hallo allemaal nou dacht ik weet je wat ik doe ik gooi mijn vraag gewoon hier neer.. er zijn vast wel crea dames die wat weten. wij zitten in een huurhuis.. en de keuken is nu 2 jaar oud maar de kastjes zijn wit en simpel. nou wil ik er wat mee doen want wit is ook maar zo wit ik heb al een poging gedaan met van dat plakfolie speciaal voor kastjes maar dat is een ramp om dat netjes te krijgen en hebben alles er al af gehaald. gewoon verf erover heen mag volgens mij niet omdat het een huurhuis is... weet iemand wat??????????? alvast bedankt voor jullie tips...
volgens mij mag je het gewoon verven ik heb ook ooit in een huurhuis gezeten en daar hebben wiij zelf de keuken op nieuw getegeld en toen we eruit gingen mocht het gewoon blijven zitten want de wooningbouw vondt het mooi anders bel je toch gewoon even met de woningbouw om het voor de zekerheid te vragen heel veel succes
Je mag ook de muren, deuren en deurposten verven (ik in ieder geval toendertijd) dus mag je de keuken ook wel verven.. In mijn huis was het jaar voor ik kwam zelfs de keuken door de bewoners vervangen..
Als het maar onder het kopje 'woningverbetering' valt mag er een heleboel. Zo hebben mijn ouders in hun huurwoning een dakraam gezet en een ruit in de achterruit voor extra licht. Geen probleem. Overleg even met de verhuurder en leg uit dat je de woning mooier wilt maken, dan kan het volgens mij best.
Ik heb paar jaar geleden bbij mijn moeder de deurtjes geverfd, ook een huurhuis. Ze is nu verhuisd en de opzichter heeft er niks van gezegd
Tegenwoordig mag je heel veel. Toen wij hier in kwamen werd ook tegen ons gezegd dat je heel veel mag doen en dat je het niet in de oude staat terug hoeft te brengen als je er weer uitgaat Dus lekker schilderen die keukendeurtjes
dat was toendertijd in mijn huurhuis ook zo, zolang het maar een verbetering was.. (maar als je bijvoorbeeld van zuurstokroze houdt ofzo, kan het zijn dat als je weer weg gaat je het in de oude staat terug moet brengen... veel verfplezier!
Nou toen wij hier kwamen was de hal oranje. De ene slaapkamer rood, de andere slaapkamer blauw en de toilet was ook oranje. Brrrrr was echt erg Maar nu is alles mooi wit
En zelfs dan... In mijn huurhuis had ik de muren zonnebloemgeel en lavendelblauw geschilderd en ik had anti-inkijk plakfolie met bloemen op de ruiten aan de galerij geplakt. De bewoonster na mij was een antroposofische alleenstaande moeder die helemaal weg was van de kleuren en de bloemen. Ze heeft alles overgenomen...
ooh, geluksvogel! toen ik in mijn eerste huurhuis kwam waren de muren dus echt zuurstokroze en de kozijn een paar tinten donkerder, ik heb met superdekkende witte latex (voor buiten ) met een paar lagen de kleur weg gekregen, pffff maar goed de woningstichting zal van de vorige bewoners een vergoeding hebben gehad, want ik nam het niet over, en ik heb van mijn eigen geld de boel weer 'woonbaar' gemaakt haha
Bij ons in haarlem mag je alles verven en doen. heb zelf een brandweerrode muur in de huiskamer. en zelfs die mag blijven zitten. Ik weet wel dat wat er inderdaad gezegd is hiervoor over huisverbetering, dat het dan wel kan. maarre ik denk dat het er dan ook aan ligt welke kleur je het schildert. zwart-geel met paarse sterren, is denk ik niet zo heel erg geliefd.. anders zou ik gewoon ff de woningbouw opbellen! KuZzz