Welke Ikea keuken?

Discussie in 'De lounge' gestart door XoXo, 30 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XoXo

XoXo Niet meer actief

Wij hebben nu een oerlelijk keuken van 30 jaar oud. Ik heb hem al een keer geverfd en daar is hij enorm mee opgeknapt, maar het blijft een oude keuken. Nu is de oven stuk, afzuigkap zuigt minimaal en frontjes laten spontaan los. Tijd voor een nieuwe keuken dus.

Begin dit jaar hebben we ons huis te koop gezet, met de hoop dat we het snel zouden verkopen. Helaas, we krijgen wel kijkers maar nog niet de koper.

Nu mijn vraag: wat vinden jullie een mooie ikea keuken (en welke kleur)?? We willen graag een keuken plaatsen die bij iedereen wel in de smaak valt. Strak, modern of toch landelijk???

2. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Kan je niet beter de prijs van een keuken van je vraagprijs halen of het in de beschrijving zetten dat ze een keuken twv xxxx mogen uit zoeken. Straks zet jij er een witte keuken in omdat 90% dat hier mooi vindt en heb je kopers die hem eruit slopen omdat ze een pimpelpaarse willen.

3. XoXo

XoXo Niet meer actief

#3 XoXo, 30 dec 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 dec 2015
    Dat hadden we dus al. Maar op de een of andere manier helpt dat niet. De keuken is nu echt op en er moet een nieuwe in. Straks duurt het nog 10 maanden voordat we ons huis verkocht hebben, en kan ik al die maanden niet de oven gebruiken en kijk tegen kapotte kastjes aan.

En mochten de nieuwe bewoners een andere kleur keuken willen, dan kunnen ze heel simpel de frontjes wisselen. Daarom kiezen we ook voor een ikea keuken.

4. Hester

Hester Niet meer actief

IKEA Stijlen voor je keuken | Inspiratie

Ik zou voor zoiets gaan, neutraal, kost niet de hoofdprijs en volgens mij zit alles erin wat erin moet zitten. Deze is 2700,-
    Ik zou in ieder geval gaan voor een neutrale kleur, rustige opstelling, wel een hoekkeuken (als dit mogelijk is natuurlijk) en een paar extra opties zoals een dubbele spoelbak, mooie kraan, vaatwasmachine voor een iets luxere uitstraling.

Zou er alleen andere tegeltjes achter doen, dit is echt niet mijn smaak ;)

5. XoXo

XoXo Niet meer actief

Deze vonden wij zelf ook erg mooi en twijfelen tussen deze of de ringhult (wit), die is weer wat strakker.

Het wordt een hoekopstelling met alle luxe (vaatwasser, luxe oven, dubbele spoelbak en grote koelkast)

Bijgevoegde bestanden:

6. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik zou voor een neutrale en lichte keuken gaan. Wij hebben net een huis gekocht, overigens met een hele oude keuken, en zijn nu een nieuwe keuken aan het plaatsen.

Zo'n donkere keuken, zoals hier boven, zou voor mij een afknapper zijn. Net als een rode keuken overigens, of een andere hele uitgesproken kleur (dat kwamen we nog vaak tegen). De lichte keukens, licht grijs, ecru, wit, waren eigenlijk altijd wel goed. Ongeacht of dat het traditioneel of een modern frontje was.

Dubbele spoelbak is fijn, plaatsen wij nu ook, maar bleek nog maar weinig te worden gekozen. Daar moesten we speciaal voor naar opzoek. Bij IKEA verkopen ze niet eens meer dubbele spoelbakken, alleen 1,5e spoelbak.

Ik zou daarom kiezen voor een basic keuken, in een lichte kleur, met de standaard opties. Niet voor heel erg luxe, dat voegt qua waarde niets toe aan de verkoopprijs maar kost jullie wel meer geld. Inbouwapparatuur hebben we niet eens naar gekeken toen we op huizenjacht waren. Als de keuken er modern uit zag, geloofden we wel wat er in zat. Als het maar aanwezig was. Ik zou dus ook niet kiezen voor een hele luxe oven of hele luxe koelkast. Dat is eenvoudig te vervangen als de nieuwe bewoners daar een heel uitgesproken smaak in hebben.

7. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben vorige week een makelaar over de vloer gehad ivm een waardebepaling op ons huis. Wij hebben een hoogglansgrijze keuken van Ikea. Hij was er erg van gecharmeerd en zei dat dit het wel heel goed zou doen in de markt. Wit en grijs tinten zijn erg in trek zei hij. Gewoon geen gekke kleuren dus en vrij neutraal houden, dat spreekt de meeste mensen aan.

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Er is op ikea.nl een keukeplanner, kun je zelf je keukenontwerpen.

9. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Offtopic vraagje: zit bij zo'n keuken prijs alles er bij in?
    Dus ook de vaatwasser en de koelkast etc?? Of is dat dan weer apart..
    Totaal geen kaas van gegeten..

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Deel Deze Pagina