?

Hier zwanger van de zesde, we hebben al 1 dochter en 4 zonen. Nu wordt t ook weer een jochie. En ondanks dat we net zo blij en gelukkig met hem zijn, ja hadden wij wel 'gehoopt' dat t eens een meisje zou zijn. Dit horen we ook veel in onze omgeving: meisje zou wel erg leuk zijn he. Ja, inderdaad. Maar dat t geen meisje is, maakt niet dat we minder van hem houden hoor.

Ik stoor me er dus totaal niet aan dat ook onze omgeving een 'voorkeur' uitspreekt. Mensen weten ook heus wel dat je t niet voor het uitzoeken hebt en dat gezondheid boven alles gaat.

20. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Ja, dat snap ik dat ze dat denken (alhoewel is dat leuk voor een jongen haha ;))
    Het is meer dat het zo overduidelijk uitspreken, dat ze het liefste een jongentje zien/willen (in dit geval als kleinkind, achterkleinkind).
    Ik heb zelf ook een lichte voorkeur, maar dat hoef je toch niet zo duidelijk te laten blijken en meteen ook meerdere keren. Binnen vijf minuten dat je weet dat er nog een kleinkind komt?

Ik zie zelf ook een toekomstbeeld, alleen ik ben ook de moeder toch. Hoe kan de oma nou een toekomstbeeld hebben? Of de overgrootouders...

Deel Deze Pagina