Tips? nog veel nachtvoedingen baby 1 jaar

Discussie in 'Voeding' gestart door Tuuttuterdetuut, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuuttuterdetuut

Tuuttuterdetuut Actief lid

22 jan 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wie heeft wat tips,..
    Omze zoon drinkt nog rustig 1 tot 2 melkvoedingen in de nacht.
    We lengen deze sterk aan omdat hij anders te veel melk krijgt.
    Maar vannacht was het ook krijsen tot hij om 3:00 een fles op had. Hij bleef rommelen en om 5:00 nog eens een halve fles.

Zou hij gewoon veel dorst hebben? Er zijn trouwens ook nachten dat hij wel doorslaapt.

Hij drinkt overdag weinig. Ik krijg er weinig in. Misschien heeft het hiermee te maken.

Herkent iemand dit en zijn er tips?
    Zijn er tips om hem overdag meer te laten drinken?

2. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Flesvoeding is vanaf 1 jaar niet meer nodig (uitzonderingen daargelaten). Hij zal dus overdag meer moeten eten en drinken. Of 's nachts echt alleen water geven ipv aangelengd. Je mag trouwens al gewone melk geven of karnemelk.
    Wat eet/drinkt hij?
    Last van oortjes? Dan drinken ze vaak pijn weg.

3. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zet gewoon een rietjesbeker water in zijn bed, dan kan hij zichzelf redden als er dorst is

4. KimK

KimK Niet meer actief

Mijn dochter is dan weliswaar pas bijna 8 maanden maar ik herken je verhaal in zoverre dat ik er overdag te weinig inkrijg (halve flesjes, flesjes weigeren etc.) en daardoor komt ze 's nachts dus voor voeding, die ze dan wel leegdrinkt. Misschien is het voor jou een idee om een (rietjes)beker in bed te leggen met water? Het heeft er denk ik wel vooral mee te maken dat hij overdag te weinig drinkt maargoed ik weet hoe dat is en je kunt ze nu eenmaal niet dwingen om te drinken....

5. Tuuttuterdetuut

22 jan 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet dat hij gewone melk mag. Daar gaat het niet om.
    Hij eet echt prima, gewoon mee met de pot.
    Maar hoe laat je dan je kindje overdag meer drinken?

Hij drinkt prima uit elke vorm van een beker. Maar hij wil gewoon weinig.

Een beker in bed laten staan vind ik niet zo'n fijn idee.

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mijn zoon heeft ook wel lang om voeding gevraagd s nachts, ik gaf het hem en lengde het niet aan, maar dronk echt geen grote plonzen... 60ml, max 90
    Niets hielp, speen, water, kroelen, alleen melk... het is vanzelf over gegaan, krijgt van mij nog wel een fles melk voor t slapen gaan, volle melk, kan hij hebben, zit tussen -1 en -2 lijn qua gewicht, lengte 'normaal'
    Is nu bijna 16 maanden.
    Wat mag jouw kindje drinken overdag? Misschien iets anders proberen wat hij lekkerder vind?
    Mijn zoon dronk toen nog niet zo goed uit rietjesbekers enzo. Hij kon zelf altijd bij zn drinken, maar had er ook een fles naast.
    In de fles water en in de andere soort beker iets van limonade.
    Ik nam hem af en toe op schoot en liet hem uit de fles drinken. Hij kon nog niet voldoende uit de rietjesbeker halen zegmaar

7. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Wat geef je hem overdag te drinken dan? Misschien iets anders proberen zodat hij dan gaat drinken en in de nacht niets wil. Melkproducten gingen hier ook moeizaam en geef nu melk&fruit. Volgens cb is een plak kaas ook gelijk aan 100 ml en een toetje dan hebben ze praktisch al genoeg. Zou je de rest kunnen proberen met een sapje oid.

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Eva komt met d'r 10 maanden ook al een maand of 3 's nachts nog. Soms krijg ik haar weer in slaap, maar vaak wil ze gewoon wat drinken. Dan krijgt ze 90/2 en dan slaapt ze weer door tot de volgende ochtend.
    Ze drinkt overdag veel hoor (3 flessen) en dan tussendoor nog een rietsjesbeker die meestal wel helemaal op gaat.

9. gusto

gusto Niet meer actief

Mijn kinderen hebben ook altijd dorst snachts. Hebben beide een fles water in bed staan, en die is bijna altijd leeg. Ook die van mijn zoon van 9 maanden, die pakt hem gewoon zelf en laat hem vallen als hij klaar is. Denk ik :D want ik zie het nooit, maar de fles is meestal leeg.

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Water en doorzetten. Zorgen dat er overdag genoeg en juist gegeten wordt en de slaapassociatie die hij nu heeft, aanpakken!

12. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarschijnlijk is zijn lichaam ook ingesteld op de fles die hij nu in de nacht krijgt. Eet maar eens zelf een paar nachten achter elkaar een boterham, na een tijdje wordt je wakker omdat je honger hebt. Het zal denk ik flink wat onrustige nachten opleveren om de nachtvoedingen eraf te krijgen, maar het is wel mogelijk. Doordat hij dan in de nacht minder krijgt, zal hij dat overdag vanzelf gaan inhalen (zoals hij dat nu andersom doet). Je zou de fles iedere nacht wat later kunnen geven als je niet ineens wilt stoppen. En in ieder geval de voeding vervangen door water. Zal hij niet blij mee zijn, maar het is een gewoonte geworden die op deze leeftijd niet nodig is.

13. Tuuttuterdetuut

22 jan 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank voor de reacties!

Misschien geven we wat te snel toe.
    Ik ga er eens over nadenken.

We hebben verschillend drinken geprobeerd. Hij drinkt het liefst water.
    Maar het zijn slokjes, geen grote hoeveelheden. Het lijkt ook echt wel dorst 's nachts. Hij drinkt overdag denk ik max 250cc, excl fruit.

14. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Dat is inderdaad weinig drinken...
    Mijn zoontje kreeg t met allerlei drinkbekers/rietjesbekers niet voor elkaar om voldoende te drinken.
    Daarom pakte ik hem regelmatig even op om met de fles drinken te geven....

Deel Deze Pagina