Ik zou terug gaan naar het ziekenhuis om een betere aanpak voor je schildklier te vragen. Qua voeding zou ik ook calorierijk gaan drinken. Geen fris of zo, maar vers geperste sinaasappelsap, smoothie ( vaker dan die ene keer per dag), volle melk, volle yoghurt, andere verse vruchtensappen. Schaf een sapcentrifuge aan. Kan je zelf nog meer sappen maken.
Nee echt hier heeft ts wat aan! Dat ze daar nog niet eerder aan heeft gedacht. Wat denk je zelf? Nutridrink krijg je wel vergoed via de dietist. Maar dan moet je van te voren wel de machtiging geregeld hebben anders kun je het voorschieten :x. Maar ik zou eerst idd zorgen voor een goed ingestelde schildklier en dan daarbij vanuit zkh begeleiding dietist.
Kijk eens naar een weightgainer stuk goedkoper en werkt goed. https://xxlnutrition.com/nl/nld/xxl-nutrition/weight-gainer
Ik ben 1.74m en weeg 56 kilo. Probleem hier is dat ik vaak vergeet te eten. Ik sla maaltijden over of de tussendoortjes.
Zijn je bloedwaardes verder gecontroleerd? Is was na de 2e onverklaarbaar veel afgevallen, de HA kon niets vinden, en weet het aan een "druk leven met 2 kleintjes". Uiteindelijk is mijn bloed heel uitgebreik getest en bleek kk een vitamine D & B tekort te hebben. In de eerste 3 maanden dat ik extra vitamines binnenkreeg kwam ik 7 kg aan zonder daar iets voor te doen. Sindsdien is er nog 3 kg bijgekomen en nu ben ik al een jaar stabiel qua gewicht (64 kg bij 1,75). Ik zou je dus echt adviseren terug naar de HA / internist te gaan, voordat je zelf vanalles gaat proberen (alhoewel de weighgainer in de link van Imensa wel een goede aanvulling zou zijn op dit moment.... Iedere kg extra is er een).
Vitamine B12-tekort zie je ook vaker bij schildklier-problemen. Het is heel belangrijk dat TS eerst zorgt dat haar medicatie voor de schildklier goed is afgesteld, daarna kijken naar oa b12. Bij een te snelle schildklier kun je vaak ook echt álles eten zonder aan te komen, dus gewoon maar eten eten eten is voor TS niet de oplossing zolang die schildklier niet onder controle is.
Ik zou best een kindje van ons samen willen met mijn vriend, maar hij wil niet. Dus als jij hem even ompraat? En zorgt dat de kilo's snel komen en daarna blijven hangen? Bij de tweeling kwam ik maar 7 kilo aan en bij mijn zoontje 4, na afloop van beide zwangerschappen was ik dus lichter als toen ik zwanger raakte.
Oei dat is niet handig nee! Ik moest van mijn dietiste ook echt wekkers zetten zodat ik eraan zou denken om te eten, al at ik uit mezelf al veel. Probeer gewoon eens om de twee uur te eten, vanaf dat je uit bed komt tot je gaat slapen. Mijn voedingsschema staat geloof ik op pagina 1
Dankjewel, deze valt qua kosten enorm mee! Het is 2500 gram en je hebt 75-105 gram per shake nodig zie ik, dus ik doe 4 weken met zo'n pot. Of zou ik meerdere van deze shakes per dag moeten nemen of kan dat juist kwaad? Ik bestel voor nu wel zo'n pot, baad het niet dan schaadt het niet. hoeveel kilo zou je per pot moeten/kunnen aankomen? Verschilt natuurlijk per persoon maar wat kan ik ongeveer verwachten? Verder is er nog geen uitgebreid onderzoek gedaan naar mijn schildklier omdat bloedonderzoek ed allemaal van het eigen risico gaat en mijn eigen risico 850 was. Dus voor 1 buisje bloed zou ik al zo'n 80 euro mogen neertellen. Dit gebeurt dit jaar dus allemaal. We gaan sowieso eerst verder met radioactief jodium en werkt dat niet, dan halen ze mijn schildklier weg en moet ik eraan wennen om veel minder te eten.
Het is de bedoeling een overschot aan kcal binnen te krijgen. Ik weet natuurlijk niet wat jij nu binnen krijgt. En wat jouw lichaam verbrand Per dag. Ik zou eerst eens uitrekenen wat je dus binnen krijgt en wat je lichaam nodig heeft met de activiteiten die je doet en daar boven zo'n 700 calorieën gaan zitten. Dat fietsen zou ik je even laten zitten of je moet de calorieën die je op dat moment verbrand ook nog extra gaan eten dan is het geen probleem. Zelf denk ik dat het duizelig zijn het zwart zien voor de ogen te maken heeft met misschien het "ondergewicht" en niet zozeer met je conditie. Het is lastig te zeggen wat zon pot voor jou gaat doen. Ik zou gewoon een proberen en kijken wat het voor je doet.
Hier is stress ook calorie verbrander nr 1. Als je al onder behandeling bent voor je schildklier zou ik me eens gaan richten op het aanpakken van de stress.
Ik heb er 1 besteld, dankje voor de tip Op dit moment eet ik 3000 calorieen per dag, maximaal 3300. Hiermee val ik zo'n halve kilo per maand af, hiervoor met 2500 calorieen viel ik 1 a anderhalve kilo per maand af. Ik ga gewoon beginnen met 2 shakes per dag, dan zou ik in theorie iets moeten aankomen. Ik fiets trouwens zowel voor mn conditie als voor mijn knie. Hij schiet als gevolg van de gescheurde meniscus continu op slot en ik moet daarvoor dus 3 x per dag 10 minuten fietsen van de fysio. Maar misschien kan ik dat afbouwen naar 3 x 3 of 5 minuten. Ik heb het idee dat de eerste minuten het meest doen
Ik zou idd eerst zorgen dat medisch alles goed geregeld is, dus goede med etc. En eerst stoppen met elke dag op de hometrainer. Las dat je het doet voor betere conditie omdat je nu snel buiten adem bent/vlekken ziet? Wat denk je met dit gewicht! Of je nu goede of slechte conditie hebt dat zou iedereen hebben met dit gewicht. Doe t 2x in de week, dan werk je echt wel aan je conditie, maar elke dag dan werk je jezelf alleen maar tegen omdat je extra verbrand dus nog meer zou moeten eten wat al niet helpt bij jou.
Dit. Je kunt eten wat je wilt, maar als je schildklier zo snel is, gaat dat niks helpen. Zorgen dat je schildklier goed ingesteld is en dan ga je vanzelf weer meer gewicht krijgen. Verder zou ook ik stoppen met trainen: je slechte conditie wordt door je medische toestand veroorzaakt en dat maak je er niet beter op door nog meer calorieen te verbranden dan je lijf door je schildklier zo al wel doet. Zwarte vlekken voor je ogen heeft niets met slechte conditie te maken. Wel met lage bloeddruk, lage ijzer of aanverwante zaken.