Ik zou zeggen nutridrink, maar dat krijg je vaak pas bij ondervoeding en ik weet niet of je daar al op zit. Dat drink je naast je normale voeding
ik zou die cardio sowieso eens achterwege laten, en toch oefeningen gaan doen met gewichten. en nee je word daar niet gespierd van, daar is heel wat meer voor nodig maar met die cardio verbrand jij het beetje vet wat je zo hard nodig hebt meteen weer. verder terug gaan naar een internist want als jou schildklier niet goed werkt kun je eten wat je wilt maar dat helpt dan toch niet. tijdelijk zou je idd wat fantomalt of nutridrink kunnen nemen extra. of wat volle chocolademelk tussendoor. maar idd geen ongezonde dingen gaan eten want dat heeft helemaal geen zin. maar jou probleem zit hem niet in eten maar in je schildklier dus stofwisseling denk ik
Ik heb de eerste twee pagina's gelezen, dus excuus als het al aan de orde is geweest, maar ik denk meteen dat de snel werkende schildklier de boosdoener is. Daarom ook de heel belangrijke vraag: wat zijn je waardes, hoe wordt je behandeld en hoe vaak gecontroleerd??? Stress zal natuurlijk negatieve invloed hebben, maar schildklier is ontzettend belangrijk in de stofwisseling. Cardio zou ik zeker niet doen. Gewoon bewegen, niet extra. Nutridrink is een goede en naar de internist zou ik zeggen! (dus niet de dietiste op eerste plek, maar de internist)
Juist de omgekeerde versie als die van je vriendin veel koolhydraten zeg maar. Heb dat zelf heel lang gehad toen ik intensief sportte. Je vriendin doet waarschijnlijk een koolhydraatarm dieet, ik bedoel er juist een koolhydraat rijk dieet. Het idee achter stressregulatie is juist dat je jezelf aanleert op de juiste manier om te gaan met stress zodat je je lichaam niet kapot maakt. Als de stress de reden is waardoor je veel bent afgevallen kun je het juist daardoor omkeren althans stabiliseren. Weten ze overigens wel de oorzaak waardoor je schildklier sneller werkt? Maak een beetje op dat je hier niet altijd last van hebt gehad? Of begrijp ik dat verkeerd. Ik zou overigens niet teveel water met Citroen drinken dat is juist een afvoerder (zowel van vocht als van vet). Wat je kan doen is (als je water zo niet makkelijk drinkt) is of ranja maken, of vers fruit in je water doen. En voor je gaat fietsen bananen eten. Qua oefeningen probeer eens de oefeningen voor je bekken, via Google kun allerlei oefeningen vinden die je knie niet te zwaar belasten. En evt langs een fysio om je te helpen met thuisoefeningen zodat je torso in balans 'groeit' aan spierkracht. Die kan je ook begeleiden met het verder opbouwen betreffende je knie, alleen fietsen train je alleen bepaalde spieren maar mee. Edit: misschien kijken of je de yoghurt in de ochtend kunt combineren met overnight oats.
ik krijg ook fantomalt en daarbij gebruik ik fresubin 5kcal (per ml) shots. Die heb ik via de dietist in het zkh gekregen. 1 flesje is 600kcal. Ik verdraag nutridrink niet, dus moet het vooral van bepaalde vetten hebben die ik binnen krijg.
Dit wilde ik dus zeggen, mijn zoontje heeft namelijk ondergewicht en omdat hij eind dit jaar/begin volgend jaar een hart operatie krijgt moet hij dus aankomen. De arts zei dat hij dus fantomalt moet gebruiken.
Nouja het afvallen begon bij mij toen mijn relatie slechter ging. En vanaf de breuk is het helemaal hard gegaan, daarvoor woog ik vanaf mijn 12e tot 20e 75-80 kilo. En dat vloog er vanaf toen dus vanaf. En eind 2015 heeft het ziekenhuis allerlei testjes gedaan en daaruit kwam die sneller werkende schildklier naar voren. En daar kunnen we dit jaar pas verder mee omdat ik een rotverzekering had, basis met hoogst mogelijke eigen risico. Dus dit jaar kunnen ze alles tot op de bodem uitzoeken Ik heb inderdaad een fysio gehad na een aantal afspraken in het zh, maar daarmee moest ik ook stoppen ivm mijn verzekering. Dit jaar mag ik iets van 20 keer dus daar begin ik ook deze maand weer mee. Dat spul dat jullie plaatsen ken ik niet, daar ga ik even op googlen! zeker alleen op indicatie of niet? Nouja als ik toch mn rondje dietiste/zh doe kan ik daar gelijk naar vragen
Ik lees mee. Hier mogen er ook het liefst zo'n acht kilo bij. Denk dat ik maar een diëtist ga zoeken.
Ik heb het bij de da gekocht, maar volgens mij heeft de apotheek en/of kruidvat bv het ook wel. Is niet op indicatie. Je kunt het gewoon door je drinken doen of door je eten.
IK heb je BMI uitgerekend 15,8, behoorlijk ondergewicht. Maar met een versnelde schildklier kan je eten wat je wil denk ik, ik zou daar dit jaar eerst goed naar laten kijken. Ik zit standaard op BMI 17, maar doordat ik vorig jaar 3 weken ziek was zat ik ook onder de 16. Nutridrink wordt niet snel vergoed, huisarts zei dat ik niet in aanmerking kwam omdat het niet iets chronisch-chronisch is, jouw schildklier misschien wel. Ik ben toen uiteindelijk weer aangekomen door veel volle chocomel te drinken tussendoor (zit veel eiwit, vet en suiker in, lijkt op nutridrink behalve dat er geen vitaminen bijgevoegd zitten) naast je maaltijden, en toch wel hetgeen extra eten wat jij goed wegkrijgt. Zegmaar doen wat werkt, ipv per se wat erg gezond is. Die lekkere dingen kreeg ik tenminste weg, ik had ook wel 5 appels op een dag extra kunnen gaan eten bij wijze van spreken maar die krijg ik niet weg en zet ook niet veel zoden aan de dijk. En dan blijf je op ondergewicht wat ook ongezond is. Dus hier heeft het echt geholpen door een aantal maanden veel volle chocomel tussendoor te drinken en lekkere dingen te eten (náást een gezond basiseetpatroon!) Inmiddels zit ik op BMI 18 Het blijft nog steeds een zwakke plek, als ik er even niet aan denk of laat versloffen val ik zo weer af, of als ik een keer ziek ben. Mij hielp het trouwens ook om mijn omgeving te vertellen dat ik moest aankomen. Ze herinnerden me er altijd aan dat ik nog even wat extra eten moest pakken als het op tafel stond, en zodra er iets over was moest ik het meenemen haha (en opeten). Ze vroegen ook altijd geinteresseerd hoever de stand was, beetje steun, en je wordt er in sociale situaties nog eens extra aan herinnerd dat je wat extra moet eten. Succes!
Ik denk dat je schildklier eerst weer langzamer moet gaan werken wil je blijvend kilo's er aan krijgen. Van alles volle producten eten.
Nutridrink kan je kopen bij de apotheek. Verder wellicht bouwsteentjes en easy to eat nog een optie ter ondersteuning. Kan je bestellen via internet, google maar eens... Sterkte!
zolang je schildklier niet op orde is gaat weinig echt helpen. Zorg tot die tijd dat je in ieder geval alle belangrijke voedingstoffen binnenkrijgt en echt zo snel mogelijk die schildklier laten aanpakken.. Dan heb je het gelijk minder koud. de motor van je lichaam werkt nu namelijk niet goed
Nutridrink is 10 euro voor 4 flesjes zie ik net. Dus 80 euro per maand als het niet vergoed wordt, dat is helaas geen optie Ik moest van mn dietiste juist minder suiker nemen, omdat ik veel koffie met suiker en cola dronk. Chocomel bevat ook veel suiker denk ik? Verder is veel eten geen probleem voor mij hoor, ik vreet als een bouwvakker. Ik bel komende week gelijk de internist weer, ook om te vragen of die waardes 'erg genoeg' zijn om die drankjes te kunnen krijgen. Ze gaven vorige keer ook al aan dat wanneer dat radioactieve jodium niet helpt het ook mogelijk is om mijn schildklier te verwijderen. Alleen vrees ik dat ik dan echt tonnetje rond word. Is ook weer een verkeerd uiterste.