Na de bevalling van mijn zoontje ben ik 9 maanden niet ongesteld geweest,hiervoor bij de gynocoloog geweest en vertelde mij toen de beroemde parelketting te zien. 2 maanden later ben ik gewoon ongesteld geworden maar wel altijd onregelmatig. Als ik veel aankwam duurde mijn cyclussen erg lang. Nu ben ik weer aangekomen en zit inmiddels op dag 45 van mijn cyclus. Graag gaan we voor een tweede maar weet absoluut niet wanneer ik moet klussen. Wil naar de gynocoloog maar kan pas 22 juni terecht. Dus ben vandaag met afvallen begonnen. We zijn al een tijdje aan het klussen dus dacht misschien ben ik zwanger. Maar testen en bloedtest wees uit van niet....... Je wordt er zo onzeker van he?
meid, ik herken me helemaal in jou verhaal!! ik heb ook pcos... was ook zwanger ( 2008) zonder enige problemen, toen zo zwanger... juni 2010 met de pil gestopt en werd ineens niet meer ongesteld, dacht dus ook na vele testen ik zal eens naar de dokter gaan ( in september), die deed er erg luchtig over, ( hij dacht waarschijnlijk daar heb je weer zo'n ongeduldig kippie) hij zei, tsja... je bent of zwanger en de test wijst het nog niet uit, of je bent niet zwanger en zal wel snel ongesteld worden, zo ver was ik zelf uiteraard ook al en daarvoor had ik ook niet naar de dokter gehoeven.... ik vroeg me alleen af waarom ik niet meer ongesteld werd terwijl ik ook niet zwanger was...ik vroeg om een bloedtest( had ik op internet over gelezen) en zijn reactie was doodleuk: ik snap dat het leuk is voor jou om te weten of je zwanger bent, maar dat is niet de normale gang van zaken grrrrr :x toen ik er nogeens op aandrong maakte hij voor mij een uitzondering ( wat een bofkont ben ik toch ) toen ik kon bellen voor de uitslag deed de assistente ook al zo achterlijk, nee hoor mevrouw u bent niet zwanger, maar nu u met mij heeft gepraat zal u wel snel ongesteld worden ( ze is nog net geen jomanda) ik was echt boos, en dacht ook daar ga ik nooit meer naartoe! ik ben in oktober nog eens ongesteld geworden en daarna helemaal niet meer! toen brak december aan, en vond mijn man het wel welletjes geweest, hij zei, je gaat nog maar eens naar de dokter, wie weet wat je hebt! en als ze weer zo achterlijk doen ga ik de zorgverzekering bellen of dit normaal is... om van het gezeur af te zijn toch maar weer een afspraak bij de dokter gemaakt voor eind december, dit keer bij de andere arts in onze praktijk, met lood in mijn schoenen ging ik erheen, maar tot mijn grote verbazing nam zij het heel serieus ze zei: nee hoor dat is niet goed, en helemaal omdat je dat nooit hebt gehad! ga maar bloedprikken dan kijken we of het je schildklier is... is dat het niet krijg je gelijk een doorverwijzing voor de gynaecoloog. in januari kreeg ik te horen dat het niet mijn schildklier was, dus kon 7 januari gelijk bij mijn gyn. terecht! en daar werd pcos geconstateerd... kreeg primolut ( om menstruatie op te wekken, was inmiddels al op dag 107) en clomid mee naar huis... ik heb tot vorige maand clomid gehad ( van 50mg tot 150mg) en het heeft niet geholpen, werd er depri, moe en chagrijnig van! dus ben nu hormonen aan het spuiten, hopelijk gaat dit wel helpen... ben ook erg blij met dit forum, bij lotgenoten kun je toch je ei beter kwijt als bij wie dan ook ( anderen zeggen dat ze het snappen, maar je snapt het pas als je het zelf hebt ) maar uit jou verhaal begreep ik dat jij ook niet wist dat je pcos had? is het er bij jou ook pas na je bevalling uitgekomen?? en was jij vorige keer ook zo snel zwanger?? hoe oud is jullie kindje nu?? wat een vragen he haha, succes liefs riniti
Hoi, ja ik weet het, die onzekerheid... ik ben in december 2010 gestopt met de pil en toen pas (na mijn onttrekkinsbloeding) 106 dagen ongesteld geworden. met 100 dagen ben ik doorgestuurd naar de fertiliteitspoli omdat mijn ha ook aan pcos denkt. inmiddels zit ik al weer op 36 dagen en nog geen menstruatie in zicht. nu heb ik sinds 2 weken steeds buikpijn, dus gister naar de ha geweest. die heeft mij binnenstebuiten gekeerd en na een heleboel dingen uitgesloten te hebben, ben ik nu weer doorgestuurd. dit maal voor een inwendige echo die ik hoop nog deze week te krijgen. het is inderdaad lastig om te weten wanneer je moet klussen. mijn ha raadde me aan om om de dag het te doen. in het begin nog erg gemotiveerd, maar dat gaat er wel snel af hoor pfff... heel veel succes met afvallen en hou je doel voor ogen he!
hey meiden ik heb geen pco, weet ook niet wat het inhoud maar ik weet wel hoe het voelt om een onregelmatige ongi te hebben, jullie zitten bijvoorbeeld op dag 100 om ongi te worden ik dan gelukkig niet maar het blijft hoe dan ook erg vervelend toen ik gestopt was met de pil had ik opzich een nette ronde 39 dagen daarna werd het 63 dagen en nu is het nog steeds afwachten ik ben eigenlijk heel snel doorgestuurd naar de gyn door de ha en die heeft mij en mijn vriend echt geadviseerd om minimaal 3 xin de week te klussen en niet om de dag we mogen natuurlijk zo vaak klussen als we het zelf willen ik hoef niet te temperaturen omdat ik dan aan de gang kan blijven gaan en daarbij werk ik ook onregelmatig dus voor mij werkt het ook niet, wat ik wel wil gaan doen is beginnen met ovulatietesten groetjes naadje
@ naadje, da's ook vervelend dan! is er bij jou wel een oorzaak bekend dan dat je zo onregelmatig ongesteld bent?? krijg je voor de rest nog medicatie... da's ook echt waardeloos, dan kan je beter weten wat je precies hebt en er voor behandeld worden als dat je het 3 keer in de week moet doen ( word je na een jaar ook wel zat denk ik hihi, tenminste als ik naar mezelf kijk) succes in ieder geval!! groetjes riniti
hoi hoi, nee ze hebben verder nog niks onderzocht, ze wil nu dat we het nog even aankijken tot na de zomervakantie als mijn cyclus dan nog steeds zo gek is gaan ze wel beginnen met onderzoeken en met die 3 x in de week hebben we geen problemen we zijn nog erg jong hihi maar tuurlijk hebben wij ook echt dagen dat we geen zin hebben omdat we moe zijn of wat dan ook ik heb het er wel eens met mijn vriend over en gelukkig voelt hij dit niet als een verplichting
Blij te horen dat ik niet de enige ben. En ja, om de dag klussen......sex is fijn maar niet op die manier hoor hahahaha Van de maand maar niet meer bezig zijn met zwanger worden en eerst mijn doel bereiken........5 kilo eraf. Het was een zware dag vandaag....... Heb pillentjes besteld van Vitaslim.....Hopeijk doet dat dan ook iets
Hai allemaal, Ik kan me hier eigenlijk ook wel bij toevoegen. Ik ben begin december gestopt met de pil en ik ben vorige week voor de eerste keer ongesteld geworden. Ben een tijdje geleden naar de huisarts geweest en ik moest toen een echo laten maken van mijn onderbuik. Uiteindelijk gedaan en aan de hand van die echo denkt de huisarts nu aan PCO. Moet 31 mei naar de gynaecoloog. Ik vind het wel heel spannend allemaal! Mijn huisarts raadde me ook aan om om de dag sex te hebben, maar daar ben je inderdaad na een tijdje ook wel klaar mee @Roeska, leuk dat ik je ook hier weer tegen kom! Wel apart die buikpijn, ben benieuwd wat er uit de inwendige echo komt! Groetjes, cw1