Noooooit is eten een probleem geweest. Er moest altijd meer meer meer in, de bodem van het potje kon niet ver genoeg weg zijn en het maakte ook echt niet uit WAT op zn bordje of boterhammetje zat.... maar sinds een paar weken hebben we strijd.... Ik probeer het te vermijden en hem zn gang te laten gaan, maar het word steeds erger. Hij word kwaad als ik met zn eten aan kom zetten en weigert om er maar naar te kijken, laat staan een hapje te proeven. het CB heeft me gezegd dat ik hem zn toetje niet mag ontzeggen, maar heb nu het idee dat hij het er om doet, zn toetje gaat er namelijk wel in.... Boterham gaat nog wel, al is een gezonde boterham een stuk moeilijker, vaak eet hij er alleen het vlees van af. Smeerkaas gooit ie op de grond, terwijl pindakaas wel op gaat. Mooie is dat als we pannenkoeken of macaroni eten, ook Justin eet alsof hij de hele week nog niet gegeten heeft. Ook op een ander eet hij goed. Wat moet ik er nu mee? Als ik hem savond niks te eten geef word ie snachts wakker van de honger en ik heb gewoon echt geen puf in strijd of lange nachten, die krijg ik dalijk nog genoeg!
Mijn ervaring is als je ze niet laat eten 's avonds dan slapen ze wel door 's nachts. Ik pak het eten ook af als mijn zoon niet wil eten en geef idd het toetje wel anders gaan ze eten zien als iets slechts wat beloond moet worden met een toetje. En na een paar keer afpakken gaat mijn zoon weer eten. En Als hij niet eet en ik weet dat het dwarsheid is dan krijgt hij van mij 's middags minder of geen tussendoortjes... Ik merk het nl al met het broodeten dat mijn zoon een dwarse dag heeft. Maar als je echt wil dat hij eet, kan je hem gaan afleiden met een boekje onder het eten o.i.d. dit helpt hier ook altijd goed. Maar mijn advies pak het maar gewoon af en beperk de tussendoortjes dan krijgen ze van zelf honger sterkte!
Het is echt dwarsheid, want als ik hem ipv avondeten dan maar een krentebol geef eet hij wel. Hem afleiden en proberen dan te voeren resulteert in een MEGA driftbui, dan probeert hij alles van tafel te slaan, trekt hij aan mn mouw en probeert uit zn stoel te klimmen....
Ik zou het persoonlijk afpakken en ook geen krentebol laten eten als het dwarsheid is. 1 toetje geven en meer niet. En de tussendoortjes Schrappen (tijdelijk) had het er laatst met mijn Huisarts over en hij zei ook pak het eten maar af ga de strijdt niet aan want die win je nooit van een kind en geef hem 's middags ook geen tussendoortjes. En hij had nog nooit een uitgehongerd kind op het spreek uur gehad haha. Ik heb dit toen 2 dagen gedaan en ja hoor de 3e dag was de dwarsheid gebeurt en sindsdien eet mijn zoon weer Volop en tegenwoordig eet hij voor 2 haha. en is nooit 1 nacht wakker geweest... En als hij wel wakker werd kreeg hij wat water van mij maar geen fles ofzo Ik weet als moeder wil je dat je kind eet, maar ik ben er inm. wel harder in geworden omdat mijn zoon ook een moeilijke eter is. Maar nu ik het een paar keer afgepakt heb 's avonds en niks anders gegeven heb moet ik zeggen dat dit de beste methode is! Mijn zoon eet weer vollop
ow ik heb maaaanden die strijd gehad vanaf een maand of 11 daarvoor was het een enkele keer ik ben eerst die strijd aangegaan (werkte niet ) toen goed zo zeggen(werkte niet ) negeren (werkte niet ) tv Bumba(heeft even gewerkt) en toen ineens uit het niets begon ze zelf weer te eten paar weken daarvoor at ze helemaal niks meer alleen tussendoortjes en ook idd de toetjes en nu is ze 15 maanden en eet ze weer goed en vind het ook weer leuk en vooral om zelf met een vork of lepel te eten en vooral als er ook wat op zit dus mijn advies ze gaan heus wel weer eten zo weinig mogelijk aandacht geven en geef het toetje maar gewoon (ikdacht dat het ook kwam dat ze dat gewoon lekker zoet vond) alles wat ze binnen krijgen is mooi meegenomen
Dat is gewoon een sprongetje..heb het hier ook gehad,heeel veel afleiden is ook een optie,toen ging het hier wel goed! Succes!!
Bij ons is het ook al enige tijd raak met het slechte eten, maar de laatste dagen geef ik hem weinig tussendoortjes en langzaam aan begint het iets beter te worden. Het frustrerende vind ik dat het huilen, gillen, krijsen geblazen is met het eten, maar met het toetje dat mondje wagenwijd opengaat, dan voel ik me een beetje in de maling genomen, maar ja, ze zeggen inderdaad dat je er geen strijd van moet maken, dus dat proberen we dan maar! Succes!