Hoi, Ik heb een zoon van 10 weken en hij slaapt heel slecht overdag. Sinds 4 weken slaapt hij bijna niet meer overdag, s'avonds en s'nachts slaap hij goed. Hij is ook erg onrustig en je merkt ook wel aan hem dat hij moe is. Ook als ik hem bij me neem slaapt hij maximaal een half uurtje. En daarna is het weer huilen en zo gaat het de hele dag door. Ik ben er zelf ook erg moe door en ik vind het vreselijk om hem zo te horen huilen, soms zelfs krijsen en wat je dan ook doet niks is goed. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen of een paar goede tips heeft.
Heel herkenbaar dit! Mijn zoontje is ook 10 weken en had/heeft precies hetzelfde. Hier ging het ook gepaard met heel veel kramp. Wij zijn sinds anderhalve week over gegaan op nutrimigen (voeding voor koemelkallergie) papa heeft dit namelijk ook en we zijn 2 keer bij een osteopaat geweest. Sinds een paar dagen is het enorm verbeterd. Hij is veel tevredener en ik heb hem vanmiddag zelf wakker in bed gelegd en hij is na 20 minuten brabbelen zelf in slaap gevallen. Ik zou in jou geval zeker aanraden om in ieder geval de osteopaat te proberen. Is jou kindje toevallig ook geboren met een keizersnee. Volgens de osteopaat lag hier namelijk een groot deel van het probleem.
Hoi, Nee hij is niet geboren via een keizersnee maar ik zal de osteopaat zeker is gaan proberen en dan maar hopen dat het ook wat verbeterd.
Hoihoi, Weet niet of hier meteen een medische oorzaak voor is hoor! Hier gaat het slapen overdag soms ook een paar weken minder en dan opeens weer 2 uur achter elkaar Mijn dochter huilt veel in haar slaap (dromen? dingen verwerken?) dus als ze na een half uurtje alweer gaat huilen, wacht ik het 5 minuutjes af. Ze slaapt dan vaak gewoon weer verder. Huilt ze na die 5 min nog, dan haal ik haar uit bedje. Ik ga niet kijken vóór die 5 min, want dan wordt ze sowieso wakker van mij. Osteopaat kan overigens nooit kwaad. Onze dochter zit er ook beter van in haar vel!
Kindjes worden ook heel.onrustig door oververmoeidheid. .. ik ben rond de 8 weken met de 3 R'en begonnen.. rust..ritme..en regelmaat.. dat scheelt echt n hoop.. het is de kunst om te proberen de moeheidssignalen te herkennen en bij het eerste teken wakker in bed te leggen om zo te leren om zelf in slaap te vallen.. maar natuurlijk als er een verdenking is op iets anders of iets medisch moet dat eerst nagekeken worden.. enn een osteopaat is hier ook n uitkomst geweest voor de onrust.. er zat n verkramping in zn nekkie door de bevalling .. succes!
Misschien helpt het je zoon in een draagdoek bij je te dragen? Ik heb mijn zoontje de eerste 4 maanden vooral in de draagdoek gehad overdag om te slapen. In zijn bedje sliep hij overdag niet goed, terwijl hij in de doek echt uren maakte! Heb het nu wat afgebouwd. In principe slaapt hij voortaan in zijn bedje. Steeds een half uur tot bij uitzondering 1,5 uur. Met wat geduld steeds, maar zonder protest.
Bedankt voor de tips allemaal we doen alles al in een vast ritme slapen, verschonen, fles, spelen en even op schoot en zodra ik zie dat hij moe word leg ik hem op bed. Dan is hij even stil gaat dan huilen dan geef ik hem zijn speen en dan slaapt hij soms een half uurtje. En als hij daarna huilt wacht ik ook altijd eventjes maar dan gaat het al snel over in echt krijsen. Dus dan ga ik toch maar kijken. Sinds vandaag gebruik ik weer infacol, daar is hij iets rustiger door maar nog steeds erg druk en huilerig dus maak ik maandag maar een afspraak bij de osteopaat. En een draagdoek zal ik ook is proberen misschien wil hij daar wel wat langer in slapen want hij heeft het echt nodig
Inbakeren en sinababy hielpen hier ! Hij slaapt nog steeds niet lang overdag; maar toch wel 2x (tot 4x) drie kwartier of ietsje langer. Bijkomstig voordeel is wel het doorslapen 's nachts.
We hebben vandaag de draagdoek geprobeerd maar dat werkte niet zo goed. Het had meer het tegenovergestelde effect. Morgen ga ik kijken of hij rustiger word van inbakeren en donderdag een afspraak bij de osteopaat.
Ons zoontje is 11 weken. Zelfde verhaal. Hij slaapt ingebakerd, helpt een klein beetje. Maar overdag slaapjes van maximaal (heel gunstig) een uur. Hij wordt er vermoeid van en wordt niet uitgerust wakker. Maar echt chagrijnig ook weer niet. Het is heel zwaar, je bent de hele dag bezig hem naar bed aan het brengen. Hier heeft niks magisch effect: we proberen r,r,r (al is het lastig met zoveel onregelmatigheid in slaap), we bakeren in, nu twee keer bij ostheopaat geweest, nog geen wonderen gebeurd. We krijgen videotraining via consultatiebureau. Dan filmen ze de interactie tussen ouder en kind, kun je naar vragen bij je consultatiebureau. Wellicht valt daar iets in te verbeteren. Hier hielp: elkaar helpen. Het echt samen doen als papa en mama. En loslaten ook: als hij na een half uur echt wakker is, toch blij kunnen zijn dat hij half uur geslapen heeft ipv niks. Anders word je echt geobsedeerd door dat slapen. En dan verkramp je zelf ook. Is makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet er alles van!
Ik weet het ik ben al heel blij als hij een half uurtje heeft geslapen of soms zelfs een uur. Maar ik word er zo moe van halfverwege de dag ben ik al helemaal uitgeput, en zit er ook al weken doorheen. Ik heb ook al gevraagd aan m'n vriend of hij iets meer wil doen of samen dingen met onze zoon maar dat doet hij niet. Hij heeft alleen maar commentaar omdat ik prikkelbaar en boos ben en verwijt me dat ik moest stoppen met borstvoeding terwijl ik me daar al rot genoeg door voelde. Ik kan hem gewoon niet duidelijk maken dat ik zijn hulp hard nodig heb.
Ik lees mee. Heb precies hetzelfde met mijn zoontje. Probeer het nu wat los te laten want medisch lijkt er niets aan de hand. Ook al heeft hij wel een gevoelig huidje en is hij erg winderig. In al die weken ook al alles geprobeerd maar hij blijft overdag onrustig en slaapt nauwelijks. S'avonds en s'nachts slaapt hij voorbeeldig. Maar ondanks dat ik dus aan mijn nachtrust kom vraagt het vreselijk veel energie van mij als hij van 7uur in de ochtend tot 19uur S'avonds maar 2 keer een half uurtje slaapt. Ik probeer zelf zo rustig mogelijk te blijven en ik wandel zoveel mogelijk. Daar word hij rustig van. Ook hoor ik wel eens van andere moeders dat het zo ineens over kan zijn en ze vanzelf meer gaan slapen. Ik ga volgende week ook weer naar de Osteopaat en hoop dat het helpt. Ik wens je veel succes met je zoontje en neem ook tijd voor jezelf. Daar krijg je echt weer nieuwe energie van.
Hoi Lizzza, Dankje jij ook veel succes met je zoontje. Mijn zoontje heeft ook een hele droge gevoelige huid al vanaf zijn geboorte, de dokter heeft hem livsane crème gegeven en dat werkt heel goed
Draagdoek moet vast even wennen.. ik draag ook.. mijn zoon vind het heerlijk.. soms met knopem heeft hij wat weinig geduld maar als ik eenmaal ga wandelen is het een en al ontspanning en vaak gaat hij al snel slapen.. gewoon even een paar keer proberen.. het is zo fijn en gezellig.. )
Wat voor draagdoek heb je en hoe gebruik je die? In veel handleidingen van rekbare doeken staat dat je je kind in de kommahouding moet dragen als ze zo jong zijn, maar dat is vanwege verstikkingsgevaar zeer af te raden, (kinnetje zakt gemakkelijk te ver op de borst dan, waardoor je kindje stikt). Buik tegen buik, als je een rekbare doek hebt. Hier een linkje naar een filmpje hoe je dat het beste doet: Rekbare draagdoek - tutorial van Babybij.nl - YouTube
Lekker, die mannen... Maar wat je moet doen, is het gewoon afdwingen dan. Jij hebt extra slaap nodig, dus komend weekend duw je je zoontje gewoon in zijn handen en duik jij je bed in. Klaar, geen discussie, gewoon doen. Merkt je vriend vanzelf wel hoe het is en zal hij waarschijnlijk wel anders piepen. Mannen hebben soms even een rigoureuze aanpak nodig, voor het tot ze doordringt...
ik had een geweven doek van babylonia maar nu ben ik aan het zoeken naar een grotere doek. Ik had niet goed gegeken naar de lengte voordat ik het bestelde. Nu heb ik een langere besteld.
Ja idd maar dat heb ik al is geprobeerd. Hij legt hem dan gewoon bij mij in bed dan kan ik hem alsnog stil houden. Mja er moeten echt dingen veranderen hier anders hou ik het niet meer lang vol. Het voelt net alsof ik 2 kinderen heb in plaats van 1.