Het grote "Wonen in ......" topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Polletjepiek, 26 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Aangezien de "Wonen in ....." topics momenteel als paddestoelen uit de grond schieten open ik nu een algemeen topic.

Hoe is het wonen in jouw woonplaats?!

Hier bevalt het goed, prettig en gemoedelijk wonen. Grote stad op ca. 15 autominuten.

Al schudt het hier regelmatig op de grondvesten en hebben we scheuren in de muren, worden huizen van dorpsgenoten gestut omdat ze anders instorten. No way dat ik hier weg wil. Al helemaal niet richting de Randstad.

2. stressbal

stressbal Niet meer actief

Ik woon in Den Haag tegen het randje van Rijswijk aan (letterlijk want loopt de straat uit en ben in Rijswijk ) Maar ik vind het hier niet leuk wonen al komt dit meer door de buurt en buren.
    Helaas nog geen mogelijkheid om weg te gaan. Als ik weg mag wil ik uitwijken naar Rijswijk Ypenburg/Nootdorp/Leidschenveen.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    We wonen in meppel. Het is hier heerlijk wonen! We wonen op loopafstand van het centrum, verschillende supermarkten, scholen en groot park.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Ik woon in een dorp tegen Alkmaar aan. Heerlijk wonen alles bij de hand. Winkels voldoende, veel bossen en het strand en duin op 20 min afstand. Binnen 10 min in alkmaar stad dus ideaal voor dagje shoppen. Werk zelf in de zorg en doe alles op de fiets in ons dorp. Heerlijk wonen! Zo de snelweg op voor Haarlem of Amsterdam. Hele praktische plek maar zeker niet druk.

5. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik woon op 7km van Arnhem. Ik zou niet meer zo gauw weg gaan. Tenzij ik naar een mooi boerderijtje kan verhuizen. Heb alles in de buurt. Ben zo in Arnhem of doetinchem. En de huizen zijn hier tenminste nog betaalbaar. Ik woon vind ik zelf redelijk groot en in de dure tijd gekocht 167.500. Op de badkamer na heb ik het hele huis al verbouwd naar mijn zin en vind nog steeds dat ik het mooiste huis uit de straat heb 😀

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Hier eigenlijk hetzelfde (alleen het stutten valt nog mee hier). Het enige wat ik jammer vind is dat de winkel hier nog op zondag dicht zijn, aan de andere kant, stad is dichtbij.

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wij wonen in Rotterdam. We wonen heel centraal, de stad is dichtbij, tramhalte voor de deur, de winkels zijn allemaal op loopafstand.
    Ik vind het hier prima, ik zou alleen graag een huis willen hebben met nog een slaapkamer. Momenteel hebben we maar 1 slaapkamer voor de kinderen en die is ook erg klein. Maar zoals ik zei wonen we hier prima en zou niet willen verhuizen naar een andere stad of dorp.

8. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Ik woon in een dorpje in West Friesland (Noord-Holland).
    Bevalt op zich prima maar wil wel een keer weg hier en naar de andere kant van Nederland Of zo.

Woon hier trouwens al mijn hele leven.

9. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik woon in een dorp in de randstad dicht tegen Rotterdam aan. Je hebt hier echt het rustige dorpse (supermarkten wel open op zondag!) heerlijk wonen voor kinderen, lekker buiten spelen en alles ruim
    Opgezet. Grote steden liggen dus allemaal erg dichtbij dus je zit met de auto binnen 10 minuten in Rotterdam, Zoetermeer en Delft. Ook de metro rijdt hier dus met kleine 20 minuten in Den haag. Zou niet meer anders willen hoor :)

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zie vorig topic.

Gaat nooit uit Delft weg woon ideaal. Alleen drie hoog haha. Dat wel. Maar ben een Delftse en blijf een Delftse.

11. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik woon in een dorpje (6000 inwoners) aan de Duitse grens en op 15 km van Nijmegen. Dorp heeft gelukkig voldoende voorzieningen (ah, vanaf het voorjaar ook een aldi, kruidvat, marskramer, boerenbond, multimate, kledingwinkeltje, basisschool etc) en een rijk verenigingsleven. Enige nadeel is dat je er hier toch wel 30 minuten over doet voor je op de snelweg zit en dat Nijmegen ook het dichtstbijzijnde treinstation is.

Maar ben hier opgegroeid en ml komt er ook vandaar, vrienden en familie in de buurt dus wij gaan hier echt niet weg :).

12. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik woon nu in een dorp vlakbij Enschede. Ik kom uit Rhenen en daarna lang in Arnhem gewoont. Dit dorp is echt niet mijn ding. Vreselijk.
    Volgende maand verhuizen we eindelijk naar Enschede. Daar werken we ook en hebben er een jaren30 woning helemaal opgeknapt en verbouwd.

Moet zeggen dat ik nog erg moet aarden in Twente.

13. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Ik woon in een dorp, kwartiertje van Rotterdam af. Rustig en de ruimte maar toch supermarkten, scholen en andere voorzieningen in het dorp. En heel snel in Rotterdam.
    Ik zou niet weg willen, behalve als dat naar het buitenland zou zijn

14. PlatvoetJ

PlatvoetJ Niet meer actief

Ik woon in een (toeristisch) dorp vlakbij Rotterdam. Ik woon hier heel fijn het enige jammeren is dat je geen winkels heb eigenlijk vaak de auto moet pakken.

15. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik woon in een dorp, 30 minuten van Rotterdam, 25 min van den haag. Tegen het Westland aan. Een dorp met een strand en zonder stoplichten, tram of metro en we wonen aan het bos.
    Ik woon hier al mijn hele leven en zou voor geen goud weg willen! Ik werk wel in de stad, maar oh wat heb ik altijd 'medelijden' met mensen die daar wonen ;), maar meestal lachen ze mij weer uit omdat ik van het 'platteland' kom.

16. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij wonen in Amsterdam Zuid. Op zich wel fijn, allerlei leuke dingen in de buurt en goede scholen etc, maar in de zomer mis ik de natuur wel (kom zelf uit NH). Hoge prijzen van alles hier begint me ook tegen te staan (van die 5 euro voor bakje yoghurt winkels etc).

17. veense

veense Niet meer actief

Woon in een dorp met stadse allures in het midden van het land. Zeer goed bereikbaar met auto en trein, alleen OV binnen de plaats zelf is waardeloos, maar aangezien je op de fiets binnen een kwartier in het dorp bent, is dat niet zo erg.
    Genoeg voorzieningen qua winkels, bibliotheek, sportvoorzieningen etc, alleen voor de bioscoop moeten we een dorp verder.
    Dochter van 9 is net voor het eerst alleen naar het dorp gefietst, en gaat morgen alleen naar zwemtraining, dat kan hier nog (niet in elk deel vd plaats en ook niet op elk tijdstip)
    Onze wijk is heerlijk rustig en veilig, dochter fietst 400 meter naar school, supermarkt is ook 400 meter. Een goede middelbare school is op 500 meter. We gaan wel verhuizen, maar dan 300 meter verderop, geeft wel aan hoe fijn we hier wonen, we willen alleen wat meer ruimte en een iets afgelegener ligging, en dat hebben we gevonden in ons nieuwe huis.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij wonen in 1 van de elf steden aan het IJsselmeer. Het is hier heerlijk wonen, op de Duitse invasie af en toe na. Daardoor wel vrij veel voorzieningen. Het is groot genoeg voor 3 scholen, ruim zwembad. Binnen een paar minuten op het strand, waar je elke keer een vakantie gevoel krijgt. Heel veel ruimte en natuur.
    In een uurtje staan we midden in Amsterdam.

19. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Hier in wormer, is het echt fijn wonen
    Lekker rustig, het is een dorp maar voorzien van alle gemakken
    Zit vlakbij zaandam amsterdam alkmaar en purmerend, station wormerveer is 15min fietsen
    De winkels zijn hier in het dorp open op zondag in elk geval de vomar en bigbazar..
    Hebben veel groen om ons heen, kindvriendelijk 3 basisscholen

20. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Ik denk dat ik wel weet waar jij woont, had ik niet gedacht Asszz. Ik heb er zelf ook lang gewoond, zou op zich ook wel terug willen.
    Ik woon nu in Heerenveen. Ideaal, want het scholenaanbod is prima, net zoals de voorzieningen en het OV, maar het is niet mijn thuis. Of Asszz woonplaats als mijn thuis voelt, weet ik niet, maar ik wou er wel graag wonen. Het OV is daar niet ideaal, dus dat houdt me nog wel tegen.

Deel Deze Pagina