Hoi allemaal, ik ben zwanger van ons 2e kindje. Onze 1e, een dochter, is nu 3 jaar. Bij haar hebben we het met kerst aan onze ouders verteld. Ik ben nu net 6 weken en mijn moeder heb ik gebeld op de dag dat ik de test had gedaan. Gewoon omdat ik even mijn ding kwijt wou. Jullie weten wel, iets met moeder-dochter-band. Maar ik begin nu langzaam last te krijgen van de bekende kwaaltjes, zoals moe, niet lekker en vandaag een beetje een hangerige depri-dag. onze dochter weet ook nog van niks, omdat ze natuurlijk niet snapt dat ze nog niet aan jan en alleman moet gaan verkondigen dat mama een baby in de buik heeft Wat zouden jullie doen? heel officieel gaan vertellen aan schoonouders of het gewoon de telefoon pakken en meedelen? Ik wil het zo graag kwijt, met name omdat we onze dochter dan kunnen uitleggen waarom mama elke middag moet rusten, niet zo lekker voelt, en ze voorzichtig moet zijn met mama's buik als ze bij me komt knuffelen.
Ik ben voor dichtbij staande familie sowieso voor het privé vertellen. Zoals ooms en tantes en sommige opa's en oma's van mijzelf en m'n man, wil ik nog wel via de telefoon doen. Maar mijn ouders schoonouders en broers en zussen gewoon in t privé. Maar dat is ieder z'n eigen keus.
Bij de eerste hadden we de opa's op vaderdag een tasje gegeven net een speentje ( I love opa & I love oma) sokjes en een kaartje met tekst. (Iets als : het is nog erg pril en heel erg klein, maar we willen jullie laten weten dat we in feb met ons drietjes zullen zijn) Ik was toen nog heel pril zwanger. Bij de 2e was ik 6 a 7 weken toen we 2 weken op vakantie gingen. Toen we terug kwamen met vliegtuig hadden we ons meisje een shirt aan gedaan met de tekst: yes! Ik word grote zus
Wij hebben het mijn moeder verteld door onze dochter een shirt aan te doen met Big Sister. Mijn broertje kwam het per toeval te weten toen mijn vriend zich versprak. Mijn vader heb ik gebeld Mijn schoonouders zijn door mijn vriend op de hoogte gebracht ik was daar door omstandigheden niet bij. En ik bedenk me nu net dat we mijn broer niks verteld hebben maar die zal inmiddels wel op de hoogte zijn
Ik had bij mijn ouders en zus trouwens m'n dochter een shirtje aan gedaan met aan de voorkant "Geef mij een dikke kus...." (de kus als een plaatje van de kus). En achterop" "Want ik wordt GROTE ZUS".
Ik teste op oudejaarsdag positief, heb het gelijk aan m'n moeder en zus verteld op oudejaarsavond, we hadden voor de kleine man een shirt gekocht met grote broer, maar dat zag m'n moeder niet 😂 En we hadden de test ingepakt die m'n zoon mocht geven. Op nieuwjaarsdag naar schoonfamilie geweest, weer dat shirt aan, maar m'n schoonmoeder zag het wel 😂 Die waren helemaal blij. Na 8 weken heb ik een leuke fotoreportage van m'n zoon gemaakt en het op FB gezet
Bij de eerste heb ik het vrij snel verteld over de telefoon.. ook omdat het kort na een miskraam was en ik het fijn vond de eerste weken te delen. Nu nog niks gezegd (wel paar vriendinnen). Familie krijgt het op de verjaardag van onze dochter te horen als het goed is dan een kloppend hartje op de echo gezien Vond het juist de 2e keer nu wel leuk even geheim te houden.
Maar kan je het niet gewoon je dochter vertellen en mocht ze het door vertellen aan iemand die je niet wil dat ie het weet hooi je het gewoon op een rijke fantasie
Tegen een kind van 3 kan je ook gewoon vertellen dat mama moe is en niet zo lekker, en even uit moet rusten. Rustig doen met je buik is niet meer als normaal in mijn ogen, maar met 6 weken heeft je baby daar nog niet mee van doen. Leren rustig te knuffelen is natuurlijk altijd wel zo fijn. Wij hebben het zelf wel de kinderen verteld voor we de familie op de hoogte stelde. Althans, ouders en schoon ouders wisten wel dat ik zwanger was, maar dat het een tweeling is hebben we eerst aan onze eigen kinderen verteld en die hebben toen hun opa en oma's opgebeld "Mijn mama krijgt twee babies!"
Ja dat is leuk voor een kind, wordt je voor leugenaar uitgemaakt.. Nee dat vind ik zoiets ergs... Je kan van een meisje van 3 niet verwachten dat ze haar mondje houd.. Dus ik zou gewoon langsgaan bij naaste familie om het te vertellen, en daarna het je dochter vertellen als je dat wilt.. Wij hebben het pas verteld met 12 weken aan de kinderen zodat zij in volke vreugde iedereen het nieuws konden vertellen. Opa's en oma's hadden wij het zelf al verteld maar dat wisten de kinderen niet, die hebben het dus nogmaals zelf verteld 😄