Ik ben begonnen met groente, nu dacht ik als eerste groente maar wortels te doen aangezien je dat ook veel in de supermarkt potjes ziet. Maar nu blijkt dat verse wortel gekookt en fijngestampt een beetje bitter smaakt, en meneer is er dus niet zo van gediend. Hebben jullie nog tips daarvoor, of gewoon kwestie van wennen. En na hoeveel dagen besluit je dat hij het gewoon niet lust en dat het wennen voorbij is. Gr, Tinkerbel
Hier geen bittere verse wortels! Hoe heb je ze bereid? Niet te lang gekookt? Ik stoom ze altijd.. Ze zijn dan best wel zoet
tegen mij hebben ze gezegd dat je er een ui bij kan leggen(niet mee pureren), zelf doe ik dat dus niet maar mss een idee
Gekookte wortels bitter? Ik eet zelf best vaak gekookte wortels omdat ik dat lekker vindt, maar ik vindt ze absoluiut niet bitter. Ik kook ze ongeveer 15 minuutjes.
Nou misschien was het gewoon beetje wennen, want vandaag heeft hij meer wortel gegeten en zonder vies gezicht. In elk geval bedankt, ha ha Tinkerbel
Het is sowieso voor een kindje dat net begint met het eten van vaste voeding heel erg wennen hoor... je zult zulke vieze gezichten nog wel vaker zien hihi.
Ik heb hier ook nog nooit bittere wortels gehad. Ik gebruik altijd van die kleine al worteltjes ( in zo'n bos) en geen winter wortel. Ook doe ik er altijd een appeltje bij. Luc lust het ook zonder maar vind met lekkerder.
Als je ze kookt zonder eerst te schrapen, kunnen ze inderdaad wat bitter smaken, heb ik wel es gemerkt.