Beste dames, Ik vroeg me af of er meer zijn die dit herkennen, ik vind het zo merkwaardig.... Al meer dan vijftien jaar heb ik blauwe strepen in mijn knieholten. Bij mijn eerste zwangerschap ietsje erger geworden. Nu 6 maanden zwanger en gemene pijnlijke paarse dikke kronkels en netwerkjes in mijn rechterbeen (links valt heel erg mee). Ik krijg nu steunkousen tot aan mijn liezen fijn in de zomer... maar hopelijk dan niet zo'n pijn meer. Nu het genante: gewoonlijk krijg je in de loop van de dag steeds meer last door het ophopen van bloed in de benen door de zwaartekracht. Nu heb ik daar weinig last van.... maar als we 's avonds gevreeën hebben, ga ik de volgende dag kapot van de pijn. De paarse kronkels zijn dan twee keer zo dik als normaal en voelen heel pijnlijk - dus dat is echt wel de oorzaak van de pijn. In de loop van de dag wordt het juist weer minder. Ook heb ik wel wat bekkenpijn de volgende dag. Ik merkte vanmorgen dat ik een harde buik kreeg en ook onmiddellijk meer pijn in mijn been kreeg. Dus ik denk dat bij een harde buik iets afgekneld wordt. en tja, bij het vrijen heb ik ook een harde buik. Dus of het daardoor komt of door de extra hormonen.... ik weet het niet. Maar om nou niet meer te vrijen tot na de bevalling...eeeh na het herstel van de bevalling.... dat duurt wel erg lang. Verschillende standjes maken geen verschil. Ik heb ook last als er geen penetratie heeft plaatsgevonden. Wie herkent dit en heeft de gouden tip? Je zou me erg blij maken groetjes, Sophora
Ik heb geen tip voor je ivm de seks maar wel wat je spataderen betreft. Ik ga sinds ik 20 wkn zwanger ben naar spatadertherapie het is beperkt gebleven en ik heb nagenoeg geen pijn.. het is een massage en oefeningen voor thuis en ik hoef geen steunkousen.
Ik wou op het laatste echt niet meer klaarkomen hoor, was echt beroerd van dje harde buiken. We vreeën nog wel, ook penetratie, maar ik stopte voordien, even jammer, maar die harde buiken vond ik echt akelig.
Dankjewel voor je tip. volgens de vereniging van spatadertherapeuten (wist niet dat er zoiets bestond) helaas minimaal op 30 minuten rijden. kreeg je dit van je verzekering (deels) vergoed, vraag ik me af?
zou jammer zijn als het daarop moest uitdraaien, want die harde buiken vind ik op zich niet altijd even erg... Ik weet eigenlijk niet of ik zonder klaarkomen geen pijn zou hebben aan mijn spataderen. Is ook nog te proberen... Wel heb ik ook voor het klaarkomen ook wel harde buiken, dus als dat echt de oorzaak is, dan zal het niet veel helpen. Bedankt voor het delen van je ervaring.
Oh 30 min is wel wat ver id..maar als je het er voor over hebt zou ik het zeker doen.Ik krijg tot 500 euro vergoed en betaal 50 euro per keer en ga om de tien dagen.
oke, dan kun je het zeker doen idd. Vroeg me af, heb jij toevallig ook deze zws voor het eerst zo'n last gehad? Zag dat je twee jongens al hebt en nu een meid. Mijn eerste is ook een jongen en nu een meid. Degene die mijn kousen aanmeet zei dat het vaker was bij meiden omdat de hormonen dan net iets anders zijn ofzo...