Ons zoontje is 15 maanden als we op vakantie gaan. Helaas zit hij niet graag in de buggy en lopen doet hij nog niet. Wel zit hij graag op de arm helaas kan ik hem niet zo lang ondersteunen met mijn arm. Dus nu dachten we aan zo,n sling draagzak waar je kindje in de heupzit kan zitten. Zoals bij de minimonkey. Of de lodger shelter Hij zit dan hetzelfde als op de arm alleen worden dan zijn billetjes ondersteund door de draagzak. Mijn zoontje weegt nu 9,5 kilo en is 13 maanden oud. Iemand tips
Ik zweer bij de Scootababy! (o.a. verkrijgbaar bij BabyBij) Serieus, ik heb geen aandelen, maar wat een heerlijk ding. Ik vond het echt jammer toen onze zoon er te zwaar voor werd. (Voor mij dan, de drager zelf had hem nog wel even gehouden.) Ik ging eigenlijk voor een ringsling o.i.d. naar de inloopochtend van BabyBij. Maar toen lieten ze aan iemand anders de ScootaBaby zien en ik was meteen verkocht. Hij heeft een band om de heup en een brede van over één schouder. Die band is als je hem uitspreidt net zo breed als bijvoorbeeld een draagdoek zou zijn. En dat draagt heel comfortabel. Het gewicht drukt daardoor niet alleen maar bovenop je schouder maar wordt goed verdeeld. Door de heupband is het gewicht dat op de schouder drukt sowieso al een stuk beperkter, omdat er ook een flink deel van het gewicht rondom je heupen zit. Die heupband mis je bij dragers zoals minimonker en lodger. Dat zal voor een baby prima gaan, maar met een dreumes en later peuter wordt het toch zwaarder. (En ook dan is het fijn om nog te kunnen dragen. Even op de fiets naar de stad bijvoorbeeld. Geen buggy mee, maar gewoon de drager. Ideaal!) Je kunt hem makkelijk omdoen en ook met meerdere personen gebruiken, want het verstellen gaat simpel. Alleen altijd even opletten dat de band aan de achterkant niet gedraaid zit, want dan draagt hij minder fijn.
Heb het even opgezocht op internet en ziet er wel heel makkelijk uit. Is deze ook wel klein op te vouwen. Moet namelijk mee in de koffer
ik zou absoluut niet voor een minimonkey gaan of een lodger en ook absoluut niet voor een babybjorn, chicco, stokke. Google eens op ergonomische dragers. UIteindelijk hangt het gewicht nog steeds op één schouder bij deze (ergonomische) drager die hierboven genoemd wordt! Er zijn heel veel verschillende draagzakken die ergonomisch zijn en die op twee schouders rusten. Geen mens is hetzelfde en voor iedereen voelt het anders. Daarom is mijn advies: Leen een drager voor twee weken, probeer hem uit en bekijk op die manier wat je wel of neit bevalt. Het blijft toch een dure aanscaf. Wij hebben ook een drager, een ringsling en 4 geweven doeken en de wandelwagen heb ik verkocht (zoonlief is 6 maanden)
@Dromer: Hij is zeker als een klein pakketje op te rollen. Hooguit het formaat van een gewone handdoek (dus geen badlaken), iets kleiner zelfs denk ik. Je zou hem zelfs gewoon om kunnen doen als je gaat boarden, dan kun je je kind ook op het vliegveld makkelijk dragen. Zelf zou ik hem in ieder geval niet inchecken. Wel voor de zekerheid zorgen dat je genoeg ruimte hebt in je tas met handbagage om hem daar eventueel in te doen, mochten ze moeilijk doen. (Geen idee hoor, ik heb nog nooit gevlogen met kinderen.) Danielle heeft trouwens gelijk: dit is een 'scheve' drager. Niet helemaal ergonomisch verantwoord dus. Toch heb ik daar nooit last van gehad, ondanks mijn milde rugklachten. Pas vanaf een kilogram of 15 werd het voor mij te zwaar. Tot die tijd heb ik probleemloos kunnen dragen, ook langere afstanden op één schouder / heup. (Zeg ruim een uur.) De heupband die deze drager heeft scheelt echt een hoop ten opzichte van een gewone ringsling o mini-monkey achtige. Als we echt een hele dag weg gingen, wisselden we af. Dan deed ik de drager ook eens over mijn andere schouder of mijn man nam het even over of zoon liep zelf weer een stukje.. Op die manier is het goed vol te houden, maar ik zou zelf niet uren achter elkaar met deze drager kunnen lopen.